korvien kohina

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

ViestiKirjoittaja kylli » 06 Huhti 2010, 19:31

Niin tosiaan se fysiatri on yksityinen, mutta hyvä, siksi olen yrittänyt sinne päästä, että jotain alkais tapahtua, sillä yleisellä puolella taidan saada junnata maailman tappiin. Meillä on aika huonosti valita noita OMT fysioterapeuttejakin ja pitäis sitten päästä kunnolliselle, niitäkään ei tällä seutua monia ole - joskus toivois asuvansa hiukan etelämpänä. Nuo sähköiskut voi johtua siitäkin, kun nika liikahtaa paikaltaan sivuun - vai voiko - minulla ei ole oikein pysynyt ruodussa ranka. Tuolla rintarangassa on jokin kasvi, mutta kuulemma hyvänlaatuinen - joskus sanottu. :shock:
kylli

ViestiKirjoittaja kylli » 06 Huhti 2010, 21:24

Tohtiskohan sinne omt;lle mennä, osaiskohan jotain - en mä jaksa enää syksyyn, 16 viikko menossa tätä pahempaa. Voihan se olla, että meniere näyttäny mulle taivaanmerkit, mutta kun ei aivan kaikki sovi. Kiitos kaikille kommenteista ja avusta, olen sen tarpeessa todella - olenko täys lälläri. :wink: Jos ottais tavalliset röntgenkuvat mukaan, vaikka pitäis kuulemma olla päästä ja niskasta se magneetti.
kylli

ViestiKirjoittaja Kaisa » 07 Huhti 2010, 08:32

Huomenta Kylli!
Ei niistä tavallisista natiivikuvista paljon selviä. Niistä ei näy mitään, mitä niissä pehmeissä osissa tapahtuu vain luut näkyvät. Minulla otettiin yksityisesti viime vuonna kaula- ja rintarangan magneetti, oma osuuteni maksoi n. 900 euroo, joten kaularanka yksinään olisi siitä n. puolet.

Nyt ei minulla olekaan taas moneen vuoteen varaa mennä yks. hoitoon ja tutkimuksiin, kun viime kesänä meni melkein kaksi tonnia siihen touhuun. Mutta onhan se ihanaa, kun kahdessa viikossa on käynyt ortopedin, magneettikuvaukset, hermoratakartoituksen ja uudestaan ortopedillä, aloittanut sairasloman ja laittanut hakemuksen kuntoutukseen.

Tieto lisää tuskaa, mutta myös helpottaa. Varmaan sopisi Sinunkin tilanteeseesi nyt.

No, minä lähden kohta hammaslääkäriin, jos vaikka selviäisi naamaoireeni siellä. Se aika on 10.30 ja sitten klo 13.00 on mammografia (se yleinen), että kyllä sitä vanhaakin vielä likistellään.
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Kaisa » 07 Huhti 2010, 08:33

P.S. On muuten hankala asento niskalle siinä mammossa.
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja kylli » 07 Huhti 2010, 09:30

Yksityispuolelta olen itsekkin saanut monesti hakea apua, kun ei muuten saa - harmittaa vain, että joskus vois rullata ihan yleisellä puolella, mutta ei, ei koskaan. :evil:
kylli

ViestiKirjoittaja kylli » 08 Huhti 2010, 10:08

OMT; kin pääsee vasta toukokuulla, fysiatrille kesäkuun lopussa ja tk;hon ehkä tämän kuun lopussa - minnekään ei pääse. Täytyy vissiin yrittää neurologille, jolla olen käynyt, jos hän jotain keksis. 16;sta viikko menossa hyvää vauhtia ja ei mistään apua - hidasta on - tällä vauhdilla hyvässä tapauksessa paranee itsestään ja huonossa ehtii kuolla, mutta kun ei kuole, kituu vaan. No, onneksi jaksan jo olla pystyssä, kait se jotain edistymistä on, mutta ei tunnu elämältä. :evil:
kylli

ViestiKirjoittaja Kaisa » 08 Huhti 2010, 14:06

Kylli, onpas teillä päin varattuja ihmisen hoitajat. Toivottavasti saat neurologin, että jostakin pääset alkuun. Hyvä, että olet kuitenkin pysynyt pystyssä.

Minun piti eilen hammaslääkärille puhua siitä uudesta naamaoireestani, mutta kun pääsin sinne, ajattelin, että en millään jaksa puhua tuollaista, mikä kuulostaa omissa korvissakin kornilta. Kaksi lohkeamaa paikattiin ja menen kahden viikon päästä yleistarkastukseen, jospa puhun sitten mikäli oireet jatkuvat.

Käykö Teille muille samoin, että ei enää vaan jaksa selittää mitään oireita?
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja kylli » 08 Huhti 2010, 17:05

Olisit nyt ihmeessä Kaisa sanonut niistä naamaoireista - tietty parempikin sanoja minä, ei meinaa saada sanottua, mulla kyljessä patti ollut kauan, enkä saa siitä kellekkään sanottua, kun ajattelen, että rasvapatti lihavalla ihmisellä. Yritän löytää kuvaa niskanikamista, kun katselen tässä perusröntgen lausuntoa niskasta. En mä taida olla niin himputin huono, oon vain niin kova marisija. Minä olen vähän pihalla noista kuvista ja lausunnoista ja kaikesta muustakin, mutta onneksi on kesä tulossa - jos kokonaan pihalle joutuu. :shock:
kylli

ViestiKirjoittaja Kaisa » 09 Huhti 2010, 12:51

Nyt kuukletin vähän niistä naamaoireistani, ja hyvin tuntuisi sopivan purentaongelmiin tai leukanivelen häiriöihin, eli olisi kandennut puhua hampilääkärille. Esimerkiksi silmän "takasärky" kuvattiin juuri noissa tilanteissa tavalliseksi.
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja kylli » 09 Huhti 2010, 13:16

Auttaiskohan siihen jotkin hoidot?
kylli

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)