Niskasärkyyn kyllästynyt - mistä apua?

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Niskasärkyyn kyllästynyt - mistä apua?

ViestiKirjoittaja ankka » 19 Loka 2013, 23:04

Olen uusi tällä palstalla..
Minulla on vuosia ollut niskasärkyjä, joista seuraa mm. päänsärkyä/migreeniä. Nyt viimeisin kipujakso on alkanut elokuun lopussa. Eikä loppua tälle kivulle näy. Mikään kokeilemani lääke ei auta, joten niitä turhaan siis en sitten viitsi syödä, kun ne sitten hankaloittaa muuta elämää.
Lääkärillä olen käynyt, pää on magneettikuvauksella kuvattu, ei löydöksiä. Neurologi ei osannut auttaa enempää, julkisen kautta sinne pääsin.
Taas pitäisi mennä terveyskeskukseen, enkä tiedä aionko mennä. Olen miettinyt, että jos menisin tällä kertaa yksityiselle. Kipu on sietämätöntä, jatkuvaa säteilykipua jostain niskan seudulta (hankala enää paikantaa tarkasti), joka tekee älytöntä huimausta,aurallisia migreenikohtauksia monta kertaa päivässä, silmäoireita(kipua, vaikea katsoa valoa) ja ties mitä muuta. jopa leuat vetää kipu jumiin. mikä neuvoksi?
Viimeksi muokannut ankka päivämäärä 27 Loka 2013, 02:20, muokattu yhteensä 2 kertaa
ankka
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

lisäys

ViestiKirjoittaja ankka » 19 Loka 2013, 23:05

ensimmäinen vapaa aika fysiatrille viikon päästä :/
Viimeksi muokannut ankka päivämäärä 27 Loka 2013, 02:18, muokattu yhteensä 1 kerran
ankka
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja ankka » 20 Loka 2013, 12:23

ja vielä lisäilen, että otin särkylääkkeeksi eilen illalla (soitin ja kysyin terveysneuvonnasta) sirdaludia ja yhden panacodin. tuollainen yhdistelmä ensimmäistä kertaa yhdessä kokeiltuna vei kivut niin että pystyin nukkumaan yön hyvin, näin hyvin olen nukkunut viimeksi elokuussa. mutta aamulla heti kivut alkoivat ja kädet olivat herätessä ranteita myöten ihan jäykkänä, kyynärpäistä asti. ja niskat ovat jäykkänä. tämä on ihan ihmeellistä, että nykyään usein aamuisin kädet ovat jäykkänä. olen miettinyt, johtuuko jostain hermon puristuksesta vai onko tämä ihan jotain muuta, esim reumaa.. olisiko ketään, jolla samoja vaivoja ollut. ja voisiko tällaiseen auttaa kortisonipiikki, onko kokemuksia?
ankka
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 20 Loka 2013, 13:05

Hei ja teretulemast!!

Erittäin hyvä ajatus varata aika fysiatrille. Viikon odotusaika ei ole pitkä näissä karkeloissa, valitettavasti. Asiaan perehtynyt fysiatri osaa varmasti sua ohjata eteenpäin. Kuulostaa kaularankaperäisiltä vaivoilta vaikkei lääkäreitä ollakaan.
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja ankka » 21 Loka 2013, 13:07

muokattu
Viimeksi muokannut ankka päivämäärä 27 Loka 2013, 02:11, muokattu yhteensä 1 kerran
ankka
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 21 Loka 2013, 15:38

Jos kipu on kerran sietämätöntä, niin fysiatrivarauksen lisäksi olisi hyvä myös mennä päivystykseen. Sieltä voit saada jotkut tutkimukset ilmaiseksi. Siellä voi joutua ravaamaan useamman kerran, ennenkuin ottavat riittävän vakavasti, mutta minusta sinun kannattaisi "kiusata" päivystyksenkin lääkäreitä!
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja maz » 22 Loka 2013, 18:21

Juu ei muuta ku päivystykseen hakemaan norflex/voltaren piikit. Helpottaa jonkun aikaa ja kun muutaman kerran käynyt niin tutkimuksiakin alkaa tulla. Ja asia kannattaa laittaa eteenpäin ettei pääse pahenemaan
maz
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Re: Niskasärkyyn kyllästynyt - mistä apua?

ViestiKirjoittaja eerikka » 30 Huhti 2014, 14:10

Itse tilasin töihin erilaisia työ asentoa parantavia vempaimia kuten http://eco-toimistotarvikkeet.fi/tuotel ... -rannetuet apua on ollut meni aikaa mutta nyt on hyvä olla :)
eerikka
Yritys tai mainostaja
Yritys tai mainostaja

Re: Niskasärkyyn kyllästynyt - mistä apua?

ViestiKirjoittaja eerikka » 19 Touko 2014, 12:37

NYt olen katesellut täältä satulatuolia http://proficient.fi/tuotelistaus/satulatuolit on muuten laajavalikoima!
eerikka
Yritys tai mainostaja
Yritys tai mainostaja

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)