Botox?

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Botox?

ViestiKirjoittaja Ruah » 06 Elo 2013, 17:33

Moikka,

kysyisin, onko kukaan saanut Botoxia niskan jäykkyyteen ja onko siitä ollut apua? Mulla ei siis ennen tän vuoden helmikuuta mitään niskaoireita, sit yhtäkkiä rankka jäykistymis-huimausoireisto viikossa päälle, leukalihakset, skalenukset, hartialihakset, kallonpohjan lihakset ja lapaluiden väli kramppasi. Syyksi löytyi lopulta C0 -liikehäiriö. Sitä on nyt cst:llä hoidettu, mutta lihakset ehtivät vetää niin kramppiin, että eivät tunnu enää antavan periksi. Olen tehnyt kotiharjoitteita, C0 kuulemma paremmin nyt kohdillaan. Tuntuu että koko pää-niska-hartiaseutu on ihan sementissä, enkä saa millään enää puolen vuoden jälkeen lihaksia "auki". Kauhean kipeät ne eivät ole, lähinnä vain "lyhentyneet", ja aiheuttavat ilmeisesti tuon kamalan, jatkuva humalaisen olon. Myös kädet puutuvat ja kihelmöivät ja jonkun verran on päänäsrkyä.

Jossain jenkkisivustolla mainittiin Botox, onko siitä kokemuksia, voisko auttaa mun tilanteessa, kun ei ole perinteinen jännitysniska?
Ruah
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja CH » 07 Elo 2013, 09:29

CH
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 26 Elo 2013, 19:00

Voiko yksityiselle neurologille vaan marssia ajanvarauksen kautta, ja pyytää botox-injektiota niskan lihaksiin, jos mikään muu hoito lihasjännitykseen ei auta? Mitä sellainen mahtaa maksaa?
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Eippi » 27 Elo 2013, 09:08

Jos oikein muistan niin Minsqu91 kävit Tunnisella? Hän sanoi minulle, että voi suositella vain yhtä neurologia näihin pistoksiin ja ko. neurologi ottaa uusia asiakkaita vain muiden lääkäreiden suosituksesta. Jostain olen lukenut, että tuollainen pistos olisi useamman satasen. Toisilla se auttaa ja toisilla ei.
Eippi

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 10 Syys 2013, 11:22

Mä olin neurologilla yrittämässä saada niska-hartialihasten jäykkyyteen botoxia, mutta ei onnistunut. Mulla on niin paljon lihaksia jumissa, että jos niihin kaikkiin pistettäisiin botoxia, pääni roikkuisi, enkä saisi sitä nostettua ylös. Eli voidaan pistää vaan jos ainoastaan muutama yksittäinen lihas on kireänä.
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Ruah » 15 Syys 2013, 11:54

Mitenköhän, jos tietää, mikä lihas on pahin ongelma? Mulla tuntuu olevan vasemman puolen scm-lihas, tosta korvan takaa alas lähtevä. Ilmeisesti vetäs spasmit päälle kun atlas jumittui oikeelta... Kävitkö ihan tavis neurologilla vai jollain spesialistilla?
Ruah
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 15 Syys 2013, 18:16

Minä kävin yksityisellä neurologian erikoislääkärillä Terveystalossa.
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 15 Syys 2013, 18:17

Niin ja sanoi sitäkin, että käsittelyn joutuu uusimaan useimmiten nelisen kertaa vuodessa.
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)