Hidas cs-rytmi

Fysioterapia - OMT - Kraniosakraalinen terapia - Neuropsykologinen kuntoutus - Neurokirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot

ViestiKirjoittaja fedja » 11 Tammi 2012, 14:50

Jos rytmi on hidas, niin aivo- ja selkäydinnestekierto ei pelaa niin kuin pitäisi. Varmaan kalvo-ongelma? Onko hoitajan mielestä kalvojumeja- -kiristyksitä tms?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja torvelo » 11 Tammi 2012, 16:24

Mua kyllä kiinnostasi tuo juttu. Olisiko tässä selitys osaltaan lymfaneste kiertoon ja sen häiriöihin ?

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 11 Tammi 2012, 19:52

Jansku, sinullahan on yhtä kirjava tuota tausta kuin minullakin. Alle 4,5v mennessä useampi lievä aivotärähdys, yksi paha pyöräkolari jossa meni taju, muutaman kerran kengästä naamaan ja selälleen, kaksi kertaa pyörällä nurin pää edellä jäätikköön, yläasteella isku puisella penkin niskatuella suoraan päähän, sitten nämä kolarit... näin äkkiä muisteltuna.

Että onko ihme jos alkaa kuuppa sanoa yhteistyösopimusta irti?
anzqu

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Tammi 2012, 18:47

@Torvelo. En tiedä, onko lymfaongelmat ja selkäydin-aivonestekierto-ongelmat yhteydessä. Luulen, että ovat jossain määrin erillisiä ongelmia. Cst on ligamenttivammaiselle keveydestään huolimatta voimakas hoito. Jos tuollaisella vammalla kuin sinä, menee cst hoitoon tai vastaavaan, niin hoitajan pitää olla tosi kokenut, herkkänäppinen ja hyvä. Muuten hoidon jälkeen saattaa maailma kääntyä kokonaan ylösalaisin, ja sisälmykset myös. H.Huhmar ei suosittele sinun lailla vammautuneille tuota Cst:tä, mutta toisaalta Treella kuntoutetaan yläniskan ligamenttivammaisia, mutten tiedä onko heillä ollut yhtä "hankalia" potilaita kuin sinä.

@Janski. Minulla yhteen aikaan aamulla ei tuntunut oireita ollenkaan, koska olin yön aikana mennyt niin jumiin, että aamulla ihan turta. Sitten tunnin parin päästä alkoivat hermosto-oireet. Näköjään reagoit hyvin tuohon hoitoon. Rytmi voi palautua hoidon aikanakin normaalirytmään, jos saadaan hoidossa tasapainotettua kalvojen tilannetta. Keveys tulee varmaan niistä nestekiertojen paranemisista ja kallonluitten oikeista liikkeistä ja liikesuunnista. Jos kalvot ovat ehyet, eikä ole arpeumaa, niin tuohon hoitoon reagoi aika hyvin. Itselle pelkkä cst ei riitä, vaan pitää olla manuaalista niskan käsittelyä mukana.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 04 Helmi 2013, 14:39

Mun kraniosakraaliterapeutti sanoi, että mulla kallon kireys johtuu siitä kun neste ei virtaa sinne niinkun pitäisi. Viime kerralla yritti saada hommaa kulkemaan, mutta aina siinä vaiheessa kun oli saamassa liikettä normaaliksi niin mun kroppa pani vastaan.

Onko mitään vinkkejä, miten siinä hoidossa pitäisi olla, että päästäis tuloksiin? Mä oon omasta mielestäni siinä ihan rento. Tosin pohdiskelen mielessäni koko ajan, että mitähän se terapeutti nyt tekee ja pitäiskö tuntua jotain jossain... :roll:

Ja fedja, miten sulla on käsitelty niskaa? Itse käyn muutaman viikon välein CST:ssä ja kerran viikossa OMT-fyssarilla. Mietin, että onko nuo jotenkin huonossa tasapainossa keskenään.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja fedja » 06 Helmi 2013, 01:32

Minulle muuten kannattaa laittaa yksäri, jos haluaa johonkin ketjuun vastauksen. Nyt olen muutaman kerran käynyt täällä vähän tiheämpään, mutta saattaa olla muutaman viikonkin tauko, enkä välttämättä lue kaikkia ketjuja.

@rautanaula. Minulla hoidon perillemeno on tosi paljon kiinni hoitajasta. Jos hoitaja "osaa lukea" minun kroppaa, niin kroppa antautuu. Jos hoitaja tekee yhtään väärällä tavalla, niin vastassa on bloggi. Minun parhaat "cst" hoitajat ovat olleet osteopaatteja. Fyssarien kanssa yhteistyö ei ole sujunut yhtä hyvin. En tiedä onko kohdallasi kyse samasta asiast kuin minulla. Yksi mitä kannattaa miettiä, on se, että ärsyttääkö omt kalvoja liikaa. Jos ärsyttää, niin kalvot voivat olla niin ärsytyksissä, etteivät anna periksi. Syitä voi olla tosi monia. Kehossa oleva tulehdus tekee kalvot myös periksi antamattomiksi. Sitten siellä voi olla voimakas suojajännitys suojaamassa jotain muuta tilaa ja eivät siksi anna periksi. Näin minulla myös osittain. Eli tiettyyn pisteeseen päästään välillä aika hyvin, mutta sitten tulee lähes täysi seinä vastaan. Ja siinä kohdin hoitajan pitää olla yhteistyössä jo intuitiotasolla tekemisissä minun kropan kanssa. Itse kävin viikon tai kahden välein cst:ssä. (Tällä hetkellä en käy, kun keho niin usein tulehdustilassa). En osaa sanoa, mikä on oikea suhde. Sinun pitää kulostella itseäsi, että mikä tuntuu oikealta suunnalta. Ja ehkä kokeilla eri hoitajia :| . Luultavasti sinulla itsellä on myös jonkinlainen tieto siitä, miksi hoito tökkää johonkin kohtaan. Että onko kyseessä se, ettei hoitaja osaa lukea kehoasi tarpeeksi, onko siellä jokin fyysinen katastrofi alla, mikä estää sen, tai onko kyseessä jokin henkinen tekijä. Cst-hoitoon, kalvoihin ja tervehtymiseen ylipäätään voimakkaasti liittyy myös kehoo kertynyt tunnepuoli vuosien mittaan.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Hoidot ja kuntoutus - (Whiplash)