lohdutukseksi

Niskan retkahdusvamman voi saada paitsi peräänajokolarista, myös kaatumisesta ja putoamisesta, esim. polkupyörällä tai ratsailta pudotessa

ViestiKirjoittaja Nasu » 22 Maalis 2013, 13:51

Minä luinkin tämän ketjun vasta nyt :D Täytyy sanoa, että minäkään en oikein ymmärtänyt tuota aloittajan pointtia. Ennen kuin itse vammauduin, 27-vuotiaana, oli niskavammaisen elämä ohdakkeisine byrokratia-, hoito-, ja vakuutusyhtiöpolkuineen (puhumattakaan näistä toimintakyvyn vievistä oireista) minulle aivan vieras. Mutta...en minä siltikään olisi kehdannut (eikä ollut haluakaan) tulla palstoille vähättelemään muiden ihmisten vaikeita tilanteita.

Ennen vammautumistani opiskelin täyspäiväisesti, työskentelin lomat ja usein myös opiskelun ohessa. Liikuin, matkustelin eri paikoissa ja vietin aika menevää elämää. Onnettomuuteni käänsi, parissa sekunnissa, tämän kaiken päälaelleen. Sitten alkoikin aivan toisenlainen elämä. Elämä, josta suuren osan voisin oikein mielelläni vaihtaa ihan normaaliin arkeen työelämässä ja vapaa-ajalla.

Olisi aivan ihanaa, jos ylimpien niskanikamien välissä oleva kudosrepeämä paranisikin hienonnalla, kiropraktikolla tms. Mutta...kun nuo molemmat (ja moni muu menetelmä) sattuvat olemaan niskani suhteen liian hurjia menetelmiä...ihan normaalikeinot eivät useinkaan näissä monimutkaisemmissa vammoissa auta ja ovat usein jopa vaarallisia.

Aloittajan kannattaa minunkin mielestäni muistaa, että näillä palstoilla liikkuu ihmisiä, jotka ovat voineet hetkessä menettää terveytensä, työkykynsä sekä mahdollisuuden normaaliin perhe-elämään ja harrastuksiin. Tilalle on tullut mittava oireisto, turhauttavat byrokratiasotkut, epävarmuus ja liian usein myös tietoisuus siitä, että vamman kanssa joutuu elämään loppuelämänsä. Siinä on kannettavaa enemmän kuin tarpeeksi.

Silti, tällä palstalla toivotetaan tervetulleeksi, kannustetaan, neuvotaan ja tsempataan :) Olen itse löytänyt täältä paljon tärkeää tietoa, joka on tullut todella tarpeeseen. Toki jokainen saa sanoa mielipiteensä, mutta kun on todella kipeänä, ei tietämättömien, vähättelevien tai negatiivisten kommenttien ainakaan tuo sitä energiaa lisää. T: Nasu
Nasu
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Edellinen

Paluu Vamman tunnistus, diagnosointi, hoitoon pääsy - (Whiplash)