Käsien kihelmöinti

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Käsien kihelmöinti

ViestiKirjoittaja Tuulenhenki » 14 Heinä 2013, 15:52

Olen täällä taas. =)

Minkä lihaksen/nivelen jumitus voi aiheuttaa käsien kihelmöintiä? Tunne on todella häiritsevä ja tulee esiin yleensä tietokoneella istuessa ja naputellessa. Kädet kyynärpäästä alaspäin kihelmöivät, niitä polttelee ja kutisee, enimmäkseen tuosta yläpuolelta. Sen tiedän, että mulla on rintaranka + yläniska koko ajan ihan jumissa, ja rintalihasten venyttely auttaa tähän hiukan.

Vai onko mulla joku ms-tauti. :?
Tuulenhenki
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 15 Heinä 2013, 11:10

Moi!

Nyt en muista ihan varmaksi, mutta muistaakseni käsien hermot kulkevat esimerkiksi scalenius-lihasten läpi niskan sivulla. Näiden lihasten kova jännitys voi puristaa hermoja ja aiheuttaa tuollaista. Tässä nyt yksi mahdollisuus. En ihmettelisi, vaikka hartioissa jotkin lihakset voisivat yhtälailla puristaa hermoja.

Ehkä joku muu muistaa paremmin tämän asian...
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 15 Heinä 2013, 11:17

Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 16 Heinä 2013, 12:45

Mulla on kiukustunut kyynärvarren ulkosivu kyynärpään alapuolelta. Kaikenlaiset kurottelut ja nostelut aiheuttavat kipua ja eilen keksin kokeilla käteen TENS-hoitoa ja jestas, sehän auttoi hyvin. Aluksi molemmat lätkät olivat kipukohdan vieressä, mutta sitten siirtsin toisen lätkän suoraan peukalon tyveen kämmenselkään päin ja toinen jäi kipukohdan viereen. Jälkimmäinen oli parempi vaihtoehto :)
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)