T1-nikamassa hemangioma

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

T1-nikamassa hemangioma

ViestiKirjoittaja Pikkurilli » 17 Elo 2013, 02:43

Olen nyt kärsinyt puolisen vuotta pahoista niskakivuista joka säteilee välillä käteen. Käsi on joidenkin lääkäreiden voimaton ja sormi puutuilee. Nyt sitten kävin vihdoin magneetissa jonka lausunnossa puhuttiin t1-nikaman hemangiomasta. Hoitajan mukaan kyseessä on harmiton verisuonikasvain joka ei aiheuta oireita. Onko kellään sattunut kohdalle, voika se kuitenkin selittää jotain?
Pikkurilli
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 17 Elo 2013, 20:24

Hei Pikkurilli, multa löytyi hemangiooma th 9 -nikamasta. Ei selitä mitään oireita, sanottiin mulle. Hemangioomat ovat aika yleisiä MRI:n sivulöydöksiä etenkin rintarangassa, mutta niillä ei käsittääkseni ole mitään diagnostista merkitystä, ainakaan pienillä kasvaimilla.
Rautanaula
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Eippi » 17 Elo 2013, 21:05

Onko Pikkurilli sinun kaularankaa kuvattu? Minulla käsioireita eli oikean kyynärvarren, kyynärpään ja molempien ranteiden kipua sekä käsien puutumista. Yläniskassa pieni nikamasiirtymä (virheasento) ja lisädiagnoosina TOS oireyhtymä. Alempaa ei ole kuvattu ja mielenkiinnolla odotan kiinnostaako ketään vielä selvittää asiaa lisää kun mikään ei auta ja minun diagnooseissa kuntoutuksesta pitäisi olla apua.
Eippi

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)