Luontaistuotteiden vaarat

Fysioterapia - OMT - Kraniosakraalinen terapia - Neuropsykologinen kuntoutus - Neurokirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot

Luontaistuotteiden vaarat

ViestiKirjoittaja kojootti » 29 Kesä 2011, 10:51

Ymmärrän sen , että ihminen sairastaessaan pyrkii etsimään keinoja niin lääketieteen puolelta kuin luontaistuote puolelta. Siitä huolimatta en itse tohtisi aloittaa mitään luontaistuotetta vaikka sitä kuinka moni ylistäisi ja kehuisi. Työssäni näin ne tosi rankat seuraukset siitä mitä ne voivat aiheuttaa. Pahimmassa tapauksessa maksansiirron tai jopa kuoleman.

Käsittääkseni mitään luonnontuotteita ei ole lääketieteellisesti tutkittu? En tiedä , voin olla väärässäkin. Ja ainakin se puoli on hämärän peitossa miten luontaistuotteet reagoivat lääkkeiden kanssa. Joten harkitkaa tosissaan ennekuin kokeilette.
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 29 Kesä 2011, 14:04

Minäkin suhtaudun varauksella moniin luontaistuotteisiin, mutta vitamiineja minulla on käytössä useitakin. Kaikki on kuitenkin käyty läpi lääkärin kanssa ja toisaalta verikokeissa on todettu vajetta vähän siellä sun täällä... :roll: Jonkinlaista imeytymisongelmaa tuntuu olevan, koska esim. D-vitamiinitaso oli vieläkin liian alhainen, vaikka olin pitkään käyttänyt D-vitamiinia 100 µg päivässä eli kymmenkertaisen määrän Suomen yleisiin suosituksiin verrattuna.
Orkidea

ViestiKirjoittaja kojootti » 29 Kesä 2011, 18:33

Näin juuri.Vitamiinithan ovatkin eri asia kuin luontaistuotteet. Niitä kehomme tarvitsee joka päivä tietyn määrän ravintoaineeksi. Tarkoitin lähinnä näitä kaikenmaailman haineväuutteita ja nokkospuristeita ym joista ei loppujen lopuksi tiedä mitä ne sisältävät.

Yritin syödä D-vitamiinia koska tiedän kuinka tärkeä se on varsinkin tässä tilanteessa mutta se aiheutti mulle tosi kovan pakotuksen lähinnä lantion ja reisien seudulle. :shock: Mistähän moinen mahtaa johtua, sainko sitä kenties liikaa vai oliko syy kalsiumissa jota tuote myös sisälsi :?:

Onpa ollut ihana kesäpäivä :D
kojootti
kojootti

Paluu Hoidot ja kuntoutus - (Whiplash)