Kraniosakraali-osaajat Suomessa

Fysioterapia - OMT - Kraniosakraalinen terapia - Neuropsykologinen kuntoutus - Neurokirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot

Kraniosakraali-osaajat Suomessa

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 22 Huhti 2009, 12:51

Hei!

Näistä tällä palstalla paljon kysellään. Kraniosakraaliterapeuteista, CST-terapeuteista, kraniaali-osteopaateista ja kraniosakraali-osteopaateista ym. vastaavista. Ehkä sitten keräillään niitä yhteystietoja pikku hiljaa tähän, niin löytyy hoitajia paremmin. Tein nettihakuja, ja tähän viestin listasin löytöni. Muista suurista kaupungeista kuin Helsingistä ei näytä nettihaun perusteella pahemmin osaajia löytyvän! Ei kai tilanne sentään näin surkea voi olla?

Sellainen vinkki muuten vielä, että osa osteopaateista on kouluttautunut kranio-sakraali-kursseilla, mutta sitä tietoa ei ole esim. täällä Osteopaattiliiton jäsenlistauksessa mainittu. Eli kannattanee ehkä soitella paikkakunnan osteopaatit läpi ja kysellä, että onko heillä sattumoisin takataskussa myös kraniosakraali-osaamista?

ESPOO
Juha Kairenius
fysioterapeutti, osteopaatti
Medicity Tapiola, Keskustorni 7. krs
Tapiontori 1, 02100 Espoo
Ajanvaraus: (09) 5305 0600
* Kranio-sakraaliosteopatian kurssi, CSO1 v. 2002
* Kranio-Sakraaliosteopatian kurssi, CSO2 v. 2002
* Muscle Energy tekniikkakurssi (MET), v. 20002001
* Muscle Energy ja Counterstrain tekniikkakurssi v. 2006

HELSINKI
FysioProVita Oy / Terveysliikuntakeskus FysioProVita Oy, fysioterapeutti Anu Keskilä
Bulevardi 54, 00120 Helsinki
puhelin (09) 681 8850

Kuntokeho-luontaishoitola Mika Kivistö
Käyntiosoite: Hämeentie 15, 00500 HELSINKI
Puhelin: 050-5216056

Vuorovesi, Päivi Valtonen
Annankatu 29, Helsinki

Markku Isokuortti
Osteopaatti D.O., M.I.C.O
Fredrikinkatu 63 A 1 B
00100 HELSINKI
Puhelin: (09) 694 5636

HYVINKÄÄ
Katri Moisio, Dipl. vyöhyketerapeutti
Näsiäkuja 5
05460 HYVINKÄÄ
GSM: 040-516 40 37

HÄMEENLINNA
Marja-Leena Norisalo
Dipl. vyöhyketerapeutti, dipl. refleksologi
Aulangontie 9 A 5
13210 HÄMEENLINNA
Puhelin: 03 - 616 2458

JYVÄSKYLÄ
Pekka Niemi, Osteopaatti (D.O)
Hiawatha Oy
Cygnaeuksenkatu 2
40100 JYVÄSKYLÄ
GSM: 040-536 27442
Kotisivu: www.hiawatha.fi

KOTKA
Outi Aatsinki, kraniosakraaliterapeutti

KUUSAMO
Luontaishoitola Sinun Hetki
Käyntiosoite: Kaiterantie 7, 93600 KUUSAMO
Puhelin: 050-3518471

OULAINEN
Arja-Riitta Leppänen
Käyntiosoite: Kanuunakatu 1 C 8, 86300 OULAINEN
Puhelin: 044-0204254, 08-473131

RAUMA
Hoitola Sini, fysio- ja lymfaterapeutti Sini Koivunen
Kalliokatu 24, 26100 Rauma (Katutasossa)
Ajanvaraukset puhelimitse gsm 02-824 1676

RIIHIMÄKI
Hyvinvointikeskus Onnimanni
Hämeenkatu 24-26 Riihimäellä

SOTKAMO
Koutonen Martti Tmi
Käyntiosoite: Keskuskatu 7, 88600 SOTKAMO
Puhelin: 040-7354007

TAMPERE
Suomen Kiropraktiikka ja Kraniaaliterapia
Käyntiosoite: Hämeenkatu 12 B, 4. KRS, 33100 TAMPERE
Puhelin: 0400-660860

TOIJALA
Sinikka Merja Aronen
luontaisterapeutti, lähihoitaja
Vyöhyketerapia Sinikka Aronen
Valtatie 18, 37800 TOIJALA
Puhelin: GSM: 040 5406797
Kotisivu: www.vyohyketerapia.net

TYRNÄVÄ
Lempeä Hyvinvointi
Postiosoite: Tupostie 38 a, 91800 TYRNÄVÄ
Puhelin: 045-1332888

VANTAA
Raija Volk
Dipl.luontaisterapeutti, erikoissairaanhoitaja
Vuollemutka 5 B 52
01600 VANTAA
Puhelin: (09) 587 7419
Viimeksi muokannut DirtyDeeds päivämäärä 30 Marras 2012, 17:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Osaajista

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 22 Huhti 2009, 21:15

Just tänään fyssari viimeksi sanoi, ettei Upledger-instituutin listaukseen halua kovinkaan moni, kun potilaita on jonoksi asti.

Ja hänen mukaan Suomessa ei ole yli 10 vuotta CST:tä antaneita fyssareita oikeastikin kuin muutama.

Niitä muutaman kurssin käyneitä on paljon, samoin niitä, jotka on käynyt kurssit, muttei aktiivisesti ylläpidä taitojaan potilastyössä/lisäkouluta itseään. Eli kyllä, harvinaista todellakin on!

Myös kirjaoppineita ja ei -anatomiaopinnot suorittaneita on lukuisia. Mut niille meno on sit kuin menis tohtorille, joka ei ole käynyt lääkistä - eli kannattanee funaa.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

Ps.

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 22 Huhti 2009, 21:19

Oikea kirjoistusmuoto on sit craniosacraali(terapia) mutta netistä sillä löytyy vielä vähemmän kuin kraniosakraalilla tai kranio-sarkaalilla. ;) ;) Tsekkasitko Dd Upledger Scandinavian sivujen listauksen?
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

Re: Osaajista

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 22 Huhti 2009, 23:23

tahdonvoimaa kirjoitti:Just tänään fyssari viimeksi sanoi, ettei Upledger-instituutin listaukseen halua kovinkaan moni, kun potilaita on jonoksi asti.

No, tollasesta kommentista on varmaan moni ongelmiensa kanssa painiskeleva potilas mielissään... :shock: :evil:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 03 Tammi 2011, 20:41

Itse etsiskelen Hesan seudulta nyt CST-hoitajaa.

Tällaisen haun kautta nimiä löytyi pitkä lista.
http://www.iahp.com/pages/search/index.php#result

Onko jollakin kokemusta Helsingin CST-terapeuteista? Esim tällaisesta hepusta kuin Staffan Lundström. On OMT-fyssari, osteopaati ja hallitsee kraniosakraalisen terapian. Diacorissa ottaa vastaan ja hinnat näköjään Helsingin taksoja :roll: !
* 30 min.: 55 e
* 45 min.: 65 e
* 60 min.: 73 e
http://www.diacor.fi/tietoa-terveydesta ... tml?id=380
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 29 Marras 2012, 18:23

Kävin tänään ekaa kertaa kraniosakraaliterapiassa. Melkein pelottava kokemus :shock: Niin hyvin hoitaja löysi minusta ne paikat, joihin on joskus sattunut tai ovat vaivanneet. Välillä tuntui, että se luki mun ajatukset :roll:

Mulla kuulemma kaikki johtuu lantion jumista vasemmalla puolella. Jään odottelemaan, lähteekö oireet vai ei. Ainakaan välitöntä vaikutusta ei tunnu olevan.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Orkidea » 29 Marras 2012, 21:10

Usein vaaditaan 3-5 hoitokertaa ennenkuin näkee, että auttaako, mutta tuohan kuullostaa jo lupaavalta, jos hoitaja löysi ne aiemmin vaivanneet paikat :)
Orkidea

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 29 Marras 2012, 21:21

Ok, hyvä tietää. Mä oon niin kovin kärsimätön, vaikka muittenki hoitojen vaikutukset on tullu mulle aina muutaman päivän viiveellä (samana päivänä oireet on pahentuneetkin) :roll: Hoitaja vaan oli sitä mieltä että sai paikat hyvin auki eikä ehkä tarttis enää edes mennä. Käski soittamaan parin viikon sisällä, kuulemma purennassa on vielä jotain kiristyksiä joita voisi avata.

Orkidea, minkälaisiin vaivoihin olet saanut apua kraniosta? Kestikö sulla kauan, ennen kuin olo alkoi tuntua paremmalta?

Mulle sanottiin, että hoitoa seuraavan viikon aikana voi tulla ihan laidasta laitaan -reaktioita, päänsärkyä, itkukohtauksia, vatsakipuja. Voinkin siis laittaa sit kaikki mahdolliset olot tuon piikkiin ;)
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Orkidea » 29 Marras 2012, 21:47

Mä aloitin CST-hoidot alunperin TOSin vuoksi, lisäksi mulla oli autonominen hermosto pahasti ylikierroksilla. Ensimmäisten hoitojen jälkeen meni tosiaan jopa vähän huonompaan suuntaan ja muistaakseni 5 hoidon jälkeen alkoi vähitellen helpottamaan. Minulla oli hoitajan mukaan poikkeuksellisen hankala tilanne ja yhteensä hoitoja taidettiin antaa yli 20 ennenkuin tilanne alkoi olla hallinnassa ja kävin vaan ylläpitohoidoissa aina tarpeen mukaan.

Tuon jälkeen loukkaannuin tämän vuoden keväällä ja sain siinä rytäkässä aika pahan niskan retkahdusvamman ja vaikean aivovamman, joiden oireistoa on nyt myös hoidettu CST:llä ja eihän se TOS myöskään mihinkään ole kadonnut, mutta sen suhteen tilanne on ainakin tällä hetkellä helpompi, kun en ole töissä. Kaikenlaiset oireet ovat tosiaan mahdollisia hoidon jälkeen, minulla tulee yleensä pienellä viiveellä päänsärkyä ja huimausta ja joskus näköhäiriöitäkin. Hoidon jälkeiset tunnit kannattaa olla mahdollisimman aloillaan ja mielellään niskatuki paikoillaan, niin hoidosta saa mahdollisimman paljon hyötyä irti ja toisaalta jälkioireilu on lievempää.
Orkidea

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 30 Marras 2012, 12:28

Aikamoisia jälkivaikutuksia tuolla tosiaan voi olla. Mulle iski eilen illalla ihan mieletön väsymys. Otin kaksi Dolania yötä vasten kuten normaalistikin ja vartin päästä en meinannut pystyssä pysyä :shock:

Tällä hetkellä pään puristus/puutuilu on taas poissa, mutta niin oli eilenkin jonkun aikaa ennen terapiaa. Illalla puristus taas palasi.

Onko kellään kokemuksia kraniosakraaliterapian ja fysioterapian yhdistämisestä? Mulla on vielä OMT-fysioterapiaa muutama kerta jäljellä ja akupunktioonkin oon menossa ensi viikolla. Toisaalta, kranioon en välttämättä saa aikaa tämän vuoden puolella. Kun käy monessa hoidossa, niin on vaan sit hankala tietää mikä niistä auttaa :?
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 30 Marras 2012, 15:55

No nyt mulla on niskat ja hartiat ihan kipeenä ja jumissa :shock: Päätä tuikkii tuolta vasemmalta niskasta, buranan otin mutta ei auta :? Voiko tuosta terapiasta saada jonkun tulehduksen?
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Ruska83 » 01 Helmi 2013, 20:28

Osaisiko joku suositella hyvää kraniosakraaliterapeuttia Tampereelta? Täällä on niin paljon kehuttu tuota että pakko kokeilla:) Onko jollakulla kokemusta Merja Nisosesta? Harvalla terapeutilla tuntuu olevan nettisivuja, etenkään sellaisia mistä näkisi hintaa jne:/ Tahtoisin jotakin muuta tietoa lafkasta kuin sen että on yritysrekisterissä ennen kuin menen hoitoon. Tuija Penttisellekin tuntuu olevan melkoiset jonot..
Ruska83
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 01 Helmi 2013, 21:27

Minä käyn Tuija Penttisellä ja olen todella tyytyväinen, muista Tampereen seudun hoitajista minulla ei olekaan kokemusta. Käsittääkseni Tuija ottaa vastaan vain miehensä (fysiatri Eero Penttinen) potilaita.
Orkidea

Paluu Hoidot ja kuntoutus - (Whiplash)