Jatkuvasti tukossa olevat niskat

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

ViestiKirjoittaja Orkidea » 04 Huhti 2011, 19:04

Minulla on kanssa aika lailla jatkuvaa toi huimaus ja pahimmillaan tosiaan niin kovana, että kotoa ei uskalla lähteä :? esim. lähikauppaan ei aina uskalla lähteä, vaikka se on vain 5 minuutin kävelymatkan päässä, joten kyllä se tosiaan elämän aika hankalaksi tekee, kun yksin asuva olen :( .

Tsemppiä Donnuskalle huomiselle, kerro sitten miten meni! :)
Orkidea
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja liianherkkä » 04 Huhti 2011, 21:24

hui tuo huimaus kuulostaa kyllä pelottavalta. mulla oli samanlaista 14-vuotiaana kun sairastuin paniikkihäiriöön. edes postilaatikolle asti en päässyt kun huimaus iski heti kun ovesta astuin ulos. onneksi sain lääkkeet ja huimaukset katos. huh.
liianherkkä
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Goodie » 04 Huhti 2011, 22:12

Donnuska kirjoitti:Karhuemo66: Ei ole otettu MRI-kuvaa koskaan. Noin vuosi sitten niska kuvattiin röntgenissä ja sieltä ei löytynyt oikoryhtiä kummempaa. Kysyin tuota MRI-kuvan mahdollisuutta ja sain vastaukseksi, ettei sen ottaminen kannata, kun ei röntgenissäkään näkynyt ihmeempiä.

just joo vai ei mri:tä tarvita :x ei mullakaa röntgenissä mitään näkynyt, sen sijaan mri:ssä oikoryhti, kaularangan protruusio ja rintarangan 3 prolapsia :roll:
Huono oon itteeni kehumaan mutta vertaistani en oo löytäny.
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Donnuska » 04 Huhti 2011, 22:21

Kiitos tsemppauksesta Kojootti ja Orkidea :) Kerron kyllä miten huomenna kävi.
Hiukan mua hirvittää mitä siellä odottaa :? Kauhistuttaa jo pelkästään se matka tän huippauksen kanssa. Pelkään kuollakseni että saan taas kuulla, että pitää vaan jumpata niskaa ja että fysioterapiaa tms. hoitoa ei tarvittaisi :( No, ehkä mun pelot on aiheettomia ja kaikki menee huomenna ihan hyvin :roll:
Donnuska
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Ruska83 » 05 Huhti 2011, 13:37

Kannattaa ehdottomasti vaatia magneettikuvia jos vähänkään hankalammasta tapauksesta kyse. Itse otatin magneetit vasta yli vuoden sairasteltuani ja fysiatri päivitteli ettei ole aiemmin pistetty magneettikuviin. Kuvien jälkeen tietää ainakin missä ongelma todennäköisimmin on ja saa kohdistettua fysioterapialiikkeet oikeaan kohtaan. Itsellä vasta magneetissa näkyi C0-nikaman liikehäiriö ja mm. sitä tässä on treenailtu muutama viikko ja huimaus on hieman helpottanut. Jännä kyllä miten itsestäänselvänä piti ennen sairastumista sitä, että voi lähteä vaan ex tempore kauppoihin kiertelemään mutta nyt se ei onnistu ilman saattajaa. Sentään lyhyempiä reissuja olen vähitellen pystynyt tekemään lähikauppaan ja takaisin, pieni helpotuskin on parempi kuin ei mitään:)
Donnuska: jos niskan venyttely huonontaa oloa niin sitä ei pitäisi tehdä, itseltä esim. kiellettiin täysin niskan venyttely koska yliliikkuvan rangan kanssa venyttely vaan pahentaa asiaa (tämän kun olisi tiennyt n.vuosi sitten..). Mutta toivottavasti pääset ainakin säännölliseen fysioterapiaan, sen uskon olevan paras ratkaisu niskaongelmissa.
Ruska83
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Donnuska » 05 Huhti 2011, 22:29

Palaveri on nyt sitten takana.
Pettymys on lähinnä ensimmäinen ajatus, millä sitä kuvaisin. Kaikki aiemmin puhuttu ja sovittu heitti häränpyllyä totaalisesti.

Odottelin erityisesti tuon käden ja niskan oireiden vuoksi tuota palaveria, että saisin siihen jotain apua. Jo selvänä asiana puhuttu rannekanavan ahtauman leikkaus muuttui siihen, että lähete laitettiin toimintaterapeutille ja vasta jos hän ei keksi käteen mitään apua, mietitään leikkausta..

Mri-kuvaa ei tällä hetkellä "tarvita" :?

Sain sentään lähetteen terveysaseman fysioterapiaan. Ainot hyvä tuossa palaverissa.. Jotain hoitoa nuo niskat nimittäin tarvii, koska koko tämän päivänkin on ollut huimausta, ajoittain todella pahaa semmoista. Päätä on särkenyt 6 päivää putkeen ja päässä jos mitä erikoisia tuntemuksia taas :(

No, ehkä tää tästä, kun päälimmäinen pettymys menee ja nuo hoidot fyssarilla alkaa... Kirjottelin tuonne foorumin suljetulle puolelle enemmän asiasta, jos jota kuta kiinnostaa.
Donnuska
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)