Retkuun liittyviä oireita

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Retkuun liittyviä oireita

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 25 Helmi 2009, 01:31

Juttelin tossa parin muunkin herkkähermoisen kanssa ja todettiin, että hermoston muuttuneet reaktiot on aiheuttanut meille mm.

- helittämättömiä näppyjä päänahkaan
- samoin ihoon tulleet haavat tulehtuvat lähes aina, kun vastustuskyky on paskalla
- huuliherpestä (kun yksi lähtee, toinen tulee)
- kaikkien limakalvojen kirvelyä/kuivumista

Ja mitäs saisi olla jälkiruuaksi?

Edit 9.3.08:
Mulla ei ollutkaan punanäppyä siis!
;)
Viimeksi muokannut tahdonvoimaa päivämäärä 09 Maalis 2009, 20:01, muokattu yhteensä 1 kerran
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

Ihojutuista

ViestiKirjoittaja Nani » 09 Maalis 2009, 18:44

Hei,

minulla on määrittelemätön 'ihottuma' käsivarsissani ja ulkoreisissäni ja se ilmeisesti syntyy siitä, että itse hankaan sekä tietoisesti että tietämättä (unissankin) ihoa ja se taas aiheuttaa ihon ärtymisen ja näppyyntymisen, jopa ruvelle menon.

Kävin yksityisellä ihotautilääkärillä, joka oli sitä mieltä, että tämä kihelmöinti iholla johtuu kaularankavauriostani eli tarkemmin siitä, kun se tietty hermo, joka normaalisti välittää kivun ja kutinan tunnetta, on nyt puristuksessa, niin se välittääkin kivun kutinana tai kihelmöintinä.

Muuta syytä tähän ei keksitty. Keskussairaalan ihotautilääkäri sanoi tämän olevan mahdollista, mutta diagnosoi kuitenkin tämän 'määrittelemättömäksi ihottumaksi'.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Samaa sanoi fyssari

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 09 Maalis 2009, 19:58

Mulla on kanssa käsien kohdalla + niskassa TODELLA herkkä iho, koska hermo- ja sitä myötä hormonitoiminta ko. alueella on muuttunut.

Ennen hoitoja mulla oli sitä pikkuihottumaa joka paikassa mutta nyt enää pahiten vaurioituneiden hermojen kohdilla!

Keho on jännä kokonaisuus. ;) Paskalla tavalla jännä. ;) Hienoa, että edes joku iholekuri uskoo moiseen selitykseen! eihän ne hermot koskaan enää toimi normaalisti venytysvamman jälkeen, joten en ihmettele, vaikka reidestäni kasvaisi sammakko tai päässäni olisi hiekkalinna joku päivä, kun herään.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

Onko?

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 09 Maalis 2009, 20:05

Ihan mielenkiinnosta:
Onko sulla Nani kans semmosta ihan pientä näppyä, ei minkään väristä? EI hilseile, ei selkeitä paukuloita/laikku tms., ei punoita, eikä juuri kutita, jollei ala raapia. Ihan vaan semmosta pientä rösöä, vähän kuin ns. HIKInäppyjä, mitä saattaa tulla joskus helteellä naamaan? Pahentuu jaloissa sheivatessa tai sitten jos joku liian tiukka vaate (farkut, villaiset vaatteet, printtikuvioidut) vähänkin hinkkaa?

Luojalle kiitos herkästä/ herkistyneestä hermostosta. ;)

Tosi hyvä apua näppyihin on tullut Decubal perusrasvasta.

Clinic cream, punavalkoinen 250 g putkilo, suopi apteekista.
http://www.decubal.fi
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

Re: Onko?

ViestiKirjoittaja Nani » 09 Maalis 2009, 20:11

tahdonvoimaa kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta:
Onko sulla Nani kans semmosta ihan pientä näppyä, ei minkään väristä? EI hilseile, ei selkeitä paukuloita/laikku tms., ei punoita, eikä juuri kutita, jollei ala raapia. Ihan vaan semmosta pientä rösöä, vähän kuin ns. HIKInäppyjä, mitä saattaa tulla joskus helteellä naamaan? Pahentuu jaloissa sheivatessa tai sitten jos joku liian tiukka vaate (farkut, villaiset vaatteet, printtikuvioidut) vähänkin hinkkaa?

Luojalle kiitos herkästä/ herkistyneestä hermostosta. ;)

No just tollasta mulla on!!!! Se ei juuri itsekseen sano mitään, mut kun vähän hankaa, niin a-vot! Sitten alkaa punottamaan ja kutiamaan ja kierre on valmis.

Kiitti voidevinkistä! Mulle lekuri suositteli käsidesiä (Erisan) levitettäväksi ku kihelmöi.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Vaihtarikokeilu

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 09 Maalis 2009, 20:25

Jaahas, mä hankin vastavuoroisesti sitten Erisania. Täytyy koklata. Muutenkin oon huomannut, että kun vaan jaksaa kuivata aina ihon tosi hyvin ja rasvata sitä jatkuvasti, niin se pysyy hyvänä. :) Mut hitto, kun ei jaksais... Mut saa kyllä oli tosi tarkkana muutenkin naarmujen yms. kanssa, ettei pääse tulehtumaan koskaan. Jännä juttu, miten koko kehon toiminnot on kuin 80-vuotiaalla. Tosin välillä tuntuu mummot olevan paremmassa kunnossa. ;)
tahdonvoimaa

Vaihtarikokeilu

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 09 Maalis 2009, 20:26

Jaahas, mä hankin vastavuoroisesti sitten Erisania. Täytyy koklata. Muutenkin oon huomannut, että kun vaan jaksaa kuivata aina ihon tosi hyvin ja rasvata sitä jatkuvasti, niin se pysyy hyvänä. :) Mut hitto, kun ei jaksais... Mut saa kyllä oli tosi tarkkana muutenkin naarmujen yms. kanssa, ettei pääse tulehtumaan koskaan. Jännä juttu, miten koko kehon toiminnot on kuin 80-vuotiaalla. Tosin välillä tuntuu mummot olevan paremmassa kunnossa. ;)
tahdonvoimaa

Re: Vaihtarikokeilu

ViestiKirjoittaja Nani » 09 Maalis 2009, 20:35

tahdonvoimaa kirjoitti:Jaahas, mä hankin vastavuoroisesti sitten Erisania. Täytyy koklata. Muutenkin oon huomannut, että kun vaan jaksaa kuivata aina ihon tosi hyvin ja rasvata sitä jatkuvasti, niin se pysyy hyvänä. :) Mut hitto, kun ei jaksais... Mut saa kyllä oli tosi tarkkana muutenkin naarmujen yms. kanssa, ettei pääse tulehtumaan koskaan. Jännä juttu, miten koko kehon toiminnot on kuin 80-vuotiaalla. Tosin välillä tuntuu mummot olevan paremmassa kunnossa. ;)

Mä oon erittäin ja äärimmäisen laiska lotrailemaan voiteiden kanssa... naiseksi siis olen oikea kummajainen siinä suhteessa(kin).
Ja jos joskus otan asiakseni parantaa tapani tuossa suhteessa, niin huomaan, ett mulle tulee noista mömmöistä näppyjä, ihanku huokoset tukkiintuis.

Mulla näkyykin olevan sellainen näytetuubi tota Decubalia, jakoivat apteekissa jokin aika sitten. Jospa laittais sitä kohta...
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)