Traktografia

Niskan retkahdusvamman voi saada paitsi peräänajokolarista, myös kaatumisesta ja putoamisesta, esim. polkupyörällä tai ratsailta pudotessa

ViestiKirjoittaja torvelo » 08 Helmi 2012, 16:55

Moi lillerilalleri,

mun terapeuti on yksityinen neuropsykoloki. Hänen mukaan vammani on kokinitiivisiltä taidoilta vaikea-asteinen. Muuten keskivaikea aivovamma ja aivokontuusin jälkitila (keskussairaala neup). Muuta viitettä ei ole koska tapaturmalla (toisella) ei ole silminnäkijöitä, paitsi kolmet eri neuropsykologiset testit. Tampereella kävin erikoissairaanhoidon piikkiin traktogarafiassa, varmuudella todettavia seliä viitteitä ei ollut. Terapeuttini arveli että Turussa olisi kuvissa nähty selvät viitteet. tampereella vasta harjoitellaan asioita.
Niinpä, kumpa taivaalta sataisi rahaa.

Pärjäile

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja lillerilalleri » 08 Helmi 2012, 20:22

Ok, torvelo - ajattelinkin että näinhän se yksityisen kautta varmaan on tieto tullu. Turussa kuulemma osataan koko paketti.
lillerilalleri
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 08 Helmi 2012, 21:25

Minulle traktografiaa Turkuun väläytteli keskussairaalan neuropsykologi, joka tuntuu muutenkin olevan aikalailla perillä näistä niskavammoista... minun onnekseni!
anzqu

ViestiKirjoittaja lentis » 03 Helmi 2013, 09:48

Minulla olisi traktogafia tutkimus edessä nyt tulevalla viikolla Turun Pulssissa.

Tarvinneeko tuota sen enempää jännittää? Jännitän silti.
Vastaako potilaan kannalta tavallista MRI-kuvausta? Pää häkkiin ja työnnetään tunneliin, jossa lähin näköeste niin lähellä, ettei pysty tarkentamaan katsetta siihen.

Toivottavasti nyt tämän hetkinen kunto ei enempää heikentyisi, jotta pääsen tuonne...
lentis

ViestiKirjoittaja anzqu » 03 Helmi 2013, 11:10

Ainoa eri normaaliin MRI-kuvaukseen on leikkeen tiheys, eli kone pitää normaalia kovempaa mekkalaa. Pää putkeen vaan ja luurit korvilla musiikia kuuntelemaan ;)
anzqu

Edellinen

Paluu Vamman tunnistus, diagnosointi, hoitoon pääsy - (Whiplash)