C0 nikottelee ja kaikki muu samalla

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

C0 nikottelee ja kaikki muu samalla

ViestiKirjoittaja Ruah » 11 Heinä 2013, 16:12

Hei ystävät,

Olen lukenut tätä palstaa helmikuusta asti jolloin niskaoireeni alkoivat. Jotenkin toivoin, ettei tarvitsisi täällä kaukaa roikkua, mutta pahasti nyt näyttää toisin menevän.

Olen hyvin yliliikkuva (beighton 9/9) ja kärsinyt alaselkäongelmista nyt 1,5v. Pullistumaa toisen perään ja hirveet hermosäryt. Nyt helmikuisen poskiontelotulehduksen jälkeen sain kummia oireita: kädet ja kasvot puutuivat ja pistelevät, jaloissa surisi. Sitten nielustani levisi voimakas kivuton painekramppi päähäni ja kaula/niskalihaksiin. Veto oli niin kova, että leukan välilevy napsahti pois paikoiltaan. Refleksit muuttuivat vilkkaiksi käsissä ja jaloissa ja alkoi epämääräinen humalainen olo/huimaus. Tätä nyt on selvitelty kymmenen lääkärin kanssa, pään MRI oli ok, Tampereen Hatanpään fysiatri epäili "uniongelmiksi" ja Koskarin fysiatri TOSiksi, neurologi jännitysniskaksi tai sisätautiongelmaksi. Mikään perinteinen fysioterapia tai OMT ei ole tuottanut tulosta. Marssimpa sitten tällä palstalla suositellulle fysiatrille Tampereella, joka totesi heti, että C0 tasolla on liikehäiriö, eli atlasnikama jotenkin kääntynyt, lisäksi kaularangan röntgenissä 3mm nikamansiirtymä, alkavaa spondyloosia ja taaksekulmautumista (hups nämä jäivät Hatanpäällä huomaamatta). CST:tä olen kokeillut nyt 5 kertaa ja jumpannut ohjeiden mukaan, mutta edelleen niskassa surisee ja kädet, kasvot ja jalat kihelmöivät... Huimaus on inhottavin oire, ihan koko ajan sellainen olo kuin olisi humalassa. Olen menossa parin viikon kuluttua vielä kaularangan ja rintarangan MRI:n vilkkaiden refleksien ja kohonneen CK arvon vuoksi. (P-MB/CK 0.63)

Hyvin väsynyt olen. Kovia kipuja ei ole juuri nyt, mutta koko pää kuin sementtiä, ihan kuin pääni yrittäisi kuristaa minut. Silmissä vilisee valkoisia juttuja ja kädet menevät yöllä ja tietokoneella tunnottomiksi. Mitään paniikkihäiriöitä ei ole enkä ole koskaan ollut kova stressaamaan, mutta nyt on tietysti aika ahdistunut olo. Olen kahden pienen lapsen äiti ja unelmatyö alkaisi kuukauden päästä. Miten tästä eteenpäin?
Ruah
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Eippi » 21 Heinä 2013, 19:23

Tervetuloa foorumille!

Olet ainakin siinä onnekkaassa asemassa, että sinulla on sentään asiat alkaneet rullaamaan suht nopeasti. Onneksi ymmärsit hakeutua foorumin ansiosta hyvälle fysiatrille. Itse ehdin kärsiä ihmeellisistä oireista vuoden ennen ensimmäistäkään kunnon diagnoosia. Minulla on atlantoaksiaalinen subluksaatio eli toinen nikama on hieman kiertynyt ykköseen nähden ja sen lisäksi on TOS oireyhtymä. Aika paljon meilläkin näköjään samoja oireita ja löydöksiäkin.
Eippi
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Ruah » 22 Heinä 2013, 14:46

Kiitos vastauksesta!

Katselin sinun vanhoja viestejäsi, ja tosiaan, yhtäläisyyksiä löytyy: ei aikaisempia niskavaivoja, ja joku kumma laukaiseva tekijä (sulla hormoonihoidot, mulla infektio). Kun olen googlaillut, omat vaivani tosiaan sopivat tuohon C-välin oireiluun. Pahin oireeni on tuo huimaus, joka tuntuu ihan koko ajan. Kuulemma myös leuan vinous (purenta siirtynyt) viittaa tuonne ylimpään niskanikamaan.

Kävin tuossa lisäverikokeissa asian tiimoilta ja sain myös pitkän 2kk doksimysiinikuurin, jos vaikka mykoplasmalla tms. on sormensa pelissä. Olin myös tänään kaula- ja rintarangan magneetissa, saas nähdä tuleeko mitään lisäinfoa.

Oliko sulla Eippi refleksimuutoksia tai keskittymishäiriöitä? Entä oletko saanut injektioita niskaasi?
Ruah
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Eippi » 24 Heinä 2013, 14:31

En ole saanut injektioita niskaani. Minulla alettiin refleksejä testata vasta näiden oireiden jälkeen ja eka neurologi havaitsi jo silloin, että oikean jalan refleksit on vilkkaammat. Muuta ei ole löytynyt eikä myöskään selitystä tuollekaan.
Eippi

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)