Tahdonvoiman kuntoutushistoria

Fysioterapia - OMT - Kraniosakraalinen terapia - Neuropsykologinen kuntoutus - Neurokirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 25 Joulu 2009, 17:23

Pandora kirjoitti:Kylläpä se hurjaksi äityi, onneksi pistoksesta oli apua. On sun vointis kanssa melkoista rypemistä, mutta kyllä se tästä lähtee, pikkuhiljaa. hyviä vointeja sinne, toivon, että tulet nopeasti kuntoon. tai edes kuntoon.

Taas multa oli mennyt ihan ohi nämä viestit. Sorry! Jep, mä toivon jälkimmäistä. :) Se on opittu, että nopeaa tietä ei ole. Mummovainaata lainaten: Kiireessä tulee kusisia kakaroita. ;)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

Re: Nollaväli hepas

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 25 Joulu 2009, 17:46

fedja kirjoitti:
tahdonvoimaa kirjoitti:Sain joululahjaks synteettistä nivelnestettä piikkeinä, eli Hyalgania C2-3-väliin. Ihan paras lahja ever. :) Tarkoituksena on lisätä nivelen liikkuvuutta, ettei se jäisi aina "jumiin"/lukkoon ääriasentoonsa ja aiheuttaisi mulla sitä välitöntä kalvojen kompensaatiota ja suojajännityksen pamahtamista päälle. Hienoo olla herkkä. Neste on geeliä ja se liukastaa nivelpintoja ja jos nivel napsahtaa "jumiin" puutteellisen tuen/hallinnan takia, neste edesauttaa lukon avautumista. Ja näin ollen keho/hermosto ei ala kompensoida kiristämällä kalvoja välittömästi.

Mitä tuo tarkoittaa, että kalvojen kompensaatio tulee päälle, jos nivel napsahtaa jumiin. Kuinkahan monta jumia minulla on tuolla?

Sää olet siellä rajalla TV, että sinua saadaan pidettyä hengissä elvytystenkiikalla ja välillä pääset elämän puolelle aina. Täällä on sinne elämän puolelle kanssa kova pyrkimys.

Täällä Oulussa pistettiin yhdelle ongelmaiselle jonnekin yläniskaan piikkiä. Seuraus oli, että jalat lähti alta. Muutaman päivän päästä korvasta meni kuulo muutamaksi tunniksi ja tuli hirveä kohina. Tämä etevä kaupungin johtava fysiatri on sitä mieltä, että kokeillaan pistosta uudestaan, koska nämä pistokset voivat aiheuttaa mitä tahansa oireita. Ihmetyttää kyllä, kun tyyppi ei hyötynyt pistoksesta mitään vaan sai kovan päänsäryn.

Penttiset on kyllä todellinen elvytysletku. Letku, jonka jo mielelläni kohta katkaisisin, mutta ei taida vielä olla sen aika. Ollaan nyt sit niin kauan riippuvaisia, kun tarvis. :)

Mulle tuli ekana mieleen, että pistettiinköhän piikki sitten nivelpussin ohi ja aine pääsi leviämään kehoon väärin? Tiedätkö yhtään, mitä ainetta se oli? Kortisoni-puudutetta vai tuota Hyalgania eli ns. synteettistä nivelnestettä? Vai pistettiinköhän se liian ylös? "2/3 yläpuolelle ei kuulemma kukaan pistä". Mitä toi sit tarkoittakaan. Vissiin sitä, että sen ylempänä nikaman rakenne on niin erilainen, ettei siellä mitään, mihin pistää, koska ei ole sitä välilevyrakennetta, kuten alempana. Totta virkot, kovat seuraukset kyllä... Mulla on Eero piikittänyt nyt neljä kertaa niskan. Kolme kertaa puudute/kortisoni ääreishermojen salpaamiseksi (kipu) kakkosen fasciaan ja nyt sit ekan kerran kokeiltiin Hyalgia nivelinjektiona.

Ja siihen kompensaatioon:
Fysiatri selitti, että mulla on täysin toimivat, sileät, ei kuluneet nivelpinnat, jotka liikkuu hienosti kiinni ja auki. Siis nivelellä on kuulemma kaksi asentoa: kiinni tai auki ja nivelen pitäis liikkua sulavasti molempiin suuntiin sen mukaan, mitä asennonhallinta vaatii. Ja kun tukilihakset on kunnossa niveltä ohjaava voima (lihasvoima) liikuttaa nivelvipua, kuten pitää ja selkäydinkalvot (ja muutkin kalvot tietty) pääsee liikkumaan normaalisti. Mutta välillä, mulla jää C2/3 -nivel "lukkoon" (muistaakseni kiinni-asentoon) oikeella puolella.

Se johtuu kuulemma puutteellisesta hermotuksesta sekä lihastuen ja kalvotuen toimimattomuudesta. Ja kun se nivel jää lukkoon, mun yliherkkä hermosto heittää välittömästi kalvojen suojajännityksen päälle kompensoimaan sitä väärässä asennossa olevaa niveltä. Se tavallaan yrittää korjata asentoa virheellisesti. Joskus nivel saattaa lurpsahtaa vahingossa tai harjoitteiden avulla takaisin auki ja se kalvokompensaatio lähtee levolla purkautumaan. Mutta toisinaan se jää pysyvästi lukkoon ja selkäydinkalvo ei pääsekään liikkuun kuten pitäisi, vapaasti. Ja sit se kalvo alkaa "kiertyä" sillain vammasesti koko oikeelta puolelta kun se yrittää mukautua siihen nivelen uuteen = väärään lukkoasentoon. Ja sit se heittää lopulta hirveen suojajännityksen päälle kaikkiin lihaksiin ko. hermottavan hermon alueella ja taas ollaan aivan jumissa.

Ja mä saakeli vie tunnen sen, kun oon niin herkkä. Jos kalvo on vetänyt totaaliset separit, sitä ei avaa kukaan muu paitsi Penttinen. Mut jos pystys jotenki saamaan sen nivelen pois lukosta (lepo ja tietyt niksit, mitä oon saanut), niin se kalvokompensaatiokin alkaa purkautua. Ja Hyalgan-piikillä yritetään tosiaan liukastaa niveltä, jotta se ei lukkiutuisi ääriasentoihin, eikä tätä kalvojen korjausliikettä syntyisi. Toisaalta geeli antaa myös nivelpinnalle kokonaisvaltaista tukea.

Jatkossa kun hermotus palautuu ja lihasvoimat ja kalvot uusiutuu nivelen pitäisi alkaa pysyä ruodussa. Ja kun hermoston herkkyys vähenee, niin mun pitäisi lakata tuntemasta, vaikka nivel joskus olisikin toisinaan virheasennossa. Aivan järkeenkäyvä selitys, mutta ans kattoo nyt sit, korjaantuuko tuo vaiko ei. Sitähän ei tiedä.

Fyssarilla itsellään menee kuulemma muutaman kerran vuodessa oikein superlukkoon yläniska, mutta mikäs siinä, ku on omasta takaa CST-osaaja laittamassa nikamat paikoileen ja kalvokompensaatiota ei ehdi ikinä syntyä.. Kuulemma munkin puoliso voidaan opettaa vastaavaan hommaan, mutta aikaa se vie. Hmm... ;) ;)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 31 Joulu 2009, 03:06

Kyl tohtori tietää. Mulle tosiaan puol vuotta tarjoteltiin Hyalgan-pistosta ja en ottanut. Nyt ku se vihdoin laitettiin, niska on kestänyt rasitusta about 50% enemmän, aivan kuten fysiatri uskoi tapahtuvan. Hyalgan "nostaa" jotenkin kallonpohjaa kakkosen kohdalta ja sillä on kuulemma ollut suorastaan dramaattisia vaikutuksia etenkin tervenivelisillä nuorilla aikuisilla.

Jatkossa kuuntelen tarkkaan tuota Penttistä, enkä vänkää vastaan asioissa, joissa mies on reilusti viisaampi ku mä. Vaiks C2-3 "muljahtaa" pois rivistä, se myös muljaa takas ton Hyalganin ansiosta. Wau. Ja hermostokaan ei ole kilahtanut viikkoon, vaiks oon nyt neljä päivää joutunut ramppaan rappusia ja hoiteleen koiraa... Katsotaan, tuleeko rankaisu perästä, kuten yleensä. Tosin nyt olen kyllä osannut hillitä menojalkani ja kun muut menee huomenna uuden vuoden viettoon, minä jään koiravahdiksi. Yliarvostettuja kaikki juhlapäivät tällaisen niskavammaisen arjessa. Arki on parhautta. :)

http://taistelijat.blogspot.com/2009/12 ... -ihme.html
tahdonvoimaa

Miete

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 23 Tammi 2010, 02:13

Tuli mieleen hassu miete. Kosteuttavat silmätipat sisältää samaa ainetta kuin Hyalgan, tuo niveltä kosteuttava geeli, eli natrium hyaluronia. Kun silmistä on kerta suora ja suhteellisen lyhyt etäisyys/yhteys kalvojen kautta yläniskan kalvorakenteisiin, niin voisikohan silmätippoja käyttämättä saada yläniskaa "ravattua" ja aikaan samanlaisia vaikutuksia kuin nivelinjektio saa alempana rakenteissa? Kunhan funtsin, mutta eikö ole mielenkiintoinen miete. Anatomiaa tarkasteltuani voisin jopa väittää, että tuo saattaa olla mahdollista, ainakin teoriassa...

Jep, hyvät yöt. Alkaa mennä ajatukset taas häröiksi. ;)
tahdonvoimaa

Re: Miete

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 25 Tammi 2010, 20:16

tahdonvoimaa kirjoitti:Tuli mieleen hassu miete. Kosteuttavat silmätipat sisältää samaa ainetta kuin Hyalgan, tuo niveltä kosteuttava geeli, eli natrium hyaluronia. Kun silmistä on kerta suora ja suhteellisen lyhyt etäisyys/yhteys kalvojen kautta yläniskan kalvorakenteisiin, niin voisikohan silmätippoja käyttämättä saada yläniskaa "ravattua" ja aikaan samanlaisia vaikutuksia kuin nivelinjektio saa alempana rakenteissa? Kunhan funtsin, mutta eikö ole mielenkiintoinen miete. Anatomiaa tarkasteltuani voisin jopa väittää, että tuo saattaa olla mahdollista, ainakin teoriassa...

Ahaa, täällä tämä silmätippateoria oli. :) Mikä sulla sitten ajatus oli, että mitä kautta se geeli valuisi niskaan? Kalvon ulkopintaa pitkin silmästä niskaan? Kalvon sisällä se ei kai voi kulkea? Kieltämättä äkkiseltään vaikuttaa aika hurjalta teorialta, mutta näillä anatomian tiedoilla ei kyllä osaa sen enempää sanoa... :roll: :oops: :roll:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Helmikuu 2010

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 02 Helmi 2010, 21:36

Muutama sananen tänne myös, vaikka blogi tallentaakin päivittäisiä muistoja. :) Tällä hetkellä tuntuu siltä, että hermosto alkais olla paremman puolella, vaikka ranka ranka onkin edelleen lerppu paska. Eniten valskaus tuntuu kakkostasolla, missä on oikein kunnon kuopat lihasten kiinnityskohdissa, eli revähtänyt oikein huolella.

Istuminen alkaa sujua suht mukavasti, kunhan ei vain istu kovalla alustalla. Uusi työtuolikin on aivan liian kova. Täytynee siis todella investoida sellaiseen tuoliin, jossa istuintyynyn painetta pystyy säätelemään.

Edelleen pystyn tekemään hommia pienissä pätkissä koneella, mutta ergonomiasioista olen taas lipsunut. Käsituet on siskolla ja kauluria en jaksa pitää, koska se hankaloittaa tekemistä. Hyi hyi mua. Jatkossakin täytyy tehdä joka tapauksessa koneella, koska pää kestää sen ihan jees, kunhan on aurinkolasit päässä. ;)

Tänään köpöttelin puolen kilsan päähän kauppaan ja takas, vain todetakseni että kauppa on suljettu. Kun maassa on lunta, ranka kestää kävelyn tärähdyksen Hyvillä kengillä. Muuten ei. Asfaltilla on aivan turha kuvitella käppäilevänsä, koska se sattuu suoraan päähän. Päänsärky vaivaa edelleen lähes joka toinen päivä, mutta on se välillä poissakin. Triptylien nostaminen 2 tabuun aamulla ja illalla ol fiksu veto lääkäriltä, sillä keho ei lähde kierroksille nyt niin helposti.

Harjoituksia olen hinkannut kuten aiemminkin, tai itseasiassa koukistajat olen tuplannut 8 sarjaan (ja n. 10 pitoon), mikä tuntunut erittäin fiksulta. Ja lisäksi pyrkinyt nostamaan pystyssä olon määrää pikkuhiljaa. Vahingosta viisastuneena ei siis mennä kaikki nupit kaakossa. ;)

Eniten virkistystä päivän tuo töiden tekeminen. Kun vaan.pystyy lopettamaan ajoisa, eikä ahmi liikaa hommia, niin kyllä tää tästä ehkä joskus iloksi muuttuu. Kun vaan sais rangan niin vahvaksi, että pystyis kävelemään kunnolla. Ja sais käyttää muitakin kenkiä kuin lenkkareita... ;)
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 02 Helmi 2010, 21:47

Aikamoisia sarjamääriä sä kuitenkin pystyt tekeen, eli ihmeesti ne sun lihakset kestää, vaikka varmaan liikkeet ovatkin kevyitä. Määrät on kuitenkin hämmästyttäviä, mä olen edelleen kahdessa sarjassa per päivä. Ja pari lepopäivääkin viikossa täytyy pitää... :?: :shock:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 02 Helmi 2010, 22:53

Joo me vaihdettiin noin päin, et lisättiin sarjoja ja vähennettiin pitojen kestoa. Kun ennen tein 3-4 sarjaa ja n. 5 pitoa, joiden kesto oli n. 20-30 sekuntia per pito, niin nyt siirryttiin sit tosiaan 8 sarjaan ja 10 pitoon, jotka on tosi lyhyitä ihan vain 5 sekuntia. Kuulemma saattais edistää verenkiertoa ja kudosten uusiutumista tuollainen pumppaava harjoittelu. Ja lepopäivät rytmitetään sen mukaan, mikä tuntuu järkevältä eli enää ei tartte väkisin olla päivän lepoa. Mut tarkkaan pitää kuulostella.

Ja kun nuo syvien lihasten pitovoimat on kuulemma erinomaiset (lukuunottamatta kakkostasoa, joka vaan lurpsahtelee), niin voin tosiaan yrittää pikkuhiljaa tuommoista koko lihaksistoa, myös pintaa, enemmän treenauttavaa. Kuulostaa hirveen suurelta määrältä, mutta ei se sitä käytännössä ole. :D

Argh, nyt mä käyn ottaa omenakaurapaistoksen uunista tai se palaa! Haisee jo... :)
tahdonvoimaa

4.2.2010

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 05 Helmi 2010, 04:11

Jippijaijee, ajoin autoa todella pitkästä aikaa ja heitin vähän känkkää... ;) Ei tuntunut ollenkaan. hyvältä jälkimmäinen... Enkä kyllä lähtis ihan heti liikenteeseen muutenkaan.

Lääkkeiden tuplaaminen takas 2 tabuun on tehnyt hyvää. Mut nyt täytyy vaan ottaa entistä iisimmin koska lääkkeet maskeeraa hermoston väsähtämistä niin tehokkaasti.

Ihmeellinen lerppana tää pää on, mut ehkä se tästä vielä tiukkenee. Kattellaan...
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 18 Helmi 2010, 21:29

Jesh, nolla oli pysynyt suorassa. Ja hermostokin oli suht rauhallinen. Vielä kun keksitään, mistä taiotaan puuttuvaa tukea, niin kyllä tää tästä. Se, että pystyy istumaan, on jo puoli voittoa.

Sain uuden erittäin mielenkiintoisen liikkeen, kun avauduin tästä lantion heikosta hallinnasta. Siinä yhdistää kalvopumppaukset ja syvät lihakset. Todella, todella haasteellinen. Jahka olen tutustunut paremmin uuteen tulokkaaseen, jaan sen täällä.

Lisäksi sain ohjeen, että entistä rauhallisemmin, ettei hermosto sekoa sekä lisätä stepperillä polkemiset pariin kertaan päivässä. Maksimissaan 15 minuuttia kerrallaan kuulemma. Samoin voisin kokeilla varovasti hiihtoa, kun jouluna sekin meni ketuilleen. No, katsellaan...
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 27 Helmi 2010, 22:06

Sananen tänne... Uusi liike on äärettömän tehokas. :) Lantionhallinta on parantunut muutamassa viikossa uskomattoman paljon muttei missään nimessä ole riittävää. Tänään seisoskelin ulkosalla naapureiden kanssa jutskailemassa melkein tunteroisen, eikä tullut jalat kipeeksi kuten yleensä tuosta paikallaan olosta tulee.

Samoin nämä olympialaiset on mennyt positiivisemmin kuin Peking, joita en pystyny yhtään katsomaan. Nyt silmät kestää jopa jääkiekon ja taitoluistelun. Ehkä tästä joskus vielä tulee kelpo ranka. Ehkä. Tiedä sit. ;)

Leppoisaa lauantaita.
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 04 Huhti 2010, 05:49

Puhellaanpas täälläkin pitkästä aikaa keskenään. Kai mä sit oon paremmassa kunnossa, koska olin menossa tänään toteuttamaan maallisia halujani eli kapakkaan. Olisin halunnut yhden oluen tai sidukan ja nähdä muutamia ystäviä, mut vaan kun aktivoiduin hieman myöhässä ja en päässyt enää sisälle. No, eikun kyytiläiset takapenkille ja himaan takas ukkokulta mesessä. ;)

Sekin lienee kertovan jotain hyvää, että uskallan ajella autolla. Myös pimeellä ja sateella. Wau. Pitkästä aikaa. Ei valot sattuneet silmiin eikä suorat viivat vääristyneet ihan muodottomiksi. Mutta ei kyllä käänny pääkään. Rankaisua odotellen. ;) Sellainen on taatusti tulossa, koska tänään siivosin kämpän ja eilen oltiin Pirkkalassa päiväkylässä ja riehuin koiran kanssa. Ja huomenna aattelin mennä mummolaan syömään. Ja viimeiset kaks viikkoa olen tehnyt duunia sen about 4 tuntia päivässä. Ja yhtenä päivänä jopa 8. ;) ;) Mutta samaan oravanpyörään ei ole aikomusta hypätä enää!

Eli jos joku tietää jonkun kivan rennon ja tietenkin rikastuttavan bisneksen (jotain muuta kuin Lottoa kiitos) tai niskavammaiselle markkinointi-ihmiselle slash copylle slash puolivalmiille sossulle sopivan äärettömän hyvin palkatun ansiotyöpaikan, jossa vois tehdä kaikkea hauskaa vapailla aikatauluilla (kuten räkiä kattoon, juoda kahvia sekä hengata täällä hyvässä seurassa) saa vinkata. Myös potentiaaliset bisnesideat olen valmis jalostamaan käytäntöön ja rahaksi.

No, vitsi vitsinä. Kattellaan nyt, jahka ois oikeasti ensin kunnossa ja kykenis luotsaamaan noita nykyisiäkin firmoja. Nyt kun olen hommia pikkuisen tehnyt, muistankin taas kuinka paljon tykkäänkään työstäni ihmisten kanssa ja ihmisten vuoksi. Yrityskin täytti juuri 5 vuotta, joten kai tässä juhlan paikka olisi... :D

Tarkempaa kulkua elämästä sekä urheilua ja murheilua niskan kanssa löytyypi edelleen blogista.
http://taistelijat.blogspot.com/2010/04/paahanpistoja-ja-rajojen-hakemista.html

Hellumareirei ja miellyttävää pääsiäisen loppua! :D
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 04 Huhti 2010, 12:18

tahdonvoimaa kirjoitti:Eli jos joku tietää jonkun kivan rennon ja tietenkin rikastuttavan bisneksen (jotain muuta kuin Lottoa kiitos) tai niskavammaiselle markkinointi-ihmiselle slash copylle slash puolivalmiille sossulle sopivan äärettömän hyvin palkatun ansiotyöpaikan, jossa vois tehdä kaikkea hauskaa vapailla aikatauluilla (kuten räkiä kattoon, juoda kahvia sekä hengata täällä hyvässä seurassa) saa vinkata. Myös potentiaaliset bisnesideat olen valmis jalostamaan käytäntöön ja rahaksi.

Sitä saa mitä tilaa, joten tässä ensimmäinen mieleen juolahtanut villi idea. Laadusta en anna minkäänlaisia takeita. :roll: :roll: :roll:

Perusta MarkkinointiSlogan-palvelupuhelin, hinnoittelu vaikka 6 e/min. Ideana se, että markkinointi-ideoita tai sloganeita kaipaavat ihmiset voivat soittaa ja kertoa tarpeitaan ja pyytää ideoita. Kuuntelet tietysti innolla ja hartaasti, koska jokaisesta minuutista maksetaan. Ja sen jälkeen heittelet ideoita ex tempore, ja asiakas saa sitten kirjoittaa ne ylös ja käyttää haluamansa.

Jos hyvin onnistut myymään palvelua, tienestit eivät ole huonoja. Yhden tunnin kaikki minuutit jos onnistut myymään, olet tienannut 360 egea tunnissa... 8) Ja palvelu on tietysti valtakunnallinen, joten pääset iskemään myös Helsingin markkinoille!

-EräsKotlerinTiiliskiviäJoskusLukenutMuttaJoSuurimmanOsanUnohtanut
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 02 Touko 2010, 23:38

Ei paha! Tosin oon sen verran reilupeluri, etten vois myydä kellekään vain yhtä pientä palikkaa siitä kaikestas, mitä asiakas oikeasti tarvitsis. Mä joudun selkeesti tarkistamaan mun toiveita ja tarpeita nyt. :D

Tekis mieli tähänkin taas pari riviä päivittää, vaikka blogissa nää jutut jo onkin. Niska on paljon parempi kuin ikinä. Se on kestänyt jopa normaalia elämää about 1,5 kuukautta, mutta se tarkoittaa sitä, ettei saa kurkotella eikä kantaa painavia tavaroita. Nolla oli pysynyt paikoillaan, kun kävin fyssarilla 29.4. Seuraavan kerran vasta 9.6. Huh! Seisoa pystyy, samoin istua, mutta kävely on vähän niin ja näin ilman kauluria. Yhtään ei passaa hermostoa ärsyttää tuijottamalla liian kirkasta ruutua, mutta televisiota voi katsoa, samoin autolla ajaa.

Vappuakin pystyin viettämään ystävällä ja siskolla. Ekassa paikassa oli hirvee häly ja pää pyöri kuin majakka. Mutta kauluri kaulassa selvittiin! Kaiken kaikkiaan ehdottomasti kärsimisen arvoinen 2 vuotta, mutta en kyllä mielelläni aloittaisi alusta tätä kaikkea. Ja kieltämättä täytyy todeta, etten vielä ole löytänyt terveyden (tai edes paremman voinnin) haastajaa mielihyväasteikolla.

Oikeastaan oon vähän huolissani, kun mikään ei tunnu miltään. sitä vaan ihmettelee kaikkea huuli pyöreenä. Kuinka tää nyt on mahdollista, että voin näin hyvin ja milloinkas rysähtää, on ne pääihmettelyn aiheet. ;) ;) Toisaalta sitä koittaa vaan nauttia pienistä iloista ja ottaa nöyränä vastaan, mitä annetaan. Ensimmäisenä ois tuloillaan uus asunto ja kivoi perhejuttuja.

Hyvää vapun loppuaikaa!
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Kaisa » 03 Touko 2010, 10:33

Onnittelut puolestatoista kuukaudesta. Itse tänä aamuna puolestani olin tosi kyllästynyt särkyyn, puutumiseen, pahoinvointiin, huimaukseen jne. Mutta kai tässä taas elämä voittaa. Olisi tehnyt mieli itkeä pirauttaa, mutta purin hammasta sen sijaan.

Kyllä sitä tosissaan oppii nauttimaan ihan pikkuriikkisistä asioista, kuten hiirenkorvista, sini- ja valkovuokoista, joutsenenlennosta ja auringonsäteestä.
Eikä edes maksa mitään.
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

EdellinenSeuraava

Paluu Hoidot ja kuntoutus - (Whiplash)