Leikkaushoito

Fysioterapia - OMT - Kraniosakraalinen terapia - Neuropsykologinen kuntoutus - Neurokirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot

Re: Leikkaushoito

ViestiKirjoittaja Juska » 12 Touko 2014, 18:44

Minä saan siis jäädä näin ,että minun koko tukilaitteisto on ihan rikki,ruuvit murtuneet ja koko implantti irti ,lisäksi instabiliteetti C4-C6 välissä...ja pseudoartroosi C3-C4 välissä...:( Apu olis ollu tiedossa,mutta...
Juska
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 12 Touko 2014, 18:46

Juska kirjoitti:Minä saan siis jäädä näin ,että minun koko tukilaitteisto on ihan rikki,ruuvit murtuneet ja koko implantti irti ,lisäksi instabiliteetti C4-C6 välissä...ja pseudoartroosi C3-C4 välissä...:( Apu olis ollu tiedossa,mutta...

Eikös se kirurgi olis sitten sinua voinut leikata hänen kotimaassaan?
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Juska » 12 Touko 2014, 19:21

Olisi,mutta minusta ei oo matkustamaan sinne ulkomaille,toiselle puolelle maailmaa kun minun kunto on menny niin huonoksi :( ja joutusin maksamaan kaikki kustannukset sinne itse ,mikä ei oo kyllä oikein..siksi hän tarjosi,että voi tulla Suomeen minut leikkaamaan jo vuosi sitten huhtikuussa,mutta vaan paikka puuttuu,sitä ei anneta...:(
Juska
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Juska » 18 Touko 2014, 00:00

Uskon ,että tämä neurokirurgi olisi voinut olla apu muillekkin suomessa kärsiville ,joita ei täällä osata auttaa....
Juska
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Juska » 20 Touko 2014, 15:38

Onko täällä vielä semmoisia henkilöitä,jotka on käynyt KYS:ssä leikkauksessa..?
Juska
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Juska » 26 Touko 2014, 23:52

KYS kielsi minun leikkauksen...ensin lupasivat hoitaa ja sitten peruuttivatkin :(
Juska
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Juska » 29 Touko 2014, 20:38

Kuinka monelle täällä nimeltä mainitsematon neurologi Helsingissä on suosittanut tätä yläniskan leikkausta ?
Juska
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 29 Touko 2014, 22:32

Minulle neurologi sanoi, että EI kannata leikata, vaikka 0-1-2 välit ovat rikki.

Sinun kannattaisi muuten tulla tuonne Facebookin puolelle, me ollaan kaikki siellä keskustelemassa eikä meinata muistaa vilkaista tänne ollenkaan... :-)
Orkidea
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Juska » 30 Touko 2014, 00:04

Orkidea,onko tuo yksityisellä toimiva neurologi Helsingissä,joka on perehtynyt näihin niskavammoihin ,joka on sanonut sinulle noin..? aika outoa ,jos noin on sanonut..
Juska
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 30 Touko 2014, 13:38

Helsingissä toimiva yksityinen neurologi on, lähinnä aivovammoihin perehtynyt, mutta osaamista on myös niskavammojen osalta. Saattaahan tuo olla tapauskohtaistakin... mutta ainakaan minun tapauksessani ei leikkausta suositeltu.
Orkidea

ViestiKirjoittaja Juska » 30 Touko 2014, 23:07

Orkidea,miten hän perusteli sinulle ettei kannata leikata ? kertoiko hän asian kurjan puolen miten voi käydä jos ei leikata ..? toki kaikki on yksilöllistä..mutta jos tuolla tasolla on esim.ligamentit poikki ja murtumaa niin sillon leikkaus hoito on kyllä tarpeen( on siis kallo irti kaularangasta ) ,riippuu mitkä on tutkimustulokset ollu ?
Juska
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja miimiimi » 03 Kesä 2014, 08:55

Orkidea, ompa jännä minulle sama neurologi nimenomaan sanoi että olisin sellainen potilas joka hyötyisi leikkauksesta, jos niitä vaan suomessa tehtäisiin.
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 03 Kesä 2014, 11:45

Puhuimme kyllä aiheesta, mutta myös leikkaukseen liittyvistä riskeistä. Minulla kun ei juuri muistia ole, niin en muista enää yksityiskohtia, mutta sellaista muistelen, että ne jäykistykset eivät välttämättä pidemmän päälle kestä, vaan voivat vaatia aina uusia leikkauksia ja aiheuttaa entistä enemmän kipua... Mutta kuten sanottua, varmasti potilaskohtaisia noi suositukset. Minä en ole hänelle pahemmin kipujani valittanut, joten ehkä hän ajatteli, että pärjään ilmankin.
Orkidea

ViestiKirjoittaja Juska » 03 Kesä 2014, 21:17

Kyseinen neurologi on kyllä vähän ristiriitaisesti sitten puhunut..Mutta jos kallo on irti kaularangasta ja oireet siitä kertoo ( tasapainohäiriöt,alkaa pitemmän päälle vaikuttamaan vitaali elintoimintoihin,jos yläniska on irti .. ) Ehkä syy on just se ,että hän on nimenomaan itse sanonut ,ettei Suomessa kukaan neurokirurgi osaa näitä yläkaularangan leikkauksia tehdä... Suomen neurokirurgit kyllä väittää ,että täällä osataan kyllä tehdä ,jos katsotaan tarpeelliseksi....totuus on vaan ,että käytäntö osoittaa toista ! Ja riskithän on joka leikkauksessa ,mutta itse neljästi k.rankaleikkauksen läpi käyneenä voin sanoa,että itse leikkaukset on hyvin menneet,joka leikkauksessa vaan on tullut muuten ongelmia...:( Minun ensimmäinen leikkaus ei ollut riittävä - se tehtiin vain C1-C2 väliin (kallo jäi siis irti) , toiseen leikkaukseen jouduin menemään Saksaan ja tuon leikkauksen jälkeen minulla meni stabilisaatiolaitteistosta ruuvit poikki 10 päivää leikkauksen jälkeen,kolmas oli korjausleikkaus ,jossa korjattiin vaan nuo poikki menneet ruuvit ,mutta sekään ei ollut riittävä toimenpide ,kun kävi ilmi ,että tuo kallonpohja ei oo koskaan luutunutkaan ,kun sinne ei ollut laitettu Saksassa eikä Suomessa luusiirrännäistä - neljäs leikkaus tehtiin Ruotsissa ,jossa minulle tehtiin nimenomaan C0-C2 yläniskan leikkaus,jossa lopulta laitettiin luuta tuonne kallonpohjaan ja se meni hyvin ,mutta nyt on käynyt ilmi ,että sinne on laitettu tarkoitukseen liian pitkät ruuvit ,joista ainakin yksi ruuvi menee aivokalvon läpi.. ja lisäksi on luunmurtuma C3-C4 välissä,joka ei koskaan oo luutunutkaan tuon Ruotsin leikkauksen tekniikan takia( siitä puuttu kokonaan stabiloiva instrumentaatio ) ja lisäksi on instabiliteetti C4-C6 välissä.

Kyllä siis enemmän kipuja tulee jos näitä leikkauksia ei osata oikein tehdä..Ja siitä tekniikan puutteesta nuo komplikaatiotkin ja uudet leikkauksetkin on minullakin seurannut .. mistähän Suomessa löytys riittävän taitava neurokirurgi ? Kyllä tuo neurologi tekee nyt yhteistyötä yhden neurokirurgin kanssa ,mutta on vasta pari leikkausta tehnyt ja nekin on kohdistunut vain C1-C2 väliin....eli vasta aloittelee stabilisaatio kirurgin uraansa ja puhuu itsekkin " kokeellisesta kirurgiasta".....kannattaa varmaan keskustella tämän neurologin kanssa pääsystä tämän neurokirurgin arvioon ja mahd. leikkaukseen....
Juska
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Juska » 05 Kesä 2014, 01:04

Kerroin nyt koko oman tilanteeni eilen... Miimiimi ,Ketä neurokirurgia tuo neurologi ehdotti sinulle avuksi vai osasiko sanoa ketään..?
Juska
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

EdellinenSeuraava

Paluu Hoidot ja kuntoutus - (Whiplash)