Hyviä hoitoja/hoitajia retkahdusvammaisille

Fysioterapia - OMT - Kraniosakraalinen terapia - Neuropsykologinen kuntoutus - Neurokirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 23 Helmi 2009, 18:05

Perustin tällaisen keskusteluketjun. Ajattelin, että voitaisiin kerätä yhteen paikkaan käyttäjien kokemuksia hyvistä hoidoista ja hyvistä hoitajista, jotta muutkin löytäisivät helpommin avun.
Hyvistä hoidoista/hoitajista voisi kertoa ainakin nimen ja kaupungin/paikkakunnan, ja mielellään vielä yhteystiedot. Lisäksi lyhyt kertomus omista kokemuksista hoidosta/hoitajasta olisi hyvä lisä.

Osteopatia/osteopaatit:

Mansku kirjoitti:Tosiaan, semmoinen kaveri kuin Harri Paasonen / osteopaatti ja urheiluhieroja. http://www.020300200.com/yritykset/809529/Tmi.Harri+Paasonen/

Erittäin hyvä tyyppi, toimii kehoa kunnioittaen ja ei tee mitään väkisin ja miettii kunnolla mistä mikäkin johtuu. Helsingissä Postitalossa olevassa lääkärikeskuksessa ottaa vastaan ja toimii siis itsenäisenä yrittäjänä. Luultavasti kysyy kun soittaa että mistä sait hänen tietonsa :D niin ainakin mulle kävi. (sanokaa että Hannalta, älkää netistä). Meillä kun tuppaa olemaan muitakin kaveripiirissä jotka käy hänellä. Höyhentää varmaan mut tästä hyvästä kun näin julkisesti huutelen, mut toisaalta jos siitä on hyötyä kaikille osapuolille, niin ei muuta kuin anti mennä vaan! Kunhan vaan muistatte jättää mullekin aikoja vapaaksi ;)

DirtyDeeds kirjoitti:Jos pelkäät, että ajat loppuu kesken, niin laitetaan tähän vinkiksi toinenkin hyvä osteopaatti pääkaupunkiseudulta eli:

http://www.kolumbus.fi/juha.kairenius/index.htm

Tällä kaverilla aikoinani kävin ja pätevä kaveri, sekä fysioterapeutti että klassinen osteopaatti. Mulla tosin ei ole retkahdusvammaa, niin en tiedä hänen pätevyyttään siinä. Tuolta hänen sivuiltaan kuitenkin huomasin, että kaveri on opiskellut myöhemmin sekä neuraalikudosjuttuja että kraniaaliosteopatiaa. Ja kraniaaliosteopatia ja sen johdannaisethan ovat yleensä retkahdusvammaisille hyviä hoitoja. Joten tämä Kaireniuksen Juha vois olla hyvä "retkahtaneillekin"... :wink:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nani » 05 Maalis 2009, 22:21

OMT

Kotka:
Juha Hiltunen, Ergo Selkäklinikka (http://www.ergoselkaklinikka.fi/)
N. 20 vuoden kokemus, pätevä, opettaa ammattikorkeakoulussa alaa, ei rahasta turhasta, erittäin luotettavat kädet.

Kouvola:
Jukka Parikka, Kouvolan Manuaalinen Terapia OMT, Puh. 05 3122381
Erittäin pätevä ja kokenut, yli 50v, taito sormenpäissä asti.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja lumiukko » 10 Maalis 2009, 11:32

Käyntini siellä Eckhard Vollen klinikalla.

Paikka on Munchenissä saksassa, ei voi verrata suomalaisiin yksityisklinikoihin tosi siisti ja fiksu paikka.

Asioiminen sujui suomalaisen tulkin kanssa melkein valmis lääkäri (tuleva gynekologi) ja avomies oli myös mukana joka ymmärsi enemmän englantia kuin minä. Tulkkimme asuu Munchenissä ja osasi saksaa ja englantia ja ennenkaikkea "lääkäri kieltä". Tuttujen kautta saimme hänet avuksemme klinikalle.

Tutkimus päiviä oli kaksi ja ensimmäisen päivän/aamun jälkeen sanoi että vamma on olemassa ettei turhaan ole tultu sinne asti. Koska pieni pelko oli et turhaan mentiin. Varauduin henkisesti moneen tunne tilaan etukäteen.
Makasin MRI laitteessa ja kone teki töitään. Jokainen joka on käynyt siinä vehkeessä niin tietää ne hurinat ja surinat. Kun kuvaus loppui hän otti kallonpohjasta kevyesti kiinni ja nosti kallonpohjaa joka esti tangeerauksen selkäytimeen sekä pyysi hengittämään kolme kertaa
syvään. Estäen mahdolliset pakkoliikkeet tulemasta. En muista tarkkaan kaikkea.

Sitten siirryin odotustilaan missä avomies ja tulkkimme odottivat minua. Heille oli samanaikaisesti näytetty videoa CCJ instabiliteetistä.

Seuraavana aamuna menin takaisin ja kuvaus jatkui. Tämän päivän kuvaukset eivät olleet herkkua. Koska jouduin kääntämään päätä vuorotellen molempii suuntiin sivulle ja joku piti kiinni käsin päästäni etten olisi liikahtanut. Tuntui että loppuu happi ja tuli pientä paniikin tunnetta että milloin tämä tuska loppuu. Mutta kestin suomalaisella sisulla sen.
Selvittyäni siitä kuvauksesta istuimme lääkärin pöydän ääreen ja keskustelimme "löydöksistä" yms..

Olin varautunut kysymys listalla, mutta en tarvinnut sitä koska hän kysyi samoja asioita mitä olisin kysynyt. Olin aivan ihmeissäni että miten hän tietää näistä asioista vaikkei oltu etukäteen puhuttu mitään. Ja tuli kysymys joka ei vaivannut vielä silloin mutta nyt vaivaa. Eli purennan ongelmat, en voi purra mitään kovaa esim. porkkana tai näkkileipä. Sekä kohtauksen jälkeen 80 min unet ja sitten liikkeelle, motoriikan palautumisen takia. Olin onnellinen kun vihdoinkin löytyy asiantuntija joka uskoo ja tietää mikä vaiva minulla on. Hän myös näytti kuvanauhaa yhdestä potilaasta jolla oli samantyyppinen vamma kuin minulla.

Kaikkea en muista mutta tässä mitä muistan.

Alku tilanne oli vielä se etten ollut aiemmin lentänyt lentokoneella ja tietysti pelkäsin. Mutta takaisin tullessa fiilikset olivat niin mahtavat että lensin itsekin että JES JES.. Jopa juttelin lentoemäntien kanssa kun istuimme ihan perällä lentokoneessa. Tämä on antanut voimia ja intoa taistella omista oikeuksista.

Lausunto ja cd:llä kuvat tulivat jälkikäteen kotiin. Käytimme jälkikäteen kuvat Vantaan Magneetissa suomalaisen asiantuntijan mielipiteen takia. Raija Mikkonen on henkilön nimi joka on ollut Vollen opissa ja perustanut tämän Vantaan Magneetin.

Facharzpraxis fur Diagnostische Radiologie
Kinderradiologie Neuroradiologie
Dr. med. Eckhard Volle
Sendlinger Str. 7
D- 80331 Munchen

web: dr-volle.de
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Paluu Hoidot ja kuntoutus - (Whiplash)