Vain niskajumeja??

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Vain niskajumeja??

ViestiKirjoittaja Jumiss » 03 Heinä 2013, 23:05

Eli mulla on ollu tässä nyt kuukauden-parin ajan jo niin paljon erilaisia oireita, että hulluksihan tässä oon tulos. Olen 19-vuotias nuori nainen ja oireita on ollut niin paljon, että onkohan tämä ihan normaalia näin nuorelle. Lääkärissä oon käyny jo 3 kertaa ja niskan ja hartioiden jumitusta oon vain saanut diagnoosiksi. Tosin paniikkikohtausta on myös ehdotettu joidenkin oireiden syyksi.

Tässä nyt on sitten oireita mitä on ollut:
-puutumista vasemmalla puolella (kädessä, jalassa, kasvoissa ja päässä), joskus myös oikeassa kädessä ja jalassa, mutta harvemmin.
-heiluvaa huimausta
-päänsärkyä (takaraivossa, ohimoissa ja otsassa)
-kuvottavaa oloa
-väsymystä ja voimatonta oloa
-tuntuu että kädet tärisee välillä
-paineen tunnetta niskassa ja päässä joskus
-kieli tuntuu joskus oudolta eli niin kuin väsyneeltä tai paksulta (vaikea kuvailla, pelottaa, että puhe sammaltuu, tosin ei ole vielä kertaakaan)

Aika paljon siis on tullut oireita lyhyen ajan sisällä ja alan jo väsymään näihin ja ajattelemaan, että jotain vakavampaa tämä kyllä on kuin vain pelkkää niska ja hartia jumitusta. Verikokeet on otettu ja kaikki oli normaalia ja kilpirauhasarvotkin olivat normaalit. Neurologilla en ole käynyt ja se tässä nyt ahdistaakin, kun ei ole sen tarkemmin päätä tutkittu.

Eilen illalla säikähdin oikein kunnolla, kun heräsin keskellä yötä siihen, kun kädet ja jalat tuntuivat aivan väsyneiltä ja painavilta, huimasi ja sydän sykki lujaa. Siinä sitten nousin istumaan ja yritin rauhoitella itseäni ja siinä meni sitten joku 10-15 min ennen kuin sain itseni rauhoittumaan ja tuli normaali olo. Ajattelin, että se oli paniikkikohtaus, kun noin ohi meni ja kävin takaisin nukkumaan. Minulla on joskus ollut paniikkikohtauksia, mutta vain päivällä tai illalla, joten tuo ajankohta säikäytti ajattelemaan, että mitäköhän sekin nyt oli.

Olisiko nämä oireet nyt sitten vain niska ja hartia jumeja tai sitten sitä paniikkihäiriötä vai kannattaisikohan minun nyt käydä siellä neurologilla?

Tiedän, että viestistä tuli tosi pitkä, mutta tämä alkaa ahdistaa jo niin paljon, että olisi kiva saada kuulla muiden mielipiteitä tai samoja kokemuksia, kun nyt löysin tämän keskustelupalstan :)

Unohdin vielä tohon lisätä, että olen siis käynyt OMT-fysioterapeutilla nyt 3 kertaa ja tavallisella 2 kertaa. Osa oireista on kyllä helpottanut, mutta huimaus ja puutuilu on jatkuvaa. Rintarangasta ja niskasta on niksauteltu nikamalukkoja auki OMT:n kanssa hieronnan lisäksi ja tavallinen fysioterapeutti sitten vain hieroi niskaa.
Jumiss
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 04 Heinä 2013, 16:54

Olet viellä niin nuori, että jollet ole koskaan loukannut itseäsi ja olet "tietokone" sukupolvea niin luultavasti kyseessä on niskajumit. Harrastatko mitään liikuntaa?
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Jumiss » 04 Heinä 2013, 17:39

Juu no salilla tulee joskus käytyä ja lenkkeilen myös. Tosin on vähemmälle jäänyt liikunta nyt oireiden takia. Jotain kuitenkin tulee aina tehtyä vähintään kerran viikossa.
Jumiss
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)