OMT-kokemuksia

Fysioterapia - OMT - Kraniosakraalinen terapia - Neuropsykologinen kuntoutus - Neurokirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot

ViestiKirjoittaja fedja » 01 Heinä 2009, 22:46

Helli kirjoitti:Olen helisemässä niskani kanssa, koska OMT-fysioterapia ei tunnu auttavan. Se pahentaa hermosärkyjä,tuntuu vasemmalla puolella kädessä, jalassa, niskan seudulla, poskissa ja kielessä. Sanoin viime maanantaina ft:lle, että käsittele tällä kertaa kevyemmin.
Minua on alkanut epäilyttämään hoito. Se ei ehkä sovi minulle. En sen takia viitsisi korottaa Neurontin annosta.

Olisiko hyvä pitää tauko vai mitä ihmettä tekisin? :?: :?:

Pidä ihmeessä tauko, jos OMT tuntuu pahentavan hermo-oireilua. En olisi ensimmäinen tuollaisista retkuoireista kärsivä, jolla OMT pahentaa oireilua. Ootko kokeillu niskaan kylmägeelipakkausta pari-kolme krt päivässä. Helpottaako se yhtään?

Yksi vaihtoehto on miettiä toista hoitomuotoa, esim. kraniosakraaliterapia tai kraniaalinen osteopatia. Tai sitten kysyä, jos OMT tekisi erittäin rauhallista neuraalikudosjumppaa raajojen kautta, eikä edes koskisi niskaan. Tosin parasta olisi jos itse tekisi neuraalikudosta elvyttäviä liikkeitä raajojen kautta, mutta ensin olisi hyvä siihen saada ohjeet.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helli » 02 Heinä 2009, 12:54

fedja kirjoitti: Tosin parasta olisi jos itse tekisi neuraalikudosta elvyttäviä liikkeitä raajojen kautta, mutta ensin olisi hyvä siihen saada ohjeet.

Minulta löytyy kaikenlaista välinettä itsenäiseen kivunhoitoon. Kylmägeelipakkaus on todellakin koko ajan jääkaapissa. Olenkin käyttänyt sitä tarvittaessa ja se myös auttaa. Kun katselen elokuvia, sitä on helppo pitää niskassa pyyheliinaan käärittynä. Niska ei kestä samanlaista kylmyyttä kuin esim. polvi.

Menen ensi maanantaina taas OMT:lle, joka tosin on lähtenyt lomalle. Seuraava OMT onkin sitten nainen. Kerron hänelle ehdottamistasi ohjeista.

Kiitos vastauksestasi. :D

Ihanaa, kun on luvassa kylmenpiä ilmoja :lol: :lol:
Carpe diem
Helli
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Moi Helli!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 02 Heinä 2009, 19:03

Mulla oli sama juttu OMT:llä, hermo-oireet paheni, kun käsittely oli sen verran kovaa. Mut sitten kokeilin Fedjan mainitsemaa craniosacraaliterapiaa, mikä on noin 80 % miedompaa, ja sillä on pysynyt kivut kurissa ja paranemistakin tapahtunut.

Oon nyt vuoden (n. 30 kertaa) käynyt CST:ssä ja se on ainoa hoitomuoto, mitä mun kroppa kestää. Sielläkin on eri koulukuntaa olevia hoitajia, mut mun kuuluu siihen hellimpää päätä edustavaan. ;) Pääasia, et auttaa. Joskin hitaasti ja askeleittain, mutta niin se kuulemma menee, eikä sitä vastaan voi taistella. Tsemppiä sulle! Toivottavasti nais-OMT on hellempi. :)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

Re: Moi Helli!

ViestiKirjoittaja Helli » 03 Heinä 2009, 17:39

tahdonvoimaa kirjoitti: Toivottavasti nais-OMT on hellempi. :)

Kävin tänään keskustelemassa nais-OMT:n kanssa asiasta. Sanoin, että haluan pitää taukoa ja katsoa tilannetta sitten uudelleen. Hän suositteli 3 viikon taukoa ja antoi yhden yksinkertaisen keinon käyttööni. Pidän kättä toisen kyynärpään alla ja nostan kevyesti niin, että solisluu kohoaa hieman. Voin tosin pitää molemmat kädet yhtäaikaa kyynärpäiden alla ja kohottaa hieman, ei paljoa. Pitää olla hieman takakenoisessa asennossa samalla.

Tv-katselu meneekin nyt pienellä liikkeellä samalla.
Toivottavasti vaikuttaa :)
Carpe diem
Helli
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 03 Heinä 2009, 18:14

Cervical Hell kirjoitti:No niin, kävin sitten hakemassa toisen mielipiteen uudelta hampilääkäriltä, ja tämä oli juuri tuota mieltä. Ja löysipä kulmahampaistakin kulumaa... Nyt vaan kiskoa hankkimaan! Ei se pahaksikaan voi olla. Mulla ei oo nivelet kovin arkana, mutta leukarasituksen tullessa avaan suuta ja työnnän alaleukaa taakse ja ah, kun venytys tekee yhtä aikaa hyvää ja kipeää!

Munkin pitäis hankkia kisko, mutten kestä sitä tutkimusta, joka siihen vaaditaan. Hirveetä leukojen loksuttelua ja nivelten kiskontaa. Ei mun juttu vielä. Ja kuulemma purenta muuttuu kans koko ajan, niin täytyy venata. :( Ja toisaalta, mulla on kyl yöpureminen vähentynyt, kun niska on parantunut. Kai se jotenkiin liittyy hermoihin sekin. ;) Ei ole enää jatkuvaa kramppia leukalihaksissa sun muualla. ;)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja CH » 05 Heinä 2009, 21:05

pitäis hankkia kisko, mutten kestä sitä tutkimusta, joka siihen vaaditaan. Hirveetä leukojen loksuttelua ja nivelten kiskontaa.

Voi ei, kuulostaa inholta. Yleensä ottaenkin suun pitäminen luonnottoman kauan auki on inhottavaa... Mutta kai se on läpi käytävä. Purentafysiologiajan sai vasta elokuulle, joten silloin sitten loksutellaan ja kiskotaan...:)
CH

ViestiKirjoittaja fedja » 06 Heinä 2009, 22:15

Helli kirjoitti:
tahdonvoimaa kirjoitti: Toivottavasti nais-OMT on hellempi. :)

Kävin tänään keskustelemassa nais-OMT:n kanssa asiasta. Sanoin, että haluan pitää taukoa ja katsoa tilannetta sitten uudelleen. Hän suositteli 3 viikon taukoa ja antoi yhden yksinkertaisen keinon käyttööni. Pidän kättä toisen kyynärpään alla ja nostan kevyesti niin, että solisluu kohoaa hieman. Voin tosin pitää molemmat kädet yhtäaikaa kyynärpäiden alla ja kohottaa hieman, ei paljoa. Pitää olla hieman takakenoisessa asennossa samalla.

Tv-katselu meneekin nyt pienellä liikkeellä samalla.
Toivottavasti vaikuttaa :)

Onko auttanut ja helpottanut OMT-tauko ja toi käsiliike? Onkohan tuo olkapäähermojen mobbausliike. Pystytkö sää ihan hyvin TV:tä kattoon? Minulle se tekee tosi huonoa erityisesti niskan asennon takia. Makuultaankaan ei passaisi. Sama kuin näyttöpäätteen kanssa.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helli » 17 Heinä 2009, 20:47

fedja kirjoitti:Onko auttanut ja helpottanut OMT-tauko ja toi käsiliike? Onkohan tuo olkapäähermojen mobbausliike. Pystytkö sää ihan hyvin TV:tä kattoon?

Hei fedja!

OMT-tauko on auttanut jopa niin paljon, että menin lopettamaan koko OMT-touhun eilen. Kävin yhteensä 4 kertaa ja se riitti. Tulin niin kipeäksi siitä, että lopettaminen oli ainoa ratkaisu.

Kuntoilen nyt vain omin avuin eli pääasiallisesti käyn sauvakävelylenkeillä ja muutenkin pidän huoli, että tulee askeleita päivän mittaan tarpeeksi. Minulla on aina askelmittari mukana. Joskus pääsen oikeisiin lukemiin eli yli 5000 askelta jopa melkein tavoitetao 10 000 askelta. Siihen saa kyllä olla jalkeilla melko paljon. Nyt vaan helteet rasittaa ja sitä myötä aurinkoallergia.

Minä katson paljon tv:tä. Minulla on sellainen pieni Stokken keinutuoli, jossa on hyvä istua. Aina kun tulee mainos, nousen tuolista ylös jaloittelemaan. Päivät menee nopsaan kotitöitä tehdessä, kaupassa käynneistä jne. Hirveästi en yritä kovin raskasta hommaa tehdä, ettei niska kipeydy. Ei niska ihan oireeton ole, muttä yritän pärjätä lisäämättä lääkitystä.

Hyvää viikonloppua :) :)
Carpe diem
Helli
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Edellinen

Paluu Hoidot ja kuntoutus - (Whiplash)