Hammaslääkäri ja aivovamma

Fysioterapia - OMT - Kraniosakraalinen terapia - Neuropsykologinen kuntoutus - Neurokirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot

Hammaslääkäri ja aivovamma

ViestiKirjoittaja Mansku » 27 Touko 2010, 00:17

Millaisia kokemuksia muilla aivovamman omaavilla on hammaslääkärikäynneistä? Itse huomasin kolarin jälkeen että puudutus alkoi toimia miten sattuu, lähinnä niinpäin että puudun jotenkin liian laajalti ja liian pitkään. Erityisesti alaleuan puudutukset on inhottavia. Kolmoishermojahan noissa käsittääkseni hyödynnetään jollakin tavalla ja ainakin itselläni kaikesta päätellen on kumpikin ko. hermoista vaurioitunut koska kasvot puutuvat ihan ilman puudutteluitakin kummaltakin puolen ja mistä milloinkin.

Hieman jännittää kun joudun perjantaina hampaan poistoon, koska halkeema ulottuu juureen saakka. En ole käyttänyt mitään lääkkeitä 1,5 vuoteen juurikin sen takia että kaikki lääkkeet tuntuu vaikuttavan väärin (mm. ahdistaa henkeä, tuntuu kuin olisi kännissä, tuntuu että käsi/jalka turpoaisi..) itse toimenpide menee varmaan ihan ok kirurgin käsittelyssä, mutta saattaa nakata jälkihoidoksi mukaan antibiootit ja kovat särkylääkkeet. Ihmettelen vain miten uskallan niitä ottaa ja olla vielä yksikseni kotona kun edellinen lääkekokemus sai nupissa huimaamaan niin maan perusteellisesti. Tietenkin tääkin pitää olla just sillon kun isäntä on reissussa :(

Noh, olisikohan sitä kehittynyt jo niin kova kipukynnys että selviäisi ilman särkylääkettä? :D
"Menneelle et voi enää mitään, keskity siis tähän päivään ja tulevaan, niihin voit vaikuttaa ja tehdä jokaisesta päivästä paremman."
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 27 Touko 2010, 19:24

Retku-FT:ni puhuu tuosta samasta aina. Kun paikat puutuu vatsaan asti. ;) Kuulemma hänelle on laitettu pienempiä annoksia, ja ollut muutenkin saattaja mukana, Hui kauheeta, munkin pitäis mennä hamppilekuriin näillä näppäimillä, mutta välttelen parhaani mukaan...
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja lumiukko » 28 Touko 2010, 15:41

Ei ole täälläkään mitään mukavia kokemuksia hammaslääkäristä. Kerran paikattiin hammas niin alaleuka oli reilun vuoden pistokohdasta turrana. Ja sitten toisella kerralla poistettiin leikkaamalla viisaudenhammas... puudutusta piti laittaa 5 piikkiä, taju oli todellakin lähteä, mut onneksi homma saatiin tehtyä. Ja olin kantokunnossa sen jälkeen ei ollut omia jalkoja lainkaan.. ei mikään mukava kokemus. :( Ja sekin vielä et hammaslääkärit ymmärtäis tästä vammasta jotain itse olen siihen törmännyt etteivät oikein ymmärrä.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Paluu Hoidot ja kuntoutus - (Whiplash)