Kelan kiinnostus työkyvyn ylläpitämiseen

Fysioterapia - OMT - Kraniosakraalinen terapia - Neuropsykologinen kuntoutus - Neurokirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot

ViestiKirjoittaja anzqu » 13 Helmi 2013, 19:46

Yksilöllistä kautta pääsee nopeammin sisälle, näin Sarajuuri minulle sanoi. Itse kävin esivalintahaastattelussa marraskuun lopulla ja silloin ekat vapaat paikat Insureen olivat vasta kesäkuussa 2013...
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Sandra » 19 Helmi 2013, 22:15

Hei Anzqu,

Oletko saanut hakemustasi yksilöllisestä jaksosta eteenpäin?
Soitin eilen Käpylään, oman kuntoutukseni ensimmäinen jakso alkaa alustavasti huhtikuun loppupuolella. Samaan aikaan kuulemma 4-6 hengen ryhmä.
Omaa hakemustani nopeutin soittamalla kelaan ja käsittely nopeutui huomattavasti.
Sandra
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 20 Helmi 2013, 09:55

En ole saanut eteenpäin, sillä julkinen neurologi pitää kynsin ja hampain kiinni whiplash-teoriasta eikä näin ollen puolla aivovammaa. Seuraavan kerran katsotaan asiaa syksyllä. Neuropsykologisesta kuntoutuksesta sain sentään suosituksen ja sille haetaan maksusitoumusta omasta terveyskeskuksesta.

Onneksi on edes tuo Ortonin yksilöllinen jakso niskavammaan käynnissä ja samalla saan fyssarilta tietoa aivovammasta (fyssari tekee yhteistyötä Käpylän kanssa) ja neuropsykologi hyppäsi myös hoitotiimiin mukaan juuri päättyneellä jaksolla.
anzqu

ViestiKirjoittaja Sandra » 20 Helmi 2013, 19:39

Jepsis, lueskelinkin blogiasi ja todella sitkeästi ja tehokkaasti olet yrittänyt eteenpäin.
Minulla dai-vamma todettiin MRI:ssä ollessani teho-osastolla, joten tieni on ollut huomattavasti helpompi.
Neuropsyk. avokuntoutus alkaa vihdoin 1.3. Neurologilta pyysin puoltavaa lausuntoa ensimmäisen kerran syksyllä 2011.
Sandra
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 20 Helmi 2013, 20:36

Eipä tuo kuntoutusväylä ole sinullakaan turhan nopeasti alkanut, vaikka vamma on kuvantamalla todettu heti alkuunsa.

Tykkäykset nepsy-kuntoutuksen alkamisesta!
anzqu

ViestiKirjoittaja miimiimi » 31 Touko 2013, 22:31

Mansku, miten sulla todettiin se aivovamma? Mitä testejä tehtiin? Mulle tuli niskan retkahdusvamman seuraksena kasvojen osittaisia puutumisia, ja migreeni tyyppisiä kohtauksia.
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 31 Touko 2013, 22:45

miimiimi, lähtevätkö sinulla nuo migreenityyppiset kohtaukset takaraivosta paineentunteena ja tuntuvat kovana kipuna päälaella? Samalla kipu vetää silmään ja joskus nenän varteen tai alaleukaan?

Minulla tuollaista kipuilua veikkailtiin alkuun kolmoishermosäryksi, mutta julkisen puolen neurologi tyrmäsi teorian, koska kipu alkoi aina niskasta. Keskiviikkona sain kivulle nimen, kun pääsin asiasta kysymään kipulääkäriltä: occipitalis-hermo eli takaraivohermo. Lähtee takaraivosta korvan taakse ja voi aiheuttaa myös säteilykipua kasvohermoihin.
anzqu

ViestiKirjoittaja miimiimi » 01 Kesä 2013, 14:37

Takaraivosta molemmin puolin ja olo on todella niin huono että oksennus lentää ja olen aivan 100% poissa pelistä tuolloin, en pysy edes pystyssä. Tuntuu vaan että liittyy tähän niskan ongelmaan, mutta mua niin hirvittää tää kun välillä puutuu puolet kasvoista, ja kielestä kun menee puolet, niin tuntuu että tukehtuu.
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 01 Kesä 2013, 17:41

Niskasta takaraivokipu

Tämän kirjoituksen loppuosassa on aika hyvin kuvattu erilaisia yläniskaperäisiä kiputiloja.

Mutta nuo sinun oireesi ovat kyllä hyvin selkeitä niskaperäisiä migreenikohtauksia. Ei kyllä käy kateeksi :(
anzqu

Edellinen

Paluu Hoidot ja kuntoutus - (Whiplash)