sekoaako kellään autonominen hermosto yöllä

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

sekoaako kellään autonominen hermosto yöllä

ViestiKirjoittaja mv79 » 03 Heinä 2010, 22:19

minulla joku tuolla niskassa aiheuttaa sen että kun nukun kyljellään hermosto sekoaa ja tulee hengityspysähdyksiä ja sydämen lisälyentejäonko kellään samaa ja mikä auttaisi siihen
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja alaria » 05 Heinä 2010, 07:20

Minulla vestibulaarijärjestelmä sekoilee yöllä itsekseen. Eli retkahdus ja aivovammayhdistelmä taustalla ja saatan herätä yöllä siihen, että pää on sellaisessa asennossa, jonka jälkeen tasapaino on totaalisen hukassa vähintään vuorokauden. Sitten kuljen kontaten tai ryömien, koska pystyssä en pysy. Hätä ei lue lakia ja esim. vessaan olen konttaillut/ryöminyt. Lisäksi minulla on toiminnallinen selkäydinvamma.
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Toiminnallinen selkäydinvamma?

ViestiKirjoittaja siiseli » 02 Elo 2010, 20:07

Mitä tuo oikein tarkoittaa? Mitkä oireet ja miten diagnosoitu?
siiseli
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

no

ViestiKirjoittaja mv79 » 12 Elo 2010, 04:25

nyt varmistu että on elimillinen mutta lääkärit on ihan ihmeissään huhmar ei ole iikinä kuullutkaan koko jutusta ja itse tutkijakin on ihan ihmeissään mun kohdalla vaikka on tukinut tätä unihäiriötä hän käynyt luennoimassa umpäri maailmaa tästä unihäiriöstä mutta hänen tutkimuksen mukaan johtuu ainostaan kovasta stressistä paniikkihäiriöstä.
Olwn yrittänyt kysyä penttiseltä mutta ei vastaa e-mailiin ei vissiinn kerkee.
pitää vissiin mennä vielä kerran jollekin hyvälle fyssarille?
vai onko muita ehdotuksia tää on ololut niin rankkaa että on kohta haudassa jos tää ei ratkea psyyke on jo mnennyt totaalisesti ja sydänkin oireilee pahasti.
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Re: Toiminnallinen selkäydinvamma?

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Elo 2010, 23:02

siiseli kirjoitti:Mitä tuo oikein tarkoittaa? Mitkä oireet ja miten diagnosoitu?

Vastaan tähän, vaikka saattaa mennä hieman ohi. Joissakin niskan retkahdusvammoissa ovat tukikudokset yläniskasta poikki, jolloin ranka pääsee koskettamaan selkäytimeen. Tällöin tulee jos jonkinlaista sähkötysjärjestelmäoireilua ja -ongelmaa selkäytimen osalta.

Itse en kunnolla tiedä mitä tarkoittaa toiminnallinen selkäydinvamma. Enkä sitäkään diagnosoidaanko se oireilun perusteella vai jollakin mittarilla.

mv79: Hyvä, että taas askel edistystä. Sanotko hieman tarkemmin onko jokin lääkäri nyt todennut sen elimelliseksi? Jos Huhmar ei tunne tuollaista ongelmaa, niin en kyllä tiedä yhtään, kuka Suomessa osaisi auttaa. Mitäs tämä sinun tutkija meinaa? Mitä pitäisi tehdä jne?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja mv79 » 13 Elo 2010, 04:26

huhmar neuvo menemään karl-gustav lingrenille mutta hän ei vastaa viesteihin.
no se unitutkija ymmärtää vain psyykeen vaikutuksen autonomiseen hermostoon sen takia hän ei oikein ymmärrä ja tiedä mitä tehdä.
tästä unihäiriöstä ei lääkärit ymmärrä mitään koska on niin uusi ja vähän tiedetty.rauhoittavat pitäisi auttaa tähän mutta minulla ne ei jostain syystä meinaa toimia.aut.hermosto ärtyy ja saa vääriä käskyjä yöllä olen varma että johtuu minun niskasta. pitäisi vain löytää oikea lääkäri joka löytäisi sen vian niskasta ja tietäisi mitä tehdä asialle.
se tutkija ei oiken ole ymmärtänyt miten huonoon kuntoon nämä yöt on vienyt minut.joka yö aut. hermosto käy vähän ylikierroksilla tunnen sen joka aamu kun sydän vähän jyskyttää ja sitten on nämä hengityspysähdykset joka tekeee happi vajeen ja saa sydämen hakkaamaan.tunnen joka aamu kuinka valtava stressi tila elimistössä on oolut
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja japexs » 17 Elo 2010, 13:29

Yksi tärkeä juttu missä nukutaan :!: :!: Vesisuonen päällä ei kannata nukkua, se sotkee ihmisen toimintoja ja pitää elimistön rauhattomana. Ihmisessä on iso osa vettä ja vesisuonen päällä nukkuissa suonen virtaus vaikuttaa ihmiseen. Itse olen tässä joutuna tutkimaan vesisuonia ja oman huoneen läpi virtaa suoni ja on vielä haara siinä. Sitten kun maadotin suonen virtauspuolelta, loppu yö rauhattomuus, mut maadotus rassit joutuu muutaman vuoden välein vaihtamaan, koska ne varautuvat. :!: Eli suonen kahtapuolen on maahan lyöty terästangot ja kupari lanka niitten välissä. (jännä juttu maadotuksen toisella puolen ei varpu enää vedä, testattu on!)

Se on jännä miten esim, kerrostalossa, vaikka asusit kymmenessä kerroksessa, mut silti vesisuonivaikuttaa :!: :!: Vesisuonen saa tutkittua paju varvulla tai sormus langan päässä roikkuen. Vesisuonen päällä varpu vetää väkisen alas päin ja virtaussuuntaan vasten vetää alas, jos käänyt 180astetta paikallasi eli myötävirtaan,niin ei varpu vedä. ( jos silloin lyö varvunpää nenään päin, on raadonia maassa) Sivusta varvun kanssa kävelen suonen löytää, mut suonen päällä et voi kovinpitkää matkaa seurata, (vastavirtaan)koska siitä saa laskettua veden syvyyden( eli miten syvä kaivo pitäs tehdä...)

Sormus heiluu suonenpäällä virtaussuunan suuntasesti ja risteys kohdissa puörii ympyrää. Ainut ropleema on , jokaisella nämä ei toimi, koska kaikilla ei ole oma sähkökenttä kunnossa, mut kannataa ystäviä tai tuttuja kokeiluttaa toimiiko varpu tai sormus, varvulla pitää olla oikea ote varpuun.

Tästä vesuonivirtauksesta puhutaan maasäteilynä ja siitä löytyy netistä paljon tietoa ja kirjoja on kirjotettu ja esim ruotsissa tämä otetaan vakavasti, Suomi tämmönen takapajula tässä suhteen.

Tässä vasten tutkin yhden kerrostalon ja sen läpivirtas voimakassuoni ja haaraantui keskellä taloa ja sattu just kaverin sänkyn alta kulkemaan ja kärsinä kovasti monista ongelmista ja unettomuudesta. Vaihdettiin makuupaikkaa eri huoneeseen ja nyt maistuu uni ja elämä taas jyllää erilailla.
Jos nukkuu monia vuosia samassa paikassa ja on vesisuoni eristämätä, saa varmasti syövän ja syöpä löytyy siitä kohdin kehoa,just mistä virtaa vesisuoni. Tääkin on tutkittu, mut ei ole virallisissa kansissa.
Suurin voima on kuunkierronmukaan, silloin kun laskuvedet, monet valittaa huonoista öistä, just silloin, silloin kuun vetovoima vaikuttaa vesisuoniin ja aiheuttaa säteilyä enemän.

Valitettavasti tämä on totta :lol:
japexs
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja mv79 » 17 Elo 2010, 21:28

fedja kirjoitti:
siiseli kirjoitti:Mitä tuo oikein tarkoittaa? Mitkä oireet ja miten diagnosoitu?

Vastaan tähän, vaikka saattaa mennä hieman ohi. Joissakin niskan retkahdusvammoissa ovat tukikudokset yläniskasta poikki, jolloin ranka pääsee koskettamaan selkäytimeen. Tällöin tulee jos jonkinlaista sähkötysjärjestelmäoireilua ja -ongelmaa selkäytimen osalta.

Itse en kunnolla tiedä mitä tarkoittaa toiminnallinen selkäydinvamma. Enkä sitäkään diagnosoidaanko se oireilun perusteella vai jollakin mittarilla.

mv79: Hyvä, että taas askel edistystä. Sanotko hieman tarkemmin onko jokin lääkäri nyt todennut sen elimelliseksi? Jos Huhmar ei tunne tuollaista ongelmaa, niin en kyllä tiedä yhtään, kuka Suomessa osaisi auttaa. Mitäs tämä sinun tutkija meinaa? Mitä pitäisi tehdä jne?

vielä penttisestä.ei se kyllä minun mielestä kokeillu onko minulla nikama löysällä niskasta.olen varma että selkäranka vaikuttaa jotenkin ainakin minun aut.hermostoon ,jos lingren ei vastaa olisko joku muu taitava fysiatri, ortopedi tai ihan kuka vaan kuka osaisi tutkia kaulan/niskan rangan onko siellä löysyyttä tai yliliikkuvuutta tai jotain joka voisi ärsyttää aut.hermostoa
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

rintaranka ja autonominen hermosto

ViestiKirjoittaja mv79 » 20 Syys 2010, 16:47

Voiko rintarangassa oleva vaurio aiheuttaa autonomiseen hermostoon ongelmia.kaularanka on kuvattu kyllä sieltä lieviä pullistumia kulumaa.yliliikkuvuutta ja kallonpohjan nikama jumissa mutta eise vissiin tätä hermoston ärsytystä aiheuta.
minulla on rintarangassa pullistuma scheurmann ja on kipeä monesta kohtaa suunnilleen 7:stä nikamasta alaspäin.
minulla on ollut hyperventilointia sun muuta selittämötöntä ahdistusta stressiä ja kerran kun tein hommia pihalla tuli paha hyperventilaatiokohtas jonka takia melkein pyörryin piti hengittää pussiin ja silti sydän hakkas koko ajan. mun äidillä on selän venytyspenkki jossa roikutaan pää alapäin ja kokeilin sitä varovasti. rintagan yläosta kuului rusahteluja ja olo rauhoittui. sen jälkeen olen käynyt siinä melkein joka päivä ja se on helpottannut oloa päivällä ja ennen aina kun kävin makaamaan rupes sydän hakkaa sekin on loppunut melkein kokonaan ja tämä unihäiriö on myös vähän helpottanut.haluaisn että rintarankani tutkittaisi onko se hyvä fysiatri edelleen kuka ymmärtäisi selän ja autonomisen hermoston yhteyden vai ortopedi kun on kyse rintarangan alueesta?

MInua vielä vähän vaivaa se kun kuvautin niskan semmosella vanhemmalla mri laitteella että oliko se varmasti tarpeeksi tarkka
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Re: rintaranka ja autonominen hermosto

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 20 Syys 2010, 19:19

mv79 kirjoitti:Voiko rintarangassa oleva vaurio aiheuttaa autonomiseen hermostoon ongelmia.

Moikka, mv! Tästä mulla ei oo muuta tietoa kuin kuulopuheita. Kuntonetin palstalla taisi sekä Toni että joku muukin sanoa, että heillä rintarangan nikamalukot aiheuttavat toisinaan jopa sydämen "muljahteluja" tai rytmihäiriöitä. Toni muistaakseni sanoi, että kun rintarangan lukot saadaan auki, se loppuu. Kuulostaa siis vähän samalta, kuin mitä itse tuossa kerroit... :?:

mv79 kirjoitti:haluaisn että rintarankani tutkittaisi onko se hyvä fysiatri edelleen kuka ymmärtäisi selän ja autonomisen hermoston yhteyden vai ortopedi kun on kyse rintarangan alueesta?

Ortopedi nyt tuskin ymmärtää, epäilen. Oliskohan joku hyvä fysiatri tai neurologi, joka tuollaisenkin päälle ymmärtäis?
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja mv79 » 21 Syys 2010, 09:25

DirtyDeeds kirjoitti:
mv79 kirjoitti:Voiko rintarangassa oleva vaurio aiheuttaa autonomiseen hermostoon ongelmia.

Moikka, mv! Tästä mulla ei oo muuta tietoa kuin kuulopuheita. Kuntonetin palstalla taisi sekä Toni että joku muukin sanoa, että heillä rintarangan nikamalukot aiheuttavat toisinaan jopa sydämen "muljahteluja" tai rytmihäiriöitä. Toni muistaakseni sanoi, että kun rintarangan lukot saadaan auki, se loppuu. Kuulostaa siis vähän samalta, kuin mitä itse tuossa kerroit... :?:

mv79 kirjoitti:haluaisn että rintarankani tutkittaisi onko se hyvä fysiatri edelleen kuka ymmärtäisi selän ja autonomisen hermoston yhteyden vai ortopedi kun on kyse rintarangan alueesta?

Ortopedi nyt tuskin ymmärtää, epäilen. Oliskohan joku hyvä fysiatri tai neurologi, joka tuollaisenkin päälle ymmärtäis?

Tosta neurologista tuli mieleen että kaikihan kehuu huhmaria mutta minä sain sellaisen kuvan että on todella taitava kun puhutaan aivovammoista mutta päästä alspäin on tietämys vähän hakusesessa eli hermoradoista ja selkäydin jutuista selän alueella,olenko oikeassa
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 21 Syys 2010, 14:12

mv79 kirjoitti:Tosta neurologista tuli mieleen että kaikihan kehuu huhmaria mutta minä sain sellaisen kuvan että on todella taitava kun puhutaan aivovammoista mutta päästä alspäin on tietämys vähän hakusesessa eli hermoradoista ja selkäydin jutuista selän alueella,olenko oikeassa

Huhmareesta mä en tiedä mitään, ehkä joku muu osaa jotain lausua?

Mutta sähän kävit Tunnisella? Eräässä toisessa ketjussa joku kävi Tunnisella ja tämä ohjas osaavalle neurologille, joka löysi niskasta ongelmakohdat. Oli piikittänyt samalla ne lihakset, ja ongelma oli helpottanut ja löytynyt se ongelma.

Eli kannattaisko sun soittaa Tunniselle ja kysyä, osaisko hän suositella jotakuta tuohon hommaan? Voisit sieltä saada hyvän vinkin kenelle mennä?
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja mv79 » 23 Syys 2010, 15:46

DirtyDeeds kirjoitti:
mv79 kirjoitti:Tosta neurologista tuli mieleen että kaikihan kehuu huhmaria mutta minä sain sellaisen kuvan että on todella taitava kun puhutaan aivovammoista mutta päästä alspäin on tietämys vähän hakusesessa eli hermoradoista ja selkäydin jutuista selän alueella,olenko oikeassa

Huhmareesta mä en tiedä mitään, ehkä joku muu osaa jotain lausua?

Mutta sähän kävit Tunnisella? Eräässä toisessa ketjussa joku kävi Tunnisella ja tämä ohjas osaavalle neurologille, joka löysi niskasta ongelmakohdat. Oli piikittänyt samalla ne lihakset, ja ongelma oli helpottanut ja löytynyt se ongelma.

Eli kannattaisko sun soittaa Tunniselle ja kysyä, osaisko hän suositella jotakuta tuohon hommaan? Voisit sieltä saada hyvän vinkin kenelle mennä?

Tunnisen kanssa olen ainostaan e-meilailut ja hän lähetti postissa lähetteen kaulan kuvaukseen.
penttiseen ei saa yhteyttä millään olen yrittänyt vaikka kuinka monta kertaa.ainut vaihoehto on varata aika.
mitä tuo piikittäminen tarkoittaa?
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 23 Syys 2010, 16:36

mv79 kirjoitti:mitä tuo piikittäminen tarkoittaa?

Neurologi oli tutkimuksen yhteydessä piikittänyt niskan yliaktiivisiin lihaksiin, jotta oli saanut ne rennoksi. Tästä ketjusta voit lukea lisää:

http://niskavamma.munfoorumi.com/viewt ... 1e39ece86b

kellopeli kirjoitti:Heippa,

raportoin nyt tänne, kun kävion viikolla EMG-tutkimuksessa ja siellä löytyi kaksi yläniskan alueen lihasta, jotka olivat lepotilassakin ylijännityneet. Lihaksiin pistettiin botoxia, puudutetta ja kortisonia ja kipu häipyi muutaman tunnin sisällä - eikä ole palannut.

Eli minulla siis päänsäryn syynä eivät ilmeisesti tosiaan ole kaularankaan liittyvät jutut vaan tämä on lihasperäistä. Tai siis tämä on tällä hetkellä vahvin hypoteesi. Seuraavat 3 kk osoittavat, pysyykö särky Botoxilla poissa.

Nyt tiedän myös *tarkalleen* mitä lihaksia pitää yrittää venyttää, jos särky uusii, koska EMG-laitteella todella pystyttiin yksilöimään ne: oikea splenius capitis ja scalenius.

Toivottavasti tämä joskus osuu jonkun samanlaisista vaivoista kärsivän silmiin!! Minulla tosiaan meni noin viisi vuotta päänsärkyjen kanssa ennen kuin alkaa olla edes jonkinlaista käsitystä säryn syntymekanismista :/

t, kellopeli
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja alaria » 24 Syys 2010, 08:27

Vestibulaarijärestelmän toimimattomuus on dignosoitu taitavan aivovammoihin erikoistuneen neurologin toimesta. Oireena vaikeus pitää staattista asentoa esim. istuessa/nukkuessa vaan vestibulaarijärjestelmä yrittää korjata tasapainoa, vaikkei sitä tarvitsisikkaan ja serurauksena on sympaattisen ja parasympaattisen hermoston totaali sekailu. Korkea pulssi, verenpaine ei reagoi muutoksiin vaikka pitäisi, luonnoton hikoilu, tasapainon sekoaminen, illuusio jatkuvasta liikkeestä vaikka olet jo pysähtynyt, vaikeus läheteä liikkeelle, kouristelut jne ...

Toiminnallinen selkäydinvamma on diagnosoitu toiminnallisessa kaularangan magneettikuvauksesa. Niskan ylimmät nikamat liukuvat tietyssä asennossa siten, että kosketavat selkäydintä (minulla on ligamenttivamma) ja säkköinen kipu säteilee kaikkiin raajoihin tai saan niistä. Raajat, kieli ym paikat voivat puutua ilman mitään syytä, kouristelut jne ...
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)