Ylikireän lihaksen hieronta tulehduttaa?

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Ylikireän lihaksen hieronta tulehduttaa?

ViestiKirjoittaja mv79 » 17 Maalis 2010, 17:35

näin joku väitti jollain palstalla,onko totta?
Niinkuin moni tietää mun muista teksteistä mulla pahoja kireyksiä kaula-alueella kysyisin vaan että uskaltaako kaulan sivuosan siitä kaulavaltimoiden ympäriltä hieroa koneella, mulla on 2 erillaista yksi tärisevä ja yksi vanha jossa on kaksi pyörivää kovaa pallukkaa siinä on vahva moottori ja sillä saa aika rajuakin hierontaa jos haluaa.uskaltaako niitä käyttää jos on verisuonia lähellä
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Re: Ylikireän lihaksen hieronta tulehduttaa?

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 17 Maalis 2010, 20:11

mv79 kirjoitti:näin joku väitti jollain palstalla,onko totta?
Niinkuin moni tietää mun muista teksteistä mulla pahoja kireyksiä kaula-alueella kysyisin vaan että uskaltaako kaulan sivuosan siitä kaulavaltimoiden ympäriltä hieroa koneella, mulla on 2 erillaista yksi tärisevä ja yksi vanha jossa on kaksi pyörivää kovaa pallukkaa siinä on vahva moottori ja sillä saa aika rajuakin hierontaa jos haluaa.uskaltaako niitä käyttää jos on verisuonia lähellä

Tuohon kysymykseen ei ole yhtä oikeaa vastausta. Näkemyksiä varmaan riittää. Reaktiot ovat hyvin yksilökohtaisia.

Jos olisin sinä, kokeilisin vaikkapa kevyesti käsin hieromalla ja kuulostelisin, miltä tuntuu seuraavana päivänä tai sitä seuraavana. Jos tuntuu hyvältä, jatkat ilman laitteita. Käsin saat paremman tuntuman oman kehon antamaan vasteeseen.

Pääsääntöisesti jos on mitään häikkää neuraali- eli hermokudoksessa, kuten usein niskansa loukanneilla voi olla, ei voida suositella rajua hierontaan. En uskaltaisi ainakaan omaa niskaani koneilla hieroa, vaan nimenomaan kevyesti käsin. :D

En ottaisi turhia riskejä, mutta en ole kuullut kenenkään menehtyneenkään hierontalaitteiden käytön takia. Sinä päätät, mutta varmaan kannattaa aloittaa varovasti käsin.

DD:llä oli hyviä pointteja tuossa toisessa ketjussa liittyen oman kuntoutuksen suunnitteluun. Kannattaa kokeilla neuvoja! :)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)