Vaivaa kerrakseen

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Vaivaa kerrakseen

ViestiKirjoittaja Heli75 » 07 Heinä 2013, 12:27

Miulla on puolisen vuotta ollu satunnaisesti vasemmassa silmässä kaksoiskuvia,kun joutuu vähän sivuttain katsomaan,esim risteyksessä autoja.Katseenkohdistusongelmia sekä rivien sotkeutumista lukiessa niin että joutuu peittää toisen silmän että saa luettua.Liikkuvia rihmoja näkyy jos jää vaikka tuijottamaan jotain.Aurallista migreeniä on.Silmien taakse särkee sekä välillä tuntuu päälaella semmonen nopea vihlaisu. Niskat rutisee ja kallonpohjat on arat.Hartiat on nii kireet et vois soittaa.Vuosi sitten kuvattu hartia,lihas turpoo aika ajoin niin että on selvästi oikeaa puolta korkeammalla.Tämän aiheuttaa lapaluiden välissä oleva skolioosi. Työterveydestä sain käskyn varata ajan silmälääkärille joka sanoi silmänpohjien olevan normaalit ja laittoi lähetteen neurologille.Sinne pääsy on kuukauden päästä.Välillä tuntuu huippaavan ja ihan ku ois ajatus välillä joteki hidas,sanoissa sekoilen joskus.Leukapieliin särkee välillä ja korvissa vinkuu/humisee joskus.Vasemmassa poskessa nykii elohiiri,ihan hennosti ja silloin tällöin. Oon nyt pienten lasten äitinä tosi peloissani että jos onki jotai muuta.Ja samaan aikaan uskottelen et niska voi aihettaa vaikka mitä. Ammatiltani olen siivooja ja työliikkeet ovat hyvin rasittavia toistuvia.
Heli75
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 08 Heinä 2013, 06:05

moi heli

tuttuja oireita, ethän ole loukannut niskojasi aikaisemmin elämässäsi, tai ollut kolarissa tms.?
en usko että mitään "vaarallisempaa" ja odottele neurologin vastaanotolle ja yritä saada lähete magneettikuvaukseen.
jakseluja, oireista huolimatta.
kuten sanoin oireet oireet ovat hyvinkin tuttuja mulle.

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Heli75 » 08 Heinä 2013, 07:54

torvelo kirjoitti:moi heli

tuttuja oireita, ethän ole loukannut niskojasi aikaisemmin elämässäsi, tai ollut kolarissa tms.?
en usko että mitään "vaarallisempaa" ja odottele neurologin vastaanotolle ja yritä saada lähete magneettikuvaukseen.
jakseluja, oireista huolimatta.
kuten sanoin oireet oireet ovat hyvinkin tuttuja mulle.

-torvelo-

En oo loukannu missään niskoja.Särkylääkkeet burana 800 ei auta silmien särkyyn juurikaa mitää.Norflexiä tabuina oon nyt taas ottanu,josko se helppais yhtää.
Heli75
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Eippi » 09 Heinä 2013, 00:14

Tuttuja oireita minullekin. Minulla ei onnettomuustaustaa, mutta niskassa hieman vikaa ja lisänä TOS oireyhtymä, mikä kyllä tuntuu aiheuttavan mitä ihmeellisempiä oireita.
Eippi

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)