Kaularangan välilevypullistuma

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

ViestiKirjoittaja satua » 23 Elo 2011, 13:31

Nostin heti näyttöä :D Lisäksi mulla on ajoittain käytössä pehmeä niskatuki, että saan lepuuttaa kaulan lihaksia.

Huomenna saan tk:n lääkäriltä tulokset magneettikuvista, mutta onneks hoksasin pyytää myös konsultaation erikoislääkärille eli fysiatrille työterveyden kautta! Kävin jo siis omakustanteisesti fysiatrilla (Eero Penttinen, joka suositteli myös niihin magneettikuviinkin) ja kävi kyllä tuuri, että työterveys on Terveystalolla, missä Penttinen ottaa vastaan joinakin päivinä kuukaudessa. Sain siis sinne ajan syyskuun alkuun. Saapa sitten analysoida ne magneettikuvat mulle, kun tk:n lääkäriltä en kuitenkaan saa mitään kaiken kattavaa kertomusta.

Mä oon onnellinen, että tätä juttua saadaan edelleen tutkittua. Vaikka oon kyllä varautunut myös siihen, että mitään syytä ei välttämättä löydetäkään. Mutta tietääpä mitä hoitoja sitten voi käyttää. Ehkä. Ja ehkä saa edes vähän lisää infoa, toivottavasti!
satua
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja satua » 24 Elo 2011, 15:06

Kuvissa ei näkynyt mitään muuta kuin oikoryhti (lordoosi suoristunut) ja c4-c5 tasolla ryhti kääntynyt aavistuksen kyfoosin puolelle. Jännää vaan, kun oireet sopi aikas hyvin välilevyn pullistumaan. Rintaranka oli normaali.

No joo, katsokoon fysiatri kuvat vielä jospa keksisi miten tätä omituista, diagnosoimatonta tautia tulisi hoitaa... :shock:
satua
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 24 Elo 2011, 17:33

satua kirjoitti:Nostin heti näyttöä :D Lisäksi mulla on ajoittain käytössä pehmeä niskatuki, että saan lepuuttaa kaulan lihaksia.

Huomenna saan tk:n lääkäriltä tulokset magneettikuvista, mutta onneks hoksasin pyytää myös konsultaation erikoislääkärille eli fysiatrille työterveyden kautta! Kävin jo siis omakustanteisesti fysiatrilla (Eero Penttinen, joka suositteli myös niihin magneettikuviinkin) ja kävi kyllä tuuri, että työterveys on Terveystalolla, missä Penttinen ottaa vastaan joinakin päivinä kuukaudessa. Sain siis sinne ajan syyskuun alkuun. Saapa sitten analysoida ne magneettikuvat mulle, kun tk:n lääkäriltä en kuitenkaan saa mitään kaiken kattavaa kertomusta.

Mä oon onnellinen, että tätä juttua saadaan edelleen tutkittua. Vaikka oon kyllä varautunut myös siihen, että mitään syytä ei välttämättä löydetäkään. Mutta tietääpä mitä hoitoja sitten voi käyttää. Ehkä. Ja ehkä saa edes vähän lisää infoa, toivottavasti!

Sä olet nyt hyvissä käsissä, joten eiköhän ne vastaukset löydy, kunhan jaksat nyt sinnitellä! Tsemppiä ja voimia sulle, satua! :P
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja satua » 24 Elo 2011, 22:34

Kiitos! Välillä tää elämä onkin yhtä sinnittelyä, mutta eiköhän tää tästä vielä iloksi muutu. Joku päivä.
10 kk oireiden jälkeen edelleen diagnosoimaton.
satua
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 24 Elo 2011, 23:16

Pumelo, oliko ne sun selkälihaskireydet yhtään samaa sukua kuin mulla aikanaan?
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pumelo » 25 Elo 2011, 16:08

Moi DD, en ole vielä ehtinyt tarinaasi kokonaisuudessaan lukea, mutta alku kuulosti aika samanlaiselta kuin mulla: takana treenausta ja sitten kahvakuulatreenin jälkeisenä aamuna välilevy meni, mutta mullakaan sitä ei tosiaan heti diagnosoitu kaularangan prolapsiksi ja niinpä sitäkin hierottiin ja manipuloitiin yms. Todennäköisesti tämä kaularangan vamma aiheutti sen, että koko rankaan tuli lisää vääntöä, ja alaselän piti ruveta ottaa enemmän työtaakkaa itselleen ja siksi mulla maaliskuun magneetissa näkyi myös pieni prolapsi lannerangassa L5-S1 välissä, mutta tämä on tuntemuksieni mukaan parantunut tässä kesän aikana.

Mulla, kuten sullakin, prolapsi painaa durapussia, ja uskon että juuri tämä aiheuttaa paljon huonomman olon, kuin mitä ns. kuvissa näkyy. Mä oon ollu tosiaan aika tyrmistynyt siitä, että lääkärin koulutuksen saaneet ihmiset eivät usko, että selkäydintä painava prolapsi voi aiheuttaa niin kokonaisvaltaisen huonon olon.

En ole vielä käynyt uudestaan kinuamassa lähetettä fysiatrille, koska nyt kolmen viikon Klotriptylin syömisen jälkeen olo on jopa aika hyvä, pääsin tällä viikolla jopa tanssitunnille yli puolen vuoden tauon jälkeen! Käden puutuminenkin on hallinnassa, välillä illalla se hieman tuntuu, mutta ei kovin häiritsevästi. Niinpä ajattelin odotella vielä hetken, josko tuo Klotriptyl laukaisisi pahimpia lihaskireyksiä. Tosin mun hieroja vielä viime viikolla sanoi, ettei ole 13 vuoden hierojan uransa aikana tavannut ketään, jolla olisi vasen suunnikaslihas yhtä jumissa kuin mulla. On kivaa olla hyvä ainakin jossain :wink:

Tsemppiä taisteluun meille kaikille niskavammaisille!
Pumelo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 25 Elo 2011, 18:31

Mulla ei ollut tuota epätodellista oloa, että voikohan se duurapussin ärsytys sitten aiheuttaa sitäkin vai tuleeko se jostain muusta? Klotriptyl Mitet ym. lihasrelaksantit ei mulla missään vaiheessa auttaneet kireyksiin, en sinunakaan niihin hirveästi luottaisi.

Summa summarum, odottelua mä en voi suositella, jos siellä on kovia kireyksiä ja syvät lihakset ei pääse kunnolla toimimaan, niiden kuntouttaminen on joissain tapauksissa ongelmallista. Ainakin mun tapauksessa se on ollut harvinaisen vaikeaa.

Erityisesti tarkkaile sitä, että alkaako sulla alaselkä päivän mittaan väsyä ja onko sen hankala kannatella kroppaa pystyssä? Jos näin alkaa käymään, niin ei kannata yhtään odotella, ettei tilanne pääse yhtä hankalaksi kuin mulla. Mulle voi sitten vaikka laittaa privaviestiä, jos siltä tuntuu. Yritä kuitenkin päästä taas mahdollisimman pikaisesti taas fysiatrille! :P
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pumelo » 31 Elo 2011, 12:42

Olit DD ikävä kyllä oikeassa. Klotriptylin aiheuttama "alkuhuuma" on haihtunut ja ihan perusjumissa ollaan. Viime viikon tanssitunti kiristelee selkää edelleen ihan kunnolla, eikös sullakin ollut ongelmana se, että lihakset ei ikään kuin palaudu? Huomasin itselläni tämän ongelman jo viime syksynä, eli pari kuukautta ennen niskan prolapsia, joten jotain kummallista tässä taustalla on. Nyt prolapsin (tai pikemminkin prolapsien, kun siellä alaselässäkin oli yksi) jälkeen tilanne on kuitenkin paljon pahempi. Lihakset ei vaan toimi ja liikunta pahentaa tilannetta. Munkin täytyy olla tosi tarkkana sen kanssa, mikä määrä liikuntaa ja fysioharjoitteita on sopiva ja mikä liikaa.

Ja juu, mulla alkaa myös alaselkä väsyä päivän mittaan, tosin se on heti aamusta asti kipeä. Tämä tilanne on vaan silloin, kun on tämä kokonaisjumi päällä, mutta on tähän saakka mennyt ohi levolla (=kaiken liikunnan lopettamisella). Eilen kävin hakemassa uuden lähetteen Tunnisen luokse, jonne pääsen parin viikon päästä. Täytyy jurnuttaa taas tuosta lääkärikäynnistä, ei hitto mitä pelleilyä se oli. Kun vaatimalla vaadin saada sen lähetteen (joka menee työpaikan vakuutuksen piikkiin vieläpä) niin sen sain, mutta muuten työterveyslääkäri oli edelleen samaa mieltä kuin ennen, että selkäni oireilu on "normaalia". Ei mun mielestä vaan ole normaalia, että kolmekymppisenä on niin romu, että työpäivän jälkeen ei jaksa muuta tehdä kuin maata sängyssä kylmägeeli levitettynä niskaan ja selkään eikä ole kohta vuoteen pystynyt harrastamaan juuri mitään niistä asioista kuin ennen.

Katotaan nyt mitä Tunninen on mieltä, ainakin aikaisemmin hän sanoi, että magneettikuvien perusteella mun selkäydinkanava on niin laaja, ettei ainakaan leikkaukselle ole todennäköisesti missään vaiheessa tarvetta, ts. prolapsi ei pääse painamaan hermojuuria (ainakaan pahasti). Enkä mä missään vaiheessa ole edes ajattelut, että tää pitäisi leikata, lähinnä mä haluaisin vaan tietää, ollaanko mun fysioharjoituksissa menty ojasta allikkoon ja lisäksi hän voisi erikoislääkärin mandaatillaan kirjoittaa mulle suosituksen sähköpöydän tarpeellisuudesta, muuten en sellaista duuniin ikävä kyllä saa.
Pumelo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 31 Elo 2011, 15:28

Pumelo kirjoitti:Olit DD ikävä kyllä oikeassa. Klotriptylin aiheuttama "alkuhuuma" on haihtunut ja ihan perusjumissa ollaan. Viime viikon tanssitunti kiristelee selkää edelleen ihan kunnolla, eikös sullakin ollut ongelmana se, että lihakset ei ikään kuin palaudu? Huomasin itselläni tämän ongelman jo viime syksynä, eli pari kuukautta ennen niskan prolapsia, joten jotain kummallista tässä taustalla on. Nyt prolapsin (tai pikemminkin prolapsien, kun siellä alaselässäkin oli yksi) jälkeen tilanne on kuitenkin paljon pahempi. Lihakset ei vaan toimi ja liikunta pahentaa tilannetta. Munkin täytyy olla tosi tarkkana sen kanssa, mikä määrä liikuntaa ja fysioharjoitteita on sopiva ja mikä liikaa.

Ja juu, mulla alkaa myös alaselkä väsyä päivän mittaan, tosin se on heti aamusta asti kipeä. Tämä tilanne on vaan silloin, kun on tämä kokonaisjumi päällä, mutta on tähän saakka mennyt ohi levolla (=kaiken liikunnan lopettamisella). Eilen kävin hakemassa uuden lähetteen Tunnisen luokse, jonne pääsen parin viikon päästä. Täytyy jurnuttaa taas tuosta lääkärikäynnistä, ei hitto mitä pelleilyä se oli. Kun vaatimalla vaadin saada sen lähetteen (joka menee työpaikan vakuutuksen piikkiin vieläpä) niin sen sain, mutta muuten työterveyslääkäri oli edelleen samaa mieltä kuin ennen, että selkäni oireilu on "normaalia". Ei mun mielestä vaan ole normaalia, että kolmekymppisenä on niin romu, että työpäivän jälkeen ei jaksa muuta tehdä kuin maata sängyssä kylmägeeli levitettynä niskaan ja selkään eikä ole kohta vuoteen pystynyt harrastamaan juuri mitään niistä asioista kuin ennen.

Katotaan nyt mitä Tunninen on mieltä, ainakin aikaisemmin hän sanoi, että magneettikuvien perusteella mun selkäydinkanava on niin laaja, ettei ainakaan leikkaukselle ole todennäköisesti missään vaiheessa tarvetta, ts. prolapsi ei pääse painamaan hermojuuria (ainakaan pahasti). Enkä mä missään vaiheessa ole edes ajattelut, että tää pitäisi leikata, lähinnä mä haluaisin vaan tietää, ollaanko mun fysioharjoituksissa menty ojasta allikkoon ja lisäksi hän voisi erikoislääkärin mandaatillaan kirjoittaa mulle suosituksen sähköpöydän tarpeellisuudesta, muuten en sellaista duuniin ikävä kyllä saa.

Kuulostaa huolestuttavan paljon samalta kuin mulla oli. Mä laitan sulle privaviestiä.
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 01 Syys 2011, 14:28

Moi, Pumelo! Mä yritän nyt vähän kirjoittaa vastausta sulle, ennen ensi viikkoa en sitten taida ehtiä palstalla vastailla, lähden huomenna saaristoon.

Enivei, sun oirees kuulostaa niin täsmälleen samanlaisilta kuin mulla oli, joten mä lähden siitä oletuksesta, että sulla on samanlainen kuvio ja kirjoitan sen mukaan. Päätät tietysti itse, mikä tuntuu järkevältä, mutta mä kirjoitan siitä lähtökohdasta, että kyseessä on jotakuinkin sama ongelma.

Ensimmäiseksi sanon, että mä oon sun tilanteesta nyt kyllä jo vähän huolissaan. Sulla tilanne tuntuu onneksi "kehittyvän" hitaammin kuin mulla, mutta jos se noin jatkuvasti etenee, ja nyt joudut jo illat makailemaan, niin hetken päästä sun selkä ei enää jaksa normaalia työpäivää eikä välttämättä sitten enää puolikastakaan.

Liikunnasta. Ehdottaisin nyt, että unohdat toistaiseksi tanssitunnit ja kaiken muun reippaan liikunnan. Kuten itse olet jo huomannut, se vie tilannetta vain hankalammaksi. Se lihasten palautumattomuus johtuu uskoakseni siitä, että ne syvät lihakset on siellä jatkuvasti pienessä kestokrampissa, jolloin verenkierto ei pääse toimimaan normaalisti. Aineenvaihdunta ei siis pääse kunnolla toimimaan, ne lihakset eivät saa happea ja ravinteita normaalisti, eikä kuona-aineet pääse normaalisti poistumaan vaan jäävät sinne "särkemään".

Reipas liikunta voi ensin tuntua hyvälle, mutta huonontaa tilannetta, koska lihakset eivät pääse palautumaan ja kuona-aineet poistumaan ja tilanne pahenee pikku hiljaa. Eli ehdottaisin, että sun liikunta olis nyt vaan hyvin kevyitä kävelylenkkejä ja nekin lyhyitä pätkiä. Mä innostuin tekemään mm. kahden tunnin kävelyn yhdessä vaiheessa ja seuraavana päivänä selkä kramppas ja särki niin pahasti, että meni viikko ennen kuin pääsin ylös ja selkä oli sen jälkeen huonompi kuin ennen. Eli kevyt mutta liian pitkä "urheilu"suoritus voi tehdä saman ongelman, kun lihakset eivät pääse palautumaan ja käyttävät kuitenkin suuren määrän kaloreita. Eli suosittelisin sulle 15-30 minuutin hyvin kevyitä kävelylenkkejä, oman tuntuman mukaan. Parempi tehdä monta lyhyttä lenkkiä kuin yksi pitkä.

Ja välillä mielellään aina pitkäkseen, jotta lihakset saavat lepoa, kun eivät normaalisti pysty palautumaan. Sama juttu niissä fysioharjoitteissa, niiden pitäisi nyt olla ihan törkeän kevyitä, treenaaminen ei uskoakseni sua tässä tilanteessa paljoa auta, niillä kevyillä jumpilla jos saadaan hiukan verenkiertoa lisättyä, niin hyvä. Tilanne pitäis nyt saada jotenkin laukeamaan ja sitä odotellessa kaiken liikunnan ja jumpan pitäis sulle olla äärimmäisen kevyttä, koska lihakset eivät pysty normaalisti palautumaan ja ne ovat varmasti jo kärsineet eikä niiden sietokyky enää ole sillä normaalilla tasolla.

Sorry, jos maalaan piruja seinille, mutta mun mielestä tää pitää ottaa hyvin vakavasti, ettei sustakin tule pian työkyvytöntä.

Jos tilanne on sama kuin mulla, sulla ne syvät lihakset on siellä aika krampissa ja selkänikamat ei pääse ihan normaalisti sen takia liikkumaan, joka taas edelleen heikentää syvien lihasten tilannetta. Jos siellä on tällaisia nikamalukkoja ja niitä saadaan auki, niin se helpottaa syvien lihasten tilannetta. Siitä saa myös osaava ammattilainen näppituntumaa, jos ne turhan nopeasti vetävät ne nikamalukot uudelleen päälle. Sen takia mä ehdottaisin, että tilaa nyt suoraan aika myös Tunnisenkin suosittelemalle fysioterapeutille Tapiolan Keskustorniin. Kaveri on myös taitava klassinen osteopaatti ja osaa ensimmäisellä kerralla jo kertoa sun tilanteesta aika paljon. Veikkaan vahvasti, että sulla tällaisia nikamalukkojumeja sieltä löytyy. Yhteystiedot tässä: http://www.kolumbus.fi/juha.kairenius/index.htm Tämän kaverin löydöksistä saa sitten Tunninenkin paljon hyödyllistä lisätietoa ja selvittely etenee nopeammin.

Mulla Tunninen aikanaan teoretisoi, että se välilevypullistuma ärsytti "dorsaaliramuksia" (hermojuuren toinen haara) ja se sitten jostain syystä veti niitä lihaksia kramppiin.
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pumelo » 01 Syys 2011, 15:03

Hei DD ja kiitos että jaksoit kirjoitella. Huomasin kyllä tuon privaviestisi, mutta en ole ollut enkä olisikaan ihan hetkeen varmaankaan niin rauhallisessa paikassa että jutustelu onnistuisi.

Mullahan on tää tilanne ollut päällä n. sieltä tammikuusta kun oletettavasti tää niskan prolapsi tapahtui ja sen jälkeen on ollu huonompia ja parempia aikoja, esim. koko kesäkuu oli tosi hyvä. Mitenkään suoraviivaisesti tää ei ole edennyt pahemmaksi, ja nytkin tuntuu jo paljon paremmalta kuin esim. toissa päivänä. Olen kyllä ottanut tilanteeni jo ennen varoituksiasi suht vakavasti ja miettinyt jo tosissani esim. ammatin vaihtoa, jossen todellakin päädy kokonaan työkyvyttömäksikin tämän takia.

En mä tosiaan ole edes vuodenvaihteen jälkeen juuri liikuntaa harrastanut, kävelyä lähinnä ja yleensä se tuntuu ihan hyvältä. Tai nykyään se tuntuu siltä, että ylä- ja alakroppa ovat ihan eri paria, jalat haluaisivat juosta (en ole varsinaisesti koskaan harrastanut juoksulenkkeilyä) mutta yläkroppa on ihan betonia. Toi muutama lyhyempi kävely on ihan hyvä vinkki, mutta toteuttamiskelpoinen nykytilassa vain viikonloppuisin.

Mä luulen, että mulla rintaranka saattaa olla pääsyyllinen tähän, sitähän ei maaliskuussa edes kuvattu. Mulla on jo varmaan pari vuotta tuntunut rintarankaa kiertäessä sellaista rahisevaa hankausääntä rintalastan alta joten siellä on selkeästi jotain kummallista. Lääkärit, edes Tunninen, eivät ole reagoineet tähän oireeseen mitenkään, enkä muista kenenkään täällä palstallakaan valittaneen vastaavasta. Nytkin mun selän "puutuminen" tuntuu enimmäkseen kylkiluissa, joka mun mielestä viittaisi edelleen sinne rintarangan suuntaan. Onko sulla DD ollut vastaavaa kylkiluuaristusta/puutumista? Fysiotreeneistäkin suuri osa pyrkii just rintarangan parempaan liikkuvuuteen, koska se on niin jumissa. Mun kotijumpat on käsittääkseni aika kevyitä (vaikea sanoa kun ei ole vertailukohdetta), mutta luulen että toukokuun aikana selkä saatiin niin karmeaan juntturaan siksi, että treenasin fyssarin vastaanotolla ihan liikaa. Sikäli hassua, että kesäkuu oli kuitenkin hyvä, mutta silloin se jumi mielestäni oli kuitenkin päällä ja alkoi ehkäpä oirehtimaan pahemmin vasta juhannuksen jälkeen.

Tolle Kaireniukselle olin ajatellut muutenkin mennä, ajattelin vain että marssijärjestys ois se, että ensin Tunnisen luokse ja sitten tonne, mutta kuulostaa tuokin ihan järkevältä, että hän ensin katsoisi mitä löytää (tosin voi olla että hänellä on eka vapaa aika vasta mun Tunnis-ajan jälkeen).

Kiitos vielä vertaistuesta ja neuvoista, ne tulee tosiaankin tarpeeseen ja toivottavasti saaristossa ilmat suosii!
Pumelo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 01 Syys 2011, 16:17

Okei. Hyvä juttu, sulla on hommat aika valmiiksi mietittynä. Sen verran vielä kommentoin, että toi sun rintarankakireys voi olla myös tästä niskaärsytyksestä kiinni. Mullahan se veti ensimmäiseksi rintarangan lapojen välistä ihan järjettömään jumiin ja se tuntui syvällä rintakehässä asti se järkyttävä kiristys. Tuntui syvällä keuhkoissa siis myös. Ennen leikkausta pelkäsin jo, että jos vielä kiristyy, niin pian en saa henkeä. Eihän siinä niin tietysti käynyt, mutta siltä jo alkoi vähän tuntumaan. Joten voi olla, että sun rintaranka-kylkiluujutut on samaa soppaa. Jos näin on, ne kireydet ei hellitäkään ennenkuin tuo niskaongelma on saatu laukeamaan.

Mutta Kairenius osaa kyllä paljon kertoa sun rangan liikkuvuudesta ja kireyksistä ja toivon mukaan saa niitä laukaistua. Se on taitava kaveri.
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pumelo » 19 Syys 2011, 15:30

No niin, päivitystä tänne.

Valitettavasti tilanne ei ole tällä hetkellä mitenkään kovin hyvä. Mun rintaranka menee koko ajan enemmän juntturaan ja väsyy istumisesta heti (tämänkin kirjoittelen osissa). Eli aikaisempi rintarangan alueen puutuminen on vaihtunut selkeään kipuun, tuntuu siltä että ois piikkilankaa kylkiluiden välissä ja betonia ristiselässä. :lol:

Tunnisella kävin viime viikolla, eikä hän oikein muuta osannut sanoa kuin laittaa lähetteen rintarangan magneettiin, joka on tällä viikolla. Kaireniuksella on käyty kolme kertaa ja kovin jumissa mä hänenkin mukaansa olen, varsinkaan pallea ei toimi niin kuin pitäis ja hengitys on tosi pinnallista. Nuo kolme sessiota on vähän auttaneet, mutta ei mitenkään kovin selkeästi kuitenkaan. Voi tietty olla että mullakin rintarangan kireys johtuu vaan niskasta, mutta onneksi pääsen kuitenkin rintarangan magneettiin. Kannatti muutenkin nyhtää se irti työpaikan työterveysvakuutuksesta, koska siinä korvataan vaan 2 vuotta samaa vammaa kohden.

Tän kamelin selkä katkes kuitenkin ihan lopullisesti tänään, kun kävin työterveyslääkärissä tylytettävänä. Meillä on käytettävänä vaan tää yks äijänkäppänä, josta aikaisemminkin avauduin, ja menin sinne sillä asenteella, että nyt tartten pidemmän sairasloman, koska a) en millään jaksa istua koko päivää ja b) tässä on jo nähty että ei tää ainakaan työnteolla parane. No, sama virsi alkoi taas, että ei mun maaliskuisissa magneettikuvissa ole mitään niin merkittäviä löydöksiä, jotka selittäis mun oireilun (se koko ajan horisee siitä, että koska ei ole merkkejä hermojuuripuristuksesta, ei voi sattuakaan). Sen lisäksi sairasloma ei ole ratkaisu, koska enhän mä tervehtynyt kesälomankaan aikana :roll: Lisäksi minun olisi kuulemma hyvä käydä tapaamassa psykiatria. Joo-o, mitäs tohonkin sitten pysty sanomaan. Sain nyhdettyä irti neljän päivän sairasloman, ja todennäköisesti mut on nyt leimattu sitten lopullisesti työtä vieroksuvaksi ja kipuni kuvittelevaksi. Mä oon nyt niin raivoissani, että pitäisi päästä kunnon lenkille tai salille purkamaan angstia, mutta kun ei kykene niin ei kykene. Ja ai niin, epäilys oli myös, että mun selkäongelmat johtuu vaan liikunnanpuutteesta. En just nyt tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.
Pumelo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 20 Syys 2011, 11:12

Pumelo kirjoitti:Lisäksi minun olisi kuulemma hyvä käydä tapaamassa psykiatria.

Oikeasti, mene tapaamaan sitä psykiatria ja sano, että kun ei kerran sairas saa sairaslomaa muualta, niin leimatkaa pällivikaiseksi niin jo on kumma jos ei ala saikkua ropista.
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 20 Syys 2011, 11:12

Moi, Pumelo!

Ikävä kuulla. Tiettyjen lääkäreiden kanssa se on juuri tuota, ne ei ota tosissaan eikä välitä. Sun täytyy nyt vaan uskoa omiin tuntemuksiisi ja olla tiukkana, tollasen hölmön voi antaa vaikka suksia kuuseen. Mulla ne teki ihan vastaavaa, joten se ei oo sinänsä mitään uutta.

Sun täytyy tuolta hölmöltä väkisin kiristää lisää saikkua tai haet sitä jostain muualta, ei siinäkään ole mitään järkeä, että lähdet töistä sitten ambulanssikyydillä, kun kivut täysin räjähtää silmille. Ja tiedän kyllä mitä tuossa kunnossa töissä sinnittely on, se ei kovin kauaa edes onnistu, vaikka olisi mitä apuvälineitä.

Olen lisäksi sitä mieltä, että noilla oireilla sulla on siellä jossain hermopuristusta. Kuulostaa niin samalta kuin mullakin, että veikkaisin ennemmin niskan aluetta, mutta en tarkkaan tiedä voiko rintarangan alueella välilevyongelma aiheuttaa samaa. Eräs fysiatri väitti, että YLEENSÄ rintarangan alueen tyrät ovat oireettomia, mutta mistäs sitä tietää.

Hyvä, että saat sen rintarangankin kuvattua. Entäs ne niskan kuvat, onko Tunninenkin nähnyt ne ja ollut sitä mieltä, ettei johdu niskasta? Nimittäin se niska on kyllä hyvä kandidaatti näiden oireiden alkuperäksi, ja kun se noin hankalaksi menee, pelkään että siellä jossain on todellakin jotain leikattavaa, joka aiheuttaa sen, että sun tilanteesi menee koko ajan huonompaan suuntaan. Ja se aiheuttaja olis syytä löytää pian, alkaa nimittäin kuulostaa siltä, että muutamassa viikossa tai kuukaudessa sustakin tulee petipotilas, joka ei paljon pystyssä voi olla.

Pitäiskö sun soitella Tunniselle, jättää vaikka soittopyyntöä ja kertoa, että nyt tilanne on niin hankala, että jotain pitäisi välittömästi keksiä?
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)