Tyhmältä kysymys viisaammille...

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Tyhmältä kysymys viisaammille...

ViestiKirjoittaja Temssi » 13 Helmi 2009, 03:56

Olen joskus lukenut DD:n englanninkielisiä linkkejä ja niissä jossain mainittiin toispuoleinen korvan lukkiutuminen.

Minulla on tämä vaiva ihan ongelmaksi asti, koska vasen korvani päivittäin menee lukkoon. On todella inhottavaa kuulla monotonisesti saatikka puhua ja laulamisesta ei tule mitään.
Vaiva on ollut jo ENNEN tapaturmaani, useita vuosia.

Toinen myös pitkään jatkunut häiritsevä asia on taas oikean silmän vuotaminen. Heti, jos menen ulos, silmä alkaa vuotaa.

Muuten vain ajattelin kysäistä, koska tuosta korvan lukkiutumisesta on kirjoitettu ihan ulkomaalaisessa artikkelissa.
Mitäs tuumaatte?
Tuo silmän vuotaminenhan saattaa olla ihan pelkästään kyynelkanavan herkkyyttä, mutta miksi korva lukkiutuu monta kertaa päivässä---se kestää aikansa ja loppuu tai sitten voi vaivata lähes koko päivän.
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 13 Helmi 2009, 13:01

Kun omaa kokemusta asiasta ei ole, täytyy vastata vaan sen perusteella mitä on tullut luettua. :roll: :?

Korvan lukittuminen vois hyvinkin olla yläniskasta peräisin. Oliskin mielenkiintoista kuulla, mitä esim. tahdonvoimaa ja fedja ovat asiasta mieltä, kun tuntevat tota yläniskan hermostopuoltakin aika hyvin ja heilläkin noita korvaoireita on. Niinkun varmaan aika monella muullakin palstalaisella...

Toi kyynelehtiminen on kanssa mielenkiintoinen juttu. Selkäpalstallakin muistan parin nimimerkin maininneen asiasta. Ja näillä oli molemmilla muistaakseni niskaongelmia. Ota siitä sitten selvää... :shock:

Olis tietty mielenkiintoista nähdä, että jos joskus eksyt vaikka klassiselle osteopaatille ton niskas ja rankas kanssa, että häviäisivätkö nuo oireet tai lievittyisivätkö sillä hoidolla?

Jaa, mutta mitäs mä tähän vastasin, sähän olisit halunnut neuvoa VIISAAMMILTA... :oops: :shock:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Korva lukossa

ViestiKirjoittaja fedja » 13 Helmi 2009, 23:29

Tahdonvoimaa blogissaan kertoi just tuollaisesta korvan oireilusta ja myös ohjeita siihen, mitä voisi tehdä, että korva pysyy auki. Löytäisitkö sitä tekstiä sieltä.

Mulla tulee noita kyyneliä. Joskus pelkästään, kun paan pään tyynyyn. Mulla se tulee niskan hermostoärsytyksestä. Tarkempaa en ole osannut sitä märittää.

t. Tiukkis-kallo
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 14 Helmi 2009, 00:39

Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Korva lukossa, apua löytyy

ViestiKirjoittaja fedja » 14 Helmi 2009, 01:23

Kuulostaa sopivilta linkeiltä :>. Noita tarkoitin.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Temssi » 14 Helmi 2009, 02:38

Kiitos, odotinkin, että joku tarkentaisi linkit! :wink:
Itse en olisi niitä kuitenkaan löytänyt.... Nyt alan opiskella, jos jotain apua löytyisi minunkin vaivaani.
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Temssi » 14 Helmi 2009, 03:13

No, opiskelin, mutta en paljon viisastunut. Ainoa, jota en ole noista neuvoista koskaan tehnyt, on tuo suolan syöminen. Mietityttää vain, että yleensäkin syön terveyssuositusten mukaan liian suolaista ruokaa, joten sen puutteesta ei voi olla kyse...

Millä mekanismilla suola vaikuttaisi? Niinkö, että suola kerää nestettä elimistöön ja siten "turvottaisi" noita kutistuneita kudoksia? Kahvin juonnin lopettaminen yhdistettynä tuohon edelliseen teoriaani olisi se, että kahvihan toimii diureettina, eli poistaa taas nestettä elimistöstä.

Summa summarum: jos KUITENKIN haluaa juoda kahvia, kun se on niin hyvää, mutta ottaisi suolaa vähän enemmän ja juo tietenkin paljon, niin oltaisiinko jonkinlaisessa tasapainossa?

Entäs jos siellä onkin vaikkua? :roll:

Minulla on juuri tuollainen olo, mitä Tahdonvoimaa kuvaili: kuulen oman ääneni ja hengitykseni vasemmassa korvassa....nyt vasta sen tajusin, kun asia oli kirjoitettu mustaa valkoisella.
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Tere

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 15 Helmi 2009, 21:25

Mulla ei kans ole mikään muu auttanut lukkiutumiseen, paitsi että on saanut syviä lihaksia kaulaan ja pää ei enää painu NIIN paljon kasaan. Samoin craniosacraalihoito on vaikuttanut korvakäytävää hermottavaan hermostoon positiiviisesti, koska se ei enää raksu ja niksu.

Mutta edelleen, kun paljon rasittaa, korvat menee lukkoon. Hengityksen kuuleminen on loppunut. Siihen korvan alle mm. kiinnittyy lihakset, jotka ollessaan heikot, samalla kun syvätkin lihakset on huonossa kunnossa, päästävät pään putoamaan kaularankaan ja sitten tulee em ongelmia. TOSI kiusallisia...
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)