niska ja huimaus

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

niska ja huimaus

ViestiKirjoittaja Viivi » 02 Elo 2016, 12:52

Hei kaikille!

Osaakos kukaan auttaa tai onko muilla samaa? Olin autokolarissa 9v.sitten. Alaselkään tuli muutoksia ja whiplasvamma niskaan. Niska kuvattu ja siellä ei poikkeamaa. Minulla on aina ollut jonkinasteista huimausta (asentohuimaus) mutta nyt kolarin jäljiltä pahempana. Kävellessä tuntuu kuin maa keinuisi tai muuten epävakaa olo. Kaadattaa ja huojuttaa. Välillä on niitä, että en pysy pystyssä kuin seinistä kiinni ottamalla, maailma pyörii jne.. Mutta luulen tämän olevan as.huimausta. Nyt on parikertaa tullut todella voimakas huimaus ihan yhtäkkiä. Kaadattaa oikealle ja tuntuu kuin taju lähtisi. Siinä on tosi vaikea pitää tasapaino, mutta vielä en ole kaatunut.

Välillä kun rahatilanne sallii, käyn ottamassa puudutepiikit niskaan, tämä auttaa toisinaan. Olen käynyt paljon erilaisissa hoidoissa niistä kuitenkaan apua saaden kuin ehkä hetkellisesti.

Ammattihan minulla meni tuossa onnettomuudessa, mutta vastapuolen (joka sen aiheutti) vakuutusyhtiö ei tule vastaan. Eikä myöskään kela. Olin viimetalvena ja keväällä työkokeiluissa, mutta tämän huimauksen takia se keskeytyi. Olen ihan äärimmäisen väsynyt tähän ja yritän vielä kertaalleen saada lääkärin laittamaan minut Oysiin jos sieltä saisi paremmin apua. Pää on muutama vuosi sitten magneettikuvattu ja siellä ei mitään ylimääräistä.
Tämä fysiatri, yksityinen kellä käyn piikkejä laittamassa on sitä mieltä, että kaikki johtuu näistä niskoista ja välillä se as.huimaus sekoittaa pakkaa. Siispä kysyisin teiltä, että onko teillä mukana huimaus ja jos, niin millaista? Mikä siihen auttaa/mistä saatte avun?

-kiitos-
Viivi
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)