Kaularangan välilevypullistuma kuvia

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Kaularangan välilevypullistuma kuvia

ViestiKirjoittaja Tiituliini71 » 04 Kesä 2014, 18:30

Hei,
Kävin tänään kaularangan magneettikuvauksessa, mutta saan vastaukset vasta maanantaina. Odottavan aika on pitkä. Sain kuvat cd:lle, mutten osaa tulkita niitä.Olisiko kellään laittaa kuvia missä näkyisi pullistuma ja vähän sairausloman pituudesta ja toipumisen kestosta tietoa. Kiitokset etukäteen
Tiituliini71
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Re: Kaularangan välilevypullistuma kuvia

ViestiKirjoittaja lentis » 05 Kesä 2014, 12:14

Moi Tiituliini. Tässä ainakin yksi vanha ketju, josta voisi olla sinulle apua: viewtopic.php?f=17&t=996 Selkäydin pitäisi näyttää suoralta putkelta, mutta pullistuma painaa sitä kasaan. Pullistuma voi olla oikeastaan mihin suuntaan vaan, mutta selkäytimen suuntaan huonoin mahdollinen.

Maanantaihin on lopulta melko vähän aikaa, vaikka odottaminen aina tuskaista onkin. Millaista oireistoa sinulle on tullut, että olet hakeutunut magneettiin? Joku saman kokenut osaisi vastata kysymyksiisi paremmin.
lentis
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Tiituliini71 » 06 Kesä 2014, 12:00

Hei, kiitoksia vastauksestasi. Vaiva alkoi äkillisesti lapajumilla ja samana iltana vasemman käden särky oli jo tuskallista. Hakeuduin lääkäriin kun käsikauppalääkkeet eivät tehonneet ja sitä kautta työterveys viimein lähetti fysiatrille kun särky ei hellittänyt. Rtg ja mri otettu ja fysiatri epäili siis pullistumaa. Kuvissa mun mielestä näkyykin pullistuma, mutta mene ja tiedä kun en ole asiantuntija. Fysiatri myös sanoi että niskani on liian suora ikään nähden. Epäili jotain sukuvikaa mutta meni vähän ohi, kun olin vähän järkyttynyt. Kiinnostaa tietää kuinka pitkään sairauslomalla, ennenkuin niska kestää 8 h istumatyötä. Nyt olen ollut jo pari viikkoa ja ens viikko on vielä... sain muuten hermosärkyyn lääkkeen joka toimii hyvin. Panacodista olen melkein jo luopunut. Maksa parka
Tiituliini71
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Tiituliini71 » 12 Kesä 2014, 19:26

Diagoosi tuli.. kaksi välilevypullistumaa, nikamassa luutulehdus, kaksi rappeutunutta välilevyä ja kaksi siirtynyttä nikamaa... Aika järkkyä. Meni kesäsuunnitelmat uusiksi, kun en saa tehdä juuri mitään. Olisiko kenelläkään antaa vähän jotain positiivisia näkemyksiä kuinka vaiva on parantunut tms.
Tiituliini71
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)