Ei jaksaisi enää tätä...

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Ei jaksaisi enää tätä...

ViestiKirjoittaja niipu » 13 Huhti 2014, 23:09

Alkaa henkiset voimat olemaan jo aika vähissä näiden olotilojen kanssa, tämä mun olo on jotain jännitysniskan, fibromyalgian, ms-taudin, reuman ja kaiken mahdollisen sekoitus. Lääkärithän on tietty laittanut kaiken korvien väliin, yksityisiltä lääkäreiltä oon saanut diagnooseiksi ahdistuneisuushäiriö (diagnosoi: liikuntaelinsairauksiin perehtynyt kirurgi), fibromyalgia (sisäelintauteihin perehtynyt lääkäri), kolmas olikin sitten kilpirauhassairauksiin perehtynyt lääkäri jonka mielestä tarvisin kilpirauhasvaivaani muutakin kuin thyroxinia.

Tarinani on pitkä, mut olen lopen kyllästynyt kuuntelemaan psykologin juttuja siitä kuinka mä reagoin elimistölläni voimakkaasti kaikkeen. Että kaikki masennus ja ahdistus purkaantuu "ruumiinvaivoina"... Mä alan oikeasti olemaan jo henkisesti ihan poikki itseni takia. Olisin kiitollinen, jos joku jaksaisi lukea tarinani ja ottaa kantaa, et mikä mua vaivaa vai onko kaikki oikeasti vaan henkistä.

1,5vuotta sitten kaikki alkoi näillä oireilla:
-koneella illalla istuessa tuli yhtäkkisiä "humahduksia", ihan säikähdin kun tuli outo ja epätodellinen olo kesken koneella kirjottelun.
-illalla oli nukkumaan alkaessa painontunne päälaella ja kiristävä tunne nenänvarressa ja painontunne kulmakarvan päällä.
-Painontunne rintakehällä

-Tuosta muutama kuukausi eteenpäin alkoi jatkuvat hartiajumit, hartiat tuntuivat jäykiltä, mutta ei kipeiltä. Tuntui että mun oli touhuttava kokoajan jotain, koska jos pysähdyin seisovilleen, tuli jotenkin huimaava olo ja päässä vähän kuin pyöri.

-reilun puolivuotta ekoista oireista aloitin raskaat laitoshuoltajan työt, aloin kuulemaan niskassa varsinkin hiljaa makuullaan "ritinää", ihan kuin jotain ritisemällä virtaisi niskassa.
Huomasin, että jos luen jotain koneelta ja katson kauemmaksi, on näkö jonkin aikaa sumea kunnes tarkentuu. Ja tuo alkoi toistumaan aika useinkin.
Selkä alkoi myös paukkua, ihan oikeastaan sama olenko missä asennossa tai milloin, niin jos vedän sisään henkeäni niin lapojen välissä aina paukahtaa, ihan kuin joku lukko aina aukeaisi. Tuota ei ennen ole tapahtunut, mutta nykyään aina. Mulla on myös ylitaipuva selkäranka ja pientä mutkaa lapojen välissä.

-Olin ollut töissä 4kk, niin alkoi paha uupumus ja väsymys painaa, vaikken sitä oikein itse edes tiedostanut. Huimaus tuli tosi voimakkaana takaisin ja jouduin jäädä töistä pois koska huimaus aina palasi, kun olin tehnyt töitä jonkin aikaa. Autolla ajaminen oli mahdotonta jatkuvien epätodellisten olojen takia. Hartiat oli myös tosi jumissa. Menin
fysioterapiaan, hieronta helpotti oloa, mutta jotkin jumppaliikkeet ensin pahensi huimausta...

-Vuoden päästä oireilusta mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, ehkä suurinosa oireista johtuikin siitä? Aloitettiin lääkitys, mutta lääke ei ole auttanut kuin pieniä hetkiä, ei lopullista helpotustusta jumeihin.

-Vuoden päästä oireiden alkamisesta alkoi outo särky leuoissa, leukoja särki, oli tosi masentunut ja ahdistava olo, samoihin aikoihin ilmaantui myös puristava tunne ohimoille.

-Huomasin että polvet kipeytyy lenkkeiltäessä, varsinkin aina jompi kumpi. Ihan kuin rasituskipua.

-Ranteet on myös hieman "arat", siis ei kärsi olla esim. punnerrusasennossa tai muissa sellaisissa missä ranteet menee ääriasentoihin. Ranteita myös välillä vihloo, varsinkin ennen kuukautisia...

Nyt 1,5 vuotta myöhemmin, ajoittain iltaisin jaloissa on lievä puuduttava tunne, päässä tuntuu ajoittain vihlasuja, joskus noi vihlasut tuntuu myös hartioissa ja kaulalla. Välillä on tosi toispuoleinen olo, mulla vasen puoli kropasta jotenkin outo, käsi ja jalka menee jotenkin voimattoman tuntoisiksi. Ajoittain mulla on myös vasemmassa käsivarressa särkyä. Nykyään mulla on alkanut särkeä toistapuolta kasvoista, poskea, ohimoa ja leukaa, välillä tunne on pelkästään puristava. Välillä pieni tasainen "kipu" koko toisella puolella naamaa. Välillä tuntuu samalla puolella takaraivossakin vihlaisuja. Silmät tuntuu kuivuvan välillä päähän. Naamaa pistelee. Tämä ohimoilla tuntuva puristava tunne melkeinpä päivittäistä ja toispuoleinen naamakipu! Mikä tuntuu eniten poskessa ja ohimolla...

Itseään ei pysty rasittaa yhtään... Kaikesta saa parannella itseään pidemmän aikaa... Yritin käydä kouluakin, mutta kahden viikon istumisen jälkeen olin niin jumissa kun olla ja voi. Ja epätodellisia oloja ja muita tuntemuksia alkoi tulemaan jatkuvalla syötöllä... Tuo sama tapahtui kun yritin olla töissä.. Kaksi viikkoa ja sitten kroppa sippas, menin tosi jumiin ja huimaus jatkuvaa. Luojan kiitos nyt ei ole huimannut pahasti ehkä pariin kuukauteen, mutta yhdessä vaiheessa se keinutus oli päivittäistä! Ainoastaan istuallaan ja makuullaan helpotti.

Mua on tämä naamasärky alkanut vaivaamaan että mistä ihmeestä tämä johtuu... Alotin nyt cipralexitkin, ei näitä särkyjä ja jumeja kestä enää hullukaan... Lisäksi oon alkanut saamaan kaupassa ja ihan jokapaikassa paniikkikohtauksia. Ainoa tk-lääkäreiden diagnoosi on että kaikki on psyykkistä. Väkisinkin tässä alkaa masentua ja ahdistua näistä vaivoista kun ei tiedä mikä on vikana. Särkylääkkeitä olen vetänyt kuin karkkia, nyt ei pysty enää tulehduskipulääkkeitä ottamaan tuon cipran takia...
Toi cipra on vissiin aiheuttanut mulle lisää näköhäiriöitä tai jotain... Muutaman päivän ajan olen nähny mustia langanpätkiä näkökentässä, onneksi ne on ollut ihan yksittäisiä.. Mutta ihan uusi näky mulle... Ja ai niin, silmäluomessa tuntuu välillä painavalle, varsinkin kun pistää silmälasit päähän?! Silmät mulla on oireillut aika paljon kaikella mahdollisella tavalla... Lisäksi hampaiden kanssa on ollut ongelmaa jos jonkinmoista, vaikka ennen ei mitään.

Joskus tuntuu ikäänkuin vapinaa päässä, tai ihme nykäyksiä tulee varsinkin aamuisin, jos kääntää päätä liikaa sivulle. Pientä vapinaa on myös käsissä, mut tämä voi johtua kilpirauhasestakin.

Nyt on muutaman viikon ollut silmienkin takana kipuja/vihlasuja, mikä myös on mulle ihan uutta.

Ja arvatkaa vaan onko minun pelkoni ms... Tai aivokasvain. Tai jokin muu syöpä.
Toisaalta masentaa syödä noita mieliala lääkkeitäkin, pysyy jotenkin toimintakykysenä, mut ei se kipuja vie mihkään... Taaskin hartiat ja ja niska jotenkin jumissa...

Mulla myös sellanen homma, että menkat ja flunssat voimistaa oireita.

Muutaman kerran mulla on tuntunut leuan alla sylkirauhasessakin aristava kohta? Mulla tosin kalsiumtasotkin himpan korkealla, mutta ei tk-lääkäreiden mielestä tarpeeksi korkealla... Tuosta oon sitten päätellyt että saattaa olla taipumus johonkin sylkikiviin tai muuhun vastaavaan...

Yks aika pelottava oire on kans se, että tuntuu että mä jotenkin kuolaan enemmän öisin : ( Ennen kun ehtii nukahtaa niin havahtuu siihen kun kuola alkaa valumaan suusta. Nukun kyllä nykyään aika sikeesti, et johtusko jotenkin siitä että vaivun jo heti johonkin koomaan tai jotain... Mut ei tuntunut kovin lohduttavalta huomata että ms:sää sairastavilla samaa kuolaamisvaivaa...

Lisäksi kärsin välillä jonkunlaisesta kivuttomasta mutta todella häiritsevästä migreenistä, mä kuulun niihin ihmisiin jotka ei ikinä ole kärsinyt päänsäryistä ja migreeneistä mutta nytpä on tullut nekin tutuiksi...

Ja välillä on sellanen lihaspistosmainen olo kyljissä ja lihakset väsyy äkkiä... Joskus tuntuu käsienkin nostaminen raskaalta...

Et kaipaisin jonkun mielipidettä, jos joku viihtis antaa neuvoja.
Tuntuu että sitä on jo kaikkea kokeiltu... Akupunktioon ja energiahoitoihin en suostu, mutta muut keinot mitkä helpottas oloa on tervetulleita!

Ja lisäkysymyksiä saa esittää. Lääkärit on leimannut mut jo ihan mielenterveyspotilaaksi, eivätkä ota mua enää tosissaan... Joten niiden pakeille on turha mennä ennen kuin on tyyliin halvaantunut ja sekin varmaan pistettäisiin psyykkeen piikkiin...

Kiitos vaan niille jotka jaksoivat lukee mun pitkän sepustuksen :oops:
niipu
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Re: Ei jaksaisi enää tätä...

ViestiKirjoittaja niipu » 13 Huhti 2014, 23:27

ai niin... Ja välillä saattaa tulla kuumottava tunne toiseen silmään, tai otsaan, tai joskus sitä on ollut vasemmassa käsivarressakin. Ja mulla on usein nenä jäässä, tuokin vois kuulua kilpirauhaseen... Mut outoa että 5kk lääkityksen jälkeen tulee vielä uusia kilpparioireita...
niipu
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 14 Huhti 2014, 08:43

Moi, Niipu! Ja tervetuloa palstalle!

Nuo kaikki kuulostaa sellaisilta oireilta, jotka sopis hyvin niskan retkahdusvamman aiheuttamiksi. Mulla itsellä ei retkahdusvammaa ole, mutta monilla tämän palstan kirjoittelijoilla on juuri tuollaista samanlaista.

Oletko jossain vaiheessa - vaikka paljonkin ennen oireiden alkua - kaatunut pahasti tai ollut kolarissa tai pudonnut, mikä olisi voinut aiheuttaa retkahduksen?

Joka tapauksessa tk-lääkärit ja kirurgit ei näistä yleensä ymmärrä yhtään mitään, sun tarviis päästä hyvän fysiatrin eli fysiatrian erikoislääkärin tutkittavaksi. Luepa täältä vähän lisää eri lääkäreiden osaamisalueista: https://sites.google.com/site/alasairas ... taanotolla
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja niipu » 14 Huhti 2014, 11:25

Kiitos vastauksesta! :)

En oikein muista olisiko mulle tapahtunut mitään erityistä. Sen muistan, että ennen kuin oireet alkoivat kaaduin pienen jakkaran kanssa. Yritin tappaa hyttystä katosta matalan jakkaran kanssa, jakkara sitten nuljahti mun alta pois, kaaduin osittain jakkaran päälle ja lattialle alaselkäni päälle. Se jysähdys oli kyllä niin kauhee, että mulla salpaantui henki ja mä konttasin ulko-ovelle huutelee miestä apuun kun luulin ettei jalat kanna :D
Ja tuon jälkeen ehkä parin kuukauden päästä oli vatsan tähystysleikkauksessa, lääkäri sanoi että joskus ihminen saattaa leikkauksen ajan olla huonossa asennossa ja siitä tulla hetkeksi jotain vaivoja.

Mut voiko noi retkauhdusvammat pahentua vielä yli vuodenkin päästä?

Mulla on niskassa myös sellasta kyhmynalkua ja huomaan kyllä että niska on pikkuriikkisen eteenpäin taipuva. Fysioterapeutti taputti mua lapojen välistä tuon kyhmyn alapuolelta ja sanoi, että se kohta on oijennut?? Mitähän se tarkoitti...

Lenkkeilystä ei ole enää tullut nyt pariin kuukauteen mitään, tie alkaa kallistella, ihan kuin pitäs kävellä aina vähän vastaan kun tuntuu että alkaa tie kallistumaan. Tuo on tosi häiritsevää kun siihen pitää keskittyä! Mistähän tuo johtuu?
Joskus matkaksi riittää ihan kaupassa käyntikin, loppu päässä kauppaa tuntuu että huimaa ja kallistelee.
Tuon takia inhoan kaupassa käyntiäkin nykyään... Ennen kun se oli perheen äidille nautinto. Nykyään tuntuu, että olen kotini vanki, olotilat rajottaa niin pahasti... Ja masentaa.
niipu
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja CH » 14 Huhti 2014, 13:00

Moi Niipu!

Sen perusteella, mitä olen ihmisten oireita täällä lueskellut, niin vaivasi vaikuttavat todellakin niskaperäisiltä. Oletko ollut onnettomuuksissa, joissa olisit lyönyt pääsi tai niska olisi retkahtanut edes hieman? Tällin ei tarvitse olla ollenkaan kova aiheuttaakseen pahojakin oireita. Kun kärsii pitkään fyysisistä, mystisistä oireista, ei mikään ihme, että se vaikuttaa jo mielialaankin. Mutta sitä mieltä olen, että mielialasi ei ole oireiden syy, vaan toisin päin.
CH
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja CH » 14 Huhti 2014, 13:02

Sori, olitkin jo vastannut. En muistanut päivittää sivua ;)
CH

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 14 Huhti 2014, 13:53

Täällä on, Niipu, tietoa niskan retkahduksen aiheuttamista oireista, erityisesti noista tasapaino-ongelmista. Vilkaisehan, näyttääkö tutulta?

https://sites.google.com/site/alasairas ... ahdusvamma
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja niipu » 14 Huhti 2014, 16:35

no nuo vaikuttaa kyllä tutuilta jutuilta... Nyt oon huomannut, että jos syön purkkaa niin leuka naksuu, eikä tuotakaan ongelmaa ennen ole ollut. Ja tuttu oli tuokin oire, et varsinkin iltaisin kun on väsynyt niin saattaa huimaus olla sellasta että tuntuu kuin seisois liukuhihnalla . Seistessä tuntuu siis kuin sitä liikkuis sivulle jonkun liukuhihnan päällä...

Sellanenkin ongelma ilmaantui pari vuotta sitten, että lumen kolauksen jälkeen särki vasenta olkapäätä joka yö. Yöllä saatoin herätä järkyttävään kipuun olkapäässä, nousin istumaan niin kipu alkoi hetken päästä hellittää. IStumaan nousu helpotti aina jonkun ajan päästä kipua... Siitä lähtien en ole pystynyt lunta kolaamaan, se oli mulle mielekästä puuhaa, mut ei enää sen jälkeen. Joka ikinen kerta saa odottaa olkapää särkyjä tuon homman jälkeen. Lääkäri määräs mulle sillon tuohon sirdalud-kuurin ja se onneksi auttoi... Ja läittöi niska-olkapää-alueen röntgeniin... Mut sinne röntgeniin en ikinä mennyt :/

Monen monta kertaa oon luullut pääseväni vapauteen vaivasta ja löytäneeni todellisen syyn siihen, mutta eipä ole löytynytkään... Aina kova pettymys kun oireet alkaneet hiipua takaisin tai vaan vähän lievittyneet.

Nyt mä olen jo oikeasti masentunut, tuntuu että elämä valuu käsistä. Tänäänkin särkenyt poskea ja silmäkulmaa/ohimoa ja ollut puristava tunne päälaella/päässä. Näkö tuntuu sumuiselta...
niipu
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 14 Huhti 2014, 16:44

Mistä suunnasta niipu olet? Jos joku täältä osais vaikka suositella sulle lähiseuduilta hyvää fysiatria tai neurologia, joka ton päälle ymmärtäis. Jotta saisit nopeesti apua, niin kannattais jollekulle hyvälle mennä ihan yksityisesti...
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja niipu » 14 Huhti 2014, 17:25

keski-suomesta, keski-pohjanmaan rajalta.
niipu
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 14 Huhti 2014, 20:24

Nimimerkki Haksu ainakin suositteli fysiatri Olavi Airaksista Kuopiosta, joka on kokenut. Onko Kuopio riittävän lähellä?
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Emmä » 14 Huhti 2014, 20:51

Hei, Keski-Suomesta minäkin. Kävin Jyväskylässä Sonja Kaidan luona OTM fysioterapiassa, joka auttoi kun tavalinen fysioterapia pahensi ja toi enemmän vielä esiin retkahdusoireita. Erikoislääkärit taitavat olla isommissa kaupungeissa, joten Kuopio ja Jyväskylä taitavat olla lähimpänä.

Sonja Kaita suositteli Jyväskylässä ja Äänekoskella vastaanottoa pitävää fysiatria Jacques Mäkinen. Itse sain kuitenkin apua OMT fysioterapiasta, johon sain lähetteen Keskussairaalan fysiatrilta. Enkä enää tarvinnut erikoislääkärin apua.
(Erehdyin käymään jossain vaiheessa Jari Ylisellä, joka olikin keskittynyt tutkimuksissaan tensiosärystä kärsivien niskakipujen hoitoon ja saanut siinä tulosta. Minun olisi pitänyt treenata samalla tavalla kuin tensiosärkyiset, joka ei tehnyt hyvää retkuniskaiselle kaularankavaivaiselle.)

Kovin vaikuttaa oireesi viittaavan retkahdukseen ja TOS-oireisiin, kun kroppa menee hissukseen retkahduksen jälkeen jumiin ja aiheuttaa hermoston kautta epämääräisiä tuntemuksia. Se ei välttämättä tosiaan oirehdi heti tapaturman jälkeen, vaan hiljaa hiipimällä. Täältä foorumilta minäkin ensimmäisen kerran vasta tajusin, mikä vaivaa.

Täällä minun tarinaani http://enmaa.wordpress.com/kaularanka-vaivaa/
Viimeksi muokannut Emmä päivämäärä 14 Huhti 2014, 22:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Emmä
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 14 Huhti 2014, 22:07

moi niipu

hyvä että olet palstan löytänyt. täältä sain avun ensi hätään itsekin. mutta toisaalta ikävää tavata täällä.
niska saattaa antaa kuulua itsestään vasta vuosienkin kuluttua onnettomuudesta. tai niin kuin itselläni, mennyt kokoajan huonommaksi.
mielestäni hyvinkin niska peräisiä ja kuten enmä, myös tos oireita.
itselläni on tos kehittynyt vammautumisen myötä/seurauksena.
ja monesti itsestä pieneltä tuntuva tapaturma voi olla kohtalokas. onhan tuossa aika kova heilahdusliike tullut. ajattele pää painaa n.7 kiloa ja se heilahtaa niin voi helposti syntyä isompiakin vaurioita. venähdysvammoja jotka aiheuttaa vaivaa mutta eivät näy kuvauksissa, perinteisissä. oma niska vamma löydettiin fmrissä, harmi vaan kun ne kuvaukset on lopettu. mutta kyllä hyvä omt-terapeutti osaa kertoa onko jotain semmoista mitä pitäisi tutkia tarkemmin. vuotta aiemmin omt.terapeutti varovasti tunnusteli niskani ja sanoi heti että yläniskassa luultavasti jotain rikki, ja hän ei ala tekemään mitään ennen kuin tiedetään mikä vialla. enmä suosittelikin joitain henkilöitä. itselläni on vain kokemusta julkiselta sektorilta ja sieltä en voi suositella ketään.
mutta kovasti voimia ja tsemppiä. laittele viestiä ja ilmoittele mitenkä asiat etenee.
meni vastaus vähän myöhäiseen ja nyt ei vammautuneet aivot ole terävimmillään.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja niipu » 14 Huhti 2014, 22:39

siis vau, oon tosi kiitollinen siitä, miten moni oikeasti ottanut kantaa tähän mun juttuun :) Ajattelin ettei tähän varmaan kukaan jaksa vastata. Jokatapauksessa olen älyttömän täynnä tätä ihmeen oirehdintaa ja kun olot vaan pahenee. Mun olotila on nykyään oikeastaan aina aika lähellä sitä miksikä kuvataan hetkeä kun ihminen totaalisesti loppuun palaa. Mulla on kokoajan loppuun palanut olo, mihinkään ei löydy syytä ja kaikki viat laitetaan korvien väliin... Tai ehkä se oikeasti voisi jollain tavalla ollakin siellä, mut ei psyykkisessä mielessä.

Nyt tosiaan on jalat olleet oudot... Varsinkin vasen jalka. Ehkä toi cipralex tekee tehtävänsä, vasen jalka tuntuu jotenkin jännittyneeltä, välillä vähän kuin kihelmöi tai polttelee, mut se on sellaista hentoa.
Oon aika herkkä huomaamaan kyllä kroppani muutokset, mutta ihmekkös tuo jo tässä vaiheessa kun on jo suurinpiirtein valmistautunut kuolemaan lähivuosina?!

Mä oon miettinyt että voiko joku häikkä niskoissa tehdä sen, että hartiat on kokoaika jumissa? Tai jäykät... Ja välillä tuntuu että kaulaakin kuristaa.

Mutta voiko se olla mahdollista, että ei kärsi kumminkaan mistään niskakivuista?? Kun sillä mä en suoranaisesti ole osannut epäillä niskaa, koska niska ei ole ollut kipeä. Enemmänkin jotain jäykkyyttä hartioissa. Ja palantunteen kurkussa oon pistänyt kilpirauhasen piikkiin. Mulla on ollut ongelmina myös kurkkukivut ja proput nielussa, nekin tupsahti ihan yhtäkkiä...

Meidän talossa on myös epäilty olevan hometta... Me muutetaan tästä asunnosta pois enskuussa, mut kamojen mukaan ottaminen hieman epäilyttää. Täällä kävi vähän aikaa sitten ilmanlaatututkija, joka sanoi että painovoimanen ilmanvaihto ei oikein toimi oikein, koska ei ole korvausilmaventtiilejä. Talo on vetänyt korvausilmaa sisälle KOKOAJAN RAKENTEISTA sisälle! Vaatteissa oleva haju on kyllä minusta varma homeen haju... Mut tarkemmat tutkimukset aloitetaan vasta meidän poismuuton jälkeen! Näin siis sanoi vuokranantaja... Toivottavasti ei raahata homeisia kamoja mukanamme...

Tämä vaan ihan sivuseikkana... Home vissiin voi aiheuttaa aika saman tyylisiä oireita?
niipu
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Tepsu » 15 Huhti 2014, 12:43

Emmä kirjoitti:Täällä minun tarinaani http://enmaa.wordpress.com/kaularanka-vaivaa/

Kiitos tuosta linkistä, tarinaasi oli jotenkin lohdullista lukea. Hienoa että olet saanut kunnon sairausloman ja kuntoutusta yms, itselläni ei käynyt niin hyvä mäihä. Pikku askelin eteenpäin kaksi eteen ja yksi taakse silti täälläkin :)

Niipu tosiaankin tarvitsisi varmaan fysiatrin tai muun vastaavan asiantuntevan tutkimuksen. Ehkä mahdollisesta homealtistuksesta pois pääseminenkin voi osoittaa, mitkä oireista mahdollisesti liittyvät siihen ja mitkä eivät. Minusta ei kyllä olisi mikään ihme, jos tuollaisesta jakkaralta kaatumisesta olisi tullut pitkäkestoisiakin oireita.
Niskan retkahdusvamma + aivojen alaosan ja selkäytimen yläosan venähdysvamma
Tepsu
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)