Lihastohtori

Fysioterapia - OMT - Kraniosakraalinen terapia - Neuropsykologinen kuntoutus - Neurokirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot

ViestiKirjoittaja fedja » 22 Loka 2012, 14:55

Minulla on ollut hikoilua nukkuessa myös melko paljon. Nyt kun niska on kovassa kestojumissa, niin sitä ei ole juurikaan. Juu, ja keinomateriat iholla tekevät helposti painostavan tukalan olon, jos tulee vähänkään liian kuuma. Ja sehän saattaa tulla vaikka yhtäkkiä palelun jälkeen.

Lämmönsäätelyä olen myös hiukan selvitellyt. Olen mittaillut lämpöä ja se näyttää heiluvan 35.5 - 36.7 eli aika paljon. Saattaa lyhyessä ajassa heilahtaa puoli astetta. Tuohan voi olla kiinni siitäkin, että ääreisverenkierron takia kainalolämpö on noin muuttuvainen. Pitää miettiä, onko järkevämpää mitata suusta.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja campus » 25 Loka 2012, 17:20

Kainalolämpö on minusta erittäin epäluotettava. Se on riippuvainen vaatetuksesta, ympäristön lämpötilasta, kainalon hikisyydestä ja siitä, miten tiukasti kainaloa pitää kiinni ja kuinka kauan.

Minä mittaan aina kielen alta. Lämpö vaihtelee joskus asteen vuorokaudenaikojen mukaan, esim. 36,2-37,2, mutta ei aina niin paljon. Viiemaikoina ei 37 ole paljonkaan ollut. Palelua on aollut aika usein. Öisin palelen helposti, mutta sitten tulee myös kuuma, jos lisään peittoa. Lämmönsäätelyn heikkous on minulla aikamoinen ongelma.

Tuo Janskun antama linkki kertoo noita teorioita aika hyvin.
campus
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Paluu Hoidot ja kuntoutus - (Whiplash)