Rankka huimaus, tunne tajunnanmenetyksestä, pääkivut jne.

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

ViestiKirjoittaja fedja » 03 Kesä 2010, 16:51

Minulle Tempur oli ihan liian kova ja pahensi oireita.

Zarru. Kyllähän se voi pahentua retkahdusvamman takia tuo oireisto pitkänkin ajan perästä, mutta sinulla on sen verran noita muuttujia mukana, että kukahan olisi paras asiantuntija asioissasi.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 03 Kesä 2010, 21:48

Taidanpa kokeilla taas vähän aikaa tavallisella tyynyllä nukkumista, vaikka tuo tukee hyvin kaularankaa niin saattaa olla vähän liian kova ja korkea.

Niin, jos kysyn muualta, työterveydestä, fysiatrilta (jonka seurannassa olen myös) jne. sanotaan aina että ota yhteyttä neurologian poliin. Ainut apu sieltä on se, että marraskuussa ollut kontrolliaika siirrettiin syyskuun lopulle, eli akuuttia apua en saanut. Pitää sitten mennä taas päivystykseen jos tilanne pahenee.

Kun teen tuota pientä niskavenytystä, alkaa vasen käsi puutua niin että kämmen, pikkurilli ja nimetön surisevat ja puutuilevat. Lieneekö sitten arpikudos leikkauksen jäljiltä vai mikä siellä sähköttää; stenoosia kun ei enää ainakaan pitäisi olla kun on jo kaksi laminektomiaa tehty, ja viimeksi neurokirurgi poisti myös arpikudosta jota oli ensimmäisen kaularankaleikkauksen jäljiltä.

Pää on kyllä kummallisen tuntuinen, ikään kuin liian "täysi", painetta, puristusta, kipuilua. Surinaakin joskus.

MUOKS. Törmäsin sellaiseenkin käsitteeseen kuin postlaminektominen syndrooma. DD voisi tietää mikä se on, en äkkiseltään ainakaan löytänyt tietoa kuin portugalin kielellä, jota en hallitse ;) Liittyykö vain operaation normaaliin jälkitilaan vai tarkoittaako jotain muutakin?

Ja, onko tietoa että voiko hermosto jotenkin mennä "yliherkkään" tilaan?? Mulla tosiaan silmät ovat epätarkat ja valonarat, vuotavatkin välillä, korvat rutisevat ja kaikki normaalit äänetkin kuulostavat hyvin kovilta ja ärsyttävät, vaikka mun kuuloni on normaalin alarajoilla. Ikään kuin pää ja aistit olisivat jonkinlaisessa yliherkkyystilassa :shock:
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 08 Heinä 2010, 01:31

Päivitystä.

Ensinnäkin totesin tuon anatomisen tyynyn liian kovaksi ja korkeaksi, ja niska onkin ollut parempi ihan tavallisen tyynyn kanssa johon vaihdoin taas takaisin.

Ja, kun kyllin monta kertaa eri lääkärit laittavat pyyntöjä, reagoi neurologian polikin viimein. Mullahan oli ensin kontrolliaika marraskuussa, sitten se aikaistettiin syyskuulle, ja tänään tuli kirje että aika neurologille on tämän kuun lopussa. Hienoa.

Lisäksi tuli kutsu pään TT-kuvaukseen, mahdollisesti varjoaineen kanssa, sekä kaulan valtimoiden doppler-ultraääneen. Nämä ajat ovat jo ensi viikolla. :shock:

Mun näkö on huonontunut viime viikkoina, ja etenkin iltaisin alkaa toisinaan kummallinen, ulkopuolinen olo, se on kieltämättä pelottavaa.

Yllättävää mutta hieno juttu että tutkitaan. Tosin tuo ainainen säteily on tosi huono juttu kun on mua niin paljon kuvattu eri tavoin, mutta sille ei kai nyt voi mitään. Pää on niin oudon tuntuinen että pakkohan se on kuvata.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 08 Heinä 2010, 23:00

Zarru kirjoitti:Mun näkö on huonontunut viime viikkoina, ja etenkin iltaisin alkaa toisinaan kummallinen, ulkopuolinen olo, se on kieltämättä pelottavaa.

Fysiatrini esitti sellaista selitystä, että kun iltaisin yläniska väsyy, niin hermorakenteet joutuu lievään paineeseen ja siksi oireisto tulee usein iltaisin pahempana. Yläniskasta on myäs suora yhteys silmiin, joten sinänsä minkäänlaiset silmäoireetkaan eivät kuulemma ole yllätys. Aamulla sitten jaksaa taas paremmin, kun niska on saanut levätä.

Mulla oireilee silmät poikkeuksetta iltaisin tai jos ne saa liikaa vääränlaisia ärsykkeitä kuten liikkuvaa kuvaa tai liian kirkkaita valoja!

Hyvä että pääsit tutkimuksiin! :D
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)