Lääkkeiden oudot vaikutukset

Fysioterapia - OMT - Kraniosakraalinen terapia - Neuropsykologinen kuntoutus - Neurokirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot

Lääkkeiden oudot vaikutukset

ViestiKirjoittaja Mansku » 14 Heinä 2009, 01:55

Huomasin tuossa alkuvuodesta ottaessani ihan perinteistä Panadolia tupla-annoksena (kun normaalisti otan vain yhden) että vasen käsi ja jalka muuttuivat aivan oudoiksi. Jotenkin niiden liikkeet hidastui ja meni ihan tokkuraisiksi. Kyselin tästä lääkäriltä ja ei oikein osannut kommentoida asiaa. Eli onko muilla tullut vastaavaa vastaan?

Sain tänään antibioottikuurin, jota en onneksi vielä hakenut vaan katsoin ensin netistä tietoja ko. lääkkeestä. Ohjeistuksissa mainittiin että silloin ei saa käyttää jos on neurologisia sairauksia (käsittäisin että ainakin tää lievä aivovamma luetaan niihin, luultavasti niskakin kun sen takia hermosto sekaisin). Tästäpä aloinkin miettimään että hittiläinen, johtuikohan panadolinkin outo vaikutus jotenkin siitä että hermosto reagoi normaalista poikkeavalla tavalla lääkkeeseen? Noh, tästähän päästäänkin siihen että mitähän lääkkeitä sitä sitten tulevaisuudessa edes uskaltaa käyttää jos sellaiseen tarvetta tulee..kun tätäkään ei lääkäri osannut huomioida (sattui olemaan ortopedi joka hoiti yleislääkärin lomia). En tiedä pitäisikö asiasta pyytää jonkinlaista konsultaatiota neurologilta..? Tosin pyrin aina välttämään yleisestikin lääkkeiden käyttöä, mutta joissain tilanteissa sekin on välttämätöntä.

Ajatuksia aiheesta?
"Menneelle et voi enää mitään, keskity siis tähän päivään ja tulevaan, niihin voit vaikuttaa ja tehdä jokaisesta päivästä paremman."
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja lumiukko » 14 Heinä 2009, 18:25

Minulle määrättiin kerran yskänlääkettä kolmiolla olevaa sellasta. No luin selosteen lääkkeestä ettei voi ottaa jos on vammoja keskushermostossa tai aivovamma. Maistoin vähän ja jätin ottamatta. En muista minkälainen reaktio oli mutta ei varmaankaan mikään hyvä.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Kokemuksia

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 14 Heinä 2009, 20:32

Eiköhä se neuron konsultointi olis kaikista järkevin vaihtoehto? Eipähä joudu ongelmiin sit.

Mä oon vetänyt niskavamman aikaan mm. Trimopania ja Trimetiniä (antsa) virtsikseen ja vaikutus oli se, että paska lens ku varpusparvi. Mut virtsis lähti. Oon syöny pari kuuria ja muuten ei lääkkeitä vuoteen paitsi Triptyl ja Klotriptyl. Ne on kolmiolla ja niiden kanssa sanottiin, ettei saa ottaa muita kolmioläälleitä esim. yskänlääkettä.

Buranaa on mennyt roppakaupalla [400 (ei tulehduskipulääkeominaisuutta), 600 (nopeavaikutteinen)ja 800 mg (pitkävaikutteinen)] ja ei sivuvaikutuksia. Samoin Panadol Extend 650 mg kokeiltu. Ei vaikutuksia. Sen tosiaan tiiän, että antsoista menee pytty sekas ja lisäks pitää juoda TOSI paljon vettä, ettei ne tabujen ainesosat jää huonontuneen nielemistoiminnon/muuttuneen ruokatorven toiminnan takia mihinkään matkan varrelle. Siinä mun tietämys asiasta.

Lisäksi ft aina sanoo, et älä päästä flunssaa päälle, vaan ota jotain särkylääkettä missä on myös C-vitskuu jo ennen ku flunssa iskee, tai se menee mul suoraan hermostotasolle. Oisinko sit ottanut Paracetamol C:tä. Ei varmaan sovi kaikille mut mulla toimii. Ja käsittääkseni munkin vamma hermotasolla on suht vakava.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Re: Lääkkeiden oudot vaikutukset

ViestiKirjoittaja fedja » 15 Heinä 2009, 09:33

Mansku kirjoitti:Huomasin tuossa alkuvuodesta ottaessani ihan perinteistä Panadolia tupla-annoksena (kun normaalisti otan vain yhden) että vasen käsi ja jalka muuttuivat aivan oudoiksi. Jotenkin niiden liikkeet hidastui ja meni ihan tokkuraisiksi. Kyselin tästä lääkäriltä ja ei oikein osannut kommentoida asiaa. Eli onko muilla tullut vastaavaa vastaan?

Määhän en pysty syömään juuri mitään lääkkeitä. Menee aina tuonne hermotasolle. Silloin tällöin Oxaminia passaa. Antibioottia, ainakaan Ciproflox.., en pysty syömään. Cibro on tehokas antibiootti, mutta joillekin voi aiheuttaa jopa hermovaurioita. Samoin en pysty syömään hiivalääkettä Flukonazol, en Zovirax:ia.... Mulla kalvot + sen myötä koko keho alkaa kiristyyn ja jännittyyn, menee unet, olo on kauhea. Särkylääkkeet esim. Napromex ei sovi pitkään käytettynä. 1-2pv kyllä.

Käpylässä neuropsykologi sanoi, että tässä vammassa vasteet lääkkeille voi olla tosi kummallisia. En tiedä tietääkö niitä kuin testaamalla.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Re: Lääkkeiden oudot vaikutukset

ViestiKirjoittaja Mansku » 18 Heinä 2009, 20:02

fedja kirjoitti:Käpylässä neuropsykologi sanoi, että tässä vammassa vasteet lääkkeille voi olla tosi kummallisia. En tiedä tietääkö niitä kuin testaamalla.

Vaikuttaa siltä että parempi jättää jatkossakin testaamatta kaikki lääkkeet jos vaan mahdollista, onneks homeopatialla oon pärjännyt loistavasti tähän asti. Jopa nekin lääkkeet joita aiemmin käyttänyt, oon voinu jättää pois. :) Tulikin niistä muuten mieleen että immodiumista tuli kans tosi outo olo, ihan ku ois kännissä ollu ja allergialääkkeet alko ahdistaa henkee ja teki kans kännisen olon. Tässähän alkaa selvitä menneille oudoille reaktioille syy, ylläripylläri: Niska :D
"Menneelle et voi enää mitään, keskity siis tähän päivään ja tulevaan, niihin voit vaikuttaa ja tehdä jokaisesta päivästä paremman."
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Paluu Hoidot ja kuntoutus - (Whiplash)