Luojalle kiitos tästä hoitomuodosta! Pääni on jälleen vapautettu. Tuolta yläniskasta se kinnaa oikein kunnolla. Sidekudosarpea kuulemma.
Viime hoidossa keskityttiinkin yläniskaan ja päähän. Vitsi, mikä helpotus, kun kulkee taas yhteydet nuppiin. Se on jännä kuinka kireelle toi paskana oleva sidekudos voikin mennä! Vaikka joka päivä liikuttelen päätä ja pumppaan neuraalikudostreenit, niin nuppi on aina yhtä jumissa. Ei käsitä. Sitten kun jumiutuneella nupilla yrittää tehdä harjoituksia, se jumiutuu vaan lisää. Altaalle meno on työn ja tuskan takana, mutta kun se auttaa, niin siellä on käytävä. Oon huomannut, kuinka koko mobilisoituu altaalla. Ja niinhän se on, saa pientä liikettä hermokudos joka kerta! Kun käveleen ei pysty, niin vesi on paras muoto kuntouttaa. Ei tule tärähdystä niskalle!
Aika hieno juttu, että C0 oli pysynyt paikoillaan, eikä liukunut jumiin oikealle. Olin ihan varma, että se on jumissa, kun olo oli niin hönö, mutta juuri siksi se olo on hönö, että C0 oli oikealla paikalla. eho on niin tottunut viidessä vuodessa virheasentoon, että hylkii kaikin tavoin uutta asentoa. Mutta kyllä se vielä joskus antaa periksi.
Samoin yläniskassa on sen verran arpea, että kiristää noihin päähän meneviin hermoihin mutta on se pikkusen parempi kuin ennen hoitoa. Kuinka taivaalliselta se tuntuukaan, kun fyssari kevyesti 'renkkaa' tosta yläniskasta/korvien kohdalta ja tekee takaraivon vapautuksen! Se vapautuksen tunne on sanoinkuvaamaton! Tekis ittekin mieli kokeilla samaa, mutta CST-hoitaja kielsi. Jossei tiedä, mitä tekee, on parempi olla tekemättä. Ja tottahan hän puhuu!
Ens kerta onkin jo 17.3. Otetaan nyt 2 viikon välein näitä hoitoja, että saadaan mut kuilusta pois. Saas nähdä, osuuko fyssarin veikkaus 40 kerrasta oikeaan, kun kerran tiedustelin, kauan hän luulee mun ramppaavan hoidoissa.
Mulla lähti taas hoidossa jalat. Se on aina. Jalat puutuu kokonaan ja saan hakea niitä takaisin lonkan kierroilla 5-10 minuuttia. Varmaan on siis vielä tuolla lonkkatasollakin jotain mätää. Ja onhan siellä, kun aina kun 'venytetään' niskaa, tulee perse kipeeksi. Koko selkäydinkalvohan siinä venyy sitten joo, mut vaan me herkät se tunnetaan näin hyvin.