Heippa! Kävin täällä keväällä esittäytymässä, mutta kirjoittelu on muuten jäänyt aika vähäiseksi. Olen elänyt niskan retkahdusvamma -diagnoosin kanssa viime keväästä saakka (itse vamma on kohta 3 vuotta vanha).
Hoitoon pääsyni takkuilee tällä hetkellä aika pahasti. Keväällä hain diagnoosini Ortonista, kun terkkarista ei haluttu lähettää jatkotutkimuksiin. Nyt en niinkään kaipaisi tutkimuksia, vaan jonkinlaista seurantaa jne. Oireeni (huimaus, pahoinvointi ja lihasjäykkyys sekä "hermotuntemukset" toisessa kädessä) ovat taas pahentuneet.
Jouduin hakemaan sairauslomaa terveyskeskuksesta, jossa lääkärillä ei tuntunut olevan teoriatietoa vammastani (eikä halua ottaa selvää), ja sairauslomani syyksi hän kirjoitti "tension neck -oire". Olen saanut hylkäävät vastaukset sekä Kelan kuntoutustutkimuksesta sekä fysiatrisesta yksiköstä, kun olen hakenut tutkimusta/hoitoa.
Kysymykseni koskeekin kuntoutuksen asiakasyhteistyöryhmää. Olen ajatellut viedä tapaukseni sinne käsiteltäväksi, kun kaikista suunnista tuntuu tulevan kielteinen vastaus. Löytyisikös palstalta ketään, kenellä olisi kokemuksia kyseisestä ryhmästä? Ovatko kuntoutuspäätökset ym. menneet eteenpäin sitä kautta?
Olisi ihan kiva olla "asiakkaana" edes jossakin, kun elämä on tällä hetkellä sellaista, ettei yhtenäkään aamuna voi vointia etukäteen ennustaa. Joskus ei voi istua tai kohdistaa katsetta mihinkään, joskus taas ei kävelykään onnistu. Joskus taas voi mennä puolikin päivää lähes oireettomana... Mukavaa syksyä kumminkin kaikille!
T: Nasu