Hei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä...

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Hei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä...

ViestiKirjoittaja Annelly » 15 Syys 2010, 20:35

Mikä on nollanikama? ja mikä siellä on silmiin tekemisissä? olen itsessäni ajatellut että toispuoleiset leukaongelma aiheuttaisivat silmäongelmia...Kiinnostaa nollanikama näin tukiranka monivakukkina.
Annelly
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Re: Hei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä...

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 15 Syys 2010, 23:20

Annelly kirjoitti:Mikä on nollanikama?

Moi, Annelly! Nollanikama eli C0 on kallo, tai ainakin kallon alaosa. Kallo kun seisoo ensimmäisen niskanikaman eli C1:n päällä.

Annelly kirjoitti: ja mikä siellä on silmiin tekemisissä? olen itsessäni ajatellut että toispuoleiset leukaongelma aiheuttaisivat silmäongelmia...Kiinnostaa nollanikama näin tukiranka monivakukkina.

Joku muu osannee yksityiskohtaisemmin vastata, mutta siellä yläniskan nikamien tienoilla tilaa on aika niukasti ja sekä selkäytimelle että hermoille on hiukan knaftisti tilaa. Se ahtaus voi tietyissä tilanteissa aiheuttaa ilmeisesti hyvinkin "monipuolisia" oireita. Toivottavasti joku kommentoi paremmin... :P
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)