Laitoskuntoutusta, kiemuroita ja kuntoutusohjaaja

Fysioterapia - OMT - Kraniosakraalinen terapia - Neuropsykologinen kuntoutus - Neurokirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot

Laitoskuntoutusta, kiemuroita ja kuntoutusohjaaja

ViestiKirjoittaja fedja » 03 Huhti 2009, 11:44

Nyt on taas ylivireystila päällä, niin saa asioita vähän eteenpäin.

Toukokuussa 2008 kävin Käpylän neurologilla, joka suositteli minulle yksilöllistä laitoskuntoutusjaksoa Käpylään. No, tämä suositus sitten jäi suositukseksi paperiin.

Tammikuussa 2009 yliopistosairaalan kuntoutustutkimusyksikön lääkärin luona kävin vastaanotolla. Olin paperille kirjoittanut tavoitteet lääkärissä käynnille. Lappu jäi myös lääkärille. Yksi tavoite oli kirjallinen vastaus siihen, aiotaanko laitoskuntoutusta minulle järjestää. Lääkärin kirjoittamassa B-lausunnossa luki, että tämä pyritään järjestämään.

No, tietenkään asiasta ei kuulu mitään. Tänään sitten sain lopulta soitettua kuntoutusohjaajalle. Kysyin, että voisinko saada kirjallisen vastauksen asiasta, pyritäänkö jakso järjestämään vai ei. Kuntoutusohjaajan mielestä B-lausunnon kanta on, että laitosjakso järjestetään. Kyseessä on vain se, että milloin.

Kuntoutusohjaajan mielestä hänen olisi hyvä ollut olla mukana edellisellä lääkärikäynnillä. Hän olisi sitten alkanut hoitaa asiaa. Nyt se oli käytännössä jäänyt maininnaksi B-lausuntoon ja olisi unohtunut, jos en olisi itse asiaa perännyt.

Mitä tästä opimme:
- Jos on maksusitoumusasioihin liittyviä asioita lääkärikäynnillä, niin ehdottomasti kannattaa pyytää kuntoutusohjaaja mukaan
- Niska/aivovammaisen kannattaa tehdä näin joka tapauksessa, kun kyseessä on lääkärikäynti, jossa suunnitellaan kuntoutusta kokonaisvaltaisesti.
- Kysele asioitten perään. Kyseessä voi olla vain unohdus, miksi asiasta ei kuulu mitään
- Jos teille suositellaan yksilöllistä laitoskuntoutusta Ortonissa tai Käpylässä, pyytäkää kirjallinen vastaus siitä aiotaanko se järjestää. Ja kirjallinen vastaus perusteluineen, mikäli sitä ei järjestetä.

Nyt sitten seuraavalla käynnillä sairaalassa kuntoutusohjaaja tulee mukaan ja silloin todennäköisesti mietitään Käpylän jakson ajankohta.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Hoidot ja kuntoutus - (Whiplash)