Lääkärien lojaaliteetti

Niskan retkahdusvamman voi saada paitsi peräänajokolarista, myös kaatumisesta ja putoamisesta, esim. polkupyörällä tai ratsailta pudotessa

Lääkärien lojaaliteetti

ViestiKirjoittaja fedja » 11 Huhti 2009, 12:38

Japexs nosti esiin yhden asian, joka on itseä välillä mietityttänyt kovastikin.

Nimittäin lääkärien lojaliteetti toisiaan kohtaan.

Esim. hyväkin lääkäri saattaa jättää lausunnosta pois jotakin olennaista, ettei astu kollegoitensa varpaille tai jostakin muusta syystä.

Omalla kohdalla esim. viimeinen fysiatri jätti lausunnosta pois sen, että mielestään löysi yliliikkuvuuden C1 tasolta. Voi tietenkin olla vahinko, mutta epäilen myös sellaista, että koska ei ollut funktionaalisessa magneetissa löydöstä tehty ja sitä fysiatri useaan otteeseen ihmetteli, niin jätti sitten pois. Joko ei luottanut tarpeeksi omaan havaintoon, koska siitä ei ollut aikaisempaa löydöstä tai sitten jotain muuta.

Yksi neurokirurgi savosta ei uskaltanut ottaa mitään poikkeavaa kantaa asioihini, koska vastassa olisi ollut koko yliopistosairaalan käsitys minun oireistosa. Tai ainakin vastaanotolla voimakkaasti tuli sellainen olo. Käänsi sedän täydellisesti, vaikka yleensä ottaen häntä pidetään erittäin ammattitaitoisena.

Lisäksi olen kuullut tuttavalta, että hyvä fysiatri teki useita löydöksiä MRI -kuvista, joita ei ollut aikaisemmin löydetty. Mutta, kuinkas ollakaan. Lausuntoon näitä ei oltu kirjoitettu.

Inhmimillisiä ne on noi lääkäritkin kai tossa mielessä. Pelkäävät astua toistensa varpaille. Pelkäävät omaa mainetta ja kunniaa, niin kuin me muutkin täällä.

Lääkärit ovat kollegionaalinen ryhmä. Suomi on pieni maa. Täällä ei paljon sooloilla.

Osa uskaltaa kylläkin olla rohkeita.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » 11 Huhti 2009, 16:50

Olen nähnyt matkan varrella monenlaisia lääkäreitä, osa katsoo vain allekirjoituksen kuka on mahdollisesti aikaisemmin kirjoittanut lausunnon ja tuumaavat että onhan sua tutkineet viisaammatkin.

Arvojärjestys on heilläkin, omalla kohdalla sattuu olemaan tk lääkäri joka tietää asiasta enemmän kuin esim. yliopistotason neurokirurgi niin valmis soppa. Ei kestä astuu varpaille.

Vaikka tosiaan inhimillistähän se on toi lääkäreiden ammatti, mutta kun on jotenki ajatus siitä että kyllä lääkärit tietää "yleensä" et mikä potilasta vaivaa niin eipä se aina olekaan niin.

Itsellä on mennyt luottamus kyllä koko lääkäri kuntaan tän pompottelun takia.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Hyvä pointti

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 11 Huhti 2009, 17:59

Kyllä munkin fysiatri sanoi ihan suoraan, että tämä on sitten semmoinen epikriisi, että oksat pois. Todennäköisesti muilta saisit ihan jotain muuta. No, muilta sain vain tekstin "distencio cervicale, 13.4, MRI-kuvissa ei oireita selittäviä löydöksiä" ja tältä viimeiseltä lekurilta 2 sivuu tekstiä... ;)

Mutta kyllä potilas pitäisi pistää lääkärin edelle. Mitäs hyötyy ja kenelle niistä lausunnoista on, jossei ne potilastakaan palvele.
Viimeksi muokannut tahdonvoimaa päivämäärä 04 Touko 2009, 10:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

Lopullisesti tajunnut

ViestiKirjoittaja fedja » 11 Huhti 2009, 18:23

Minä olen nyt kyllä lopullisesti tajunnut, että
kyllä lääkäri ei tiedä tästä vammasta ja vamman oireista.

Tai siis suurin osa lääkäreistä.

Aivan eri fiilis lähetä yliopistosairaalan lääkärien vastaanotolle nyt, kun tajuaa, etteivät ne oikeasti tajua ja TIEDÄ tästä vammasta ja sen oireista. Ja sen takia sanovat mitä sanovat ja analysoivat mitä analysoivat ja kohtelevat miten kohtelevat.

Ennen sitä jotenkin ei ole kunnolla tajunnut, että eivät ne oikeasti tiedä tästä vammasta ja ymmärrä sen takia mun oireistoa ja mun huonoa toimintakykyä. Ja märsäs kotona ala-arvoisen kohtelun takia.

Vahvempana seuraavalle vastaanotolle siis!

Omalla kohdalla kroonisena kipupotilaana kuulun tällä hetkellä vielä erikoissairaanhoitoon ja tarvitsen erilaisten tukien yms. asioiden takia puljua ja tärkeä on tulla sen kanssa toimeen.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja japexs » 11 Huhti 2009, 18:30

Nyt puhutaan asiaa! Kun se ei oo aina lääkäristä kiinni, kun käydään magneettikuvissa, röntgenlääkärit kirjottavat kuvista vähän ympäripyöreitä lausuntoja. Eikä kerrota lähellekään todellista tilannetta ja eikä taida osata vielä aina tulkita kuvia, tässä just se pelko, että ihmiset tekisivät kanteita vakuutusyhtiöille enemän. Sitten on lääkärin helppo lipsua lausunnoissa, kun lähtö asetelma on pielessä, tää on tosi juttu.

Minä tiedän tuon savon lääkärin, se oli ennen kuulema hyvä ja otti potilaan asijat vakavasti, mutta sitten liitty tähän "herrojenliittoon" ja sieltä ohjataan näitä lääkäreitä, tuomareita,asijanajajia,ym virkamiehiä. Tää on pahempi kuin mafia maailmalla.

Nuoreman polven nykylääkärit ei osaa kuvia lukea, aina kysyvät röntgenlausuntoja. Samoin ihan turha mennä nuorienlääkäreitten luo valittamaan niskasta, ne ei tiijä mittään, yrittävät vain väänellä potilaan niskoja, kysylevät vain koskeeko ja silloin tehdään vain lisää vauriota.
Minä oon sanona lääkäreille, että minä näytän paljonko voin kääntää niskaa ja sillä siisti.
japexs
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Lisää

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 11 Huhti 2009, 21:31

japexs kirjoitti:Nyt puhutaan asiaa! Kun se ei oo aina lääkäristä kiinni, kun käydään magneettikuvissa, röntgenlääkärit kirjottavat kuvista vähän ympäripyöreitä lausuntoja. Eikä kerrota lähellekään todellista tilannetta ja eikä taida osata vielä aina tulkita kuvia, tässä just se pelko, että ihmiset tekisivät kanteita vakuutusyhtiöille enemän. Sitten on lääkärin helppo lipsua lausunnoissa, kun lähtö asetelma on pielessä, tää on tosi juttu.

Ja kuulinpas itse sellaistakin, että tähän herrojen kerhoon kuulumattomalle jengille EI millään haluta antaa esim. Vantaan fMRI:n kuvia. Ja potilaskin joutuyu kirjoittamaan paperiin nimen, ettei haasta ketään tai mitään kuviin liittyviä lekuja, hoitajia yms. tahoja...

japexs kirjoitti:Minä tiedän tuon savon lääkärin, se oli ennen kuulema hyvä ja otti potilaan asijat vakavasti, mutta sitten liitty tähän "herrojenliittoon" ja sieltä ohjataan näitä lääkäreitä, tuomareita,asijanajajia,ym virkamiehiä. Tää on pahempi kuin mafia maailmalla.

Osut naulan kantaan. Mä olen sitä mieltä, että Suomessa ei ole suhtautumisongelmaa, vaan täysin tiedostettu mentaliteetti, millä tämä vamma pyritään piilottamaan. Miten muka muualla voitaisiin olla niin paljon meitä edellä tutkimuksessa jne.? Ihan vain siksi, ettei tästä vammasta ole "annettu" tehdä tutkimusta, ja ne ihmiset, jotka tietää, pakotetaan maan alle tai mustamaalataan ammatillisesti! Mitäs akateemista tutkimusta meillä oli ennen Miettisen väitöskirjaa 2005? Ei vissiin yhtään whiplash-väikkäriä. Ja se ei taatusti voi olla sattumaa...

japexs kirjoitti:Nuoreman polven nykylääkärit ei osaa kuvia lukea, aina kysyvät röntgenlausuntoja. Samoin ihan turha mennä nuorienlääkäreitten luo valittamaan niskasta, ne ei tiijä mittään, yrittävät vain väänellä potilaan niskoja, kysylevät vain koskeeko ja silloin tehdään vain lisää vauriota.
Minä oon sanona lääkäreille, että minä näytän paljonko voin kääntää niskaa ja sillä siisti.

Eikä suurin osa vanhemman polven lekuistakaan! Mä oon elävä todiste, että MRI-kuvista ei löytynyt mitään 7 lekurin mielestä 03-09, mutta guru diagnosoi heti pienimmätkin muutokset... Eniten katkera olen siitä, että kaikki epäpätevät puoskarit muka niskaspesialistit, niin fyssarit kuin fysioterapeutitkin vain rikkoi mun niskaa lisää ... Mutta milläs sen todistat?! Kun sanot, että oireet lisääntyi väärän kuntoutuksen takia, sut pystytään tyrmään 100-0. Sana sanaa vastaan ja enemmistön mielipide potilasta vastaan ja ns. ammattilainen amatööriä vastaan, vaikka itse vammani tunnen paremmin kuin kukaan noista ns. spesialisteista.

Ja koomisinta: minä, sisko, äiti ja 3 kaveria käytiin yhdellä nimettömällä lekurilla (fysiatri) ja vaikka meillä eri TÄYSIN ERI OIREET, saimme kaikki saman diagnoosin... Kuulemma näitä leipiintyneitä "kunhan nyt jonkun diagnoosin laitan" -tyyppejä on paljon fyatreissa. Onhan fysiatria muka romukoppa, johon potilas heitetään, jos ortopedi tai neurologi ei löydä mitään.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

Re: Lääkärien lojaaliteetti

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 11 Huhti 2009, 21:45

fedja kirjoitti:Omalla kohdalla esim. viimeinen fysiatri jätti lausunnosta pois sen, että mielestään löysi yliliikkuvuuden C1 tasolta. Voi tietenkin olla vahinko, mutta epäilen myös sellaista, että koska ei ollut funktionaalisessa magneetissa löydöstä tehty ja sitä fysiatri useaan otteeseen ihmetteli, niin jätti sitten pois. Joko ei luottanut tarpeeksi omaan havaintoon, koska siitä ei ollut aikaisempaa löydöstä tai sitten jotain muuta.

Puhutko viimeisimmästä? Varmaan unohti.
Viimeksi muokannut tahdonvoimaa päivämäärä 07 Touko 2009, 13:37, muokattu yhteensä 2 kertaa
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja japexs » 11 Huhti 2009, 22:46

Nuista kuvista!
Ne kannattaa kerätä itselle ja kuljettaa itse kuvat lääkärille!

Kyllä niskasta on painettu ja tutkittu paljon tietoutta, mutta sitä kovalla kädellä realisoitu ja eikä kouluteta lääkäreille Ja missään nimessä ei kerrota tavan ihmisille.

Kyllähän tää lääketiede on aika kusetusta, kun puhutaan todellisista vammoista. Lääketehtaat haluvat kerätä ihmisten rahat, iso pyörä pyörii meidän sairaiden kustantamana.
japexs
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Joo, kuvat vaan itselle!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 12 Huhti 2009, 00:02

japexs kirjoitti:Nuista kuvista!
Ne kannattaa kerätä itselle ja kuljettaa itse kuvat lääkärille!

Joo, näin mäkin sanon aina kaikille, että pyytää ne ehdottomasti ittelleen, niin kukaan ei voi keksiä tekosyitä! =) Ja käy oikeissa paikoissa kuvissa. Esim. Hatanpään sairaalan magneetti Treella on vuodelta kivikausi ja fysiatrien mielestä sillä vois heittää vesilintua. TAYS:ssa on vähän parempi mutta eihän sinne perusterveydenhuollon puolelta ole mitään asiaa. HaSaan lähettää kaikki....

Sen sijaan Terveystalon magneetti (Rautatieaseman vieressä) on ihan uusi ja siinä on kuulemma joku erityisen hyvä kuvaohjelmalla, jolla kuvat saa tosi ISOIKSI. Itse kävin siinä. Eli jos kuvautatte Treella kaularankaa (tai muuutakin!), niin menkää Terveystalon magneettiin. Näin on suositellut yksi todella pro fysiatri, joka on niskavammoihin erikoistunut.
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 23 Huhti 2009, 20:57

japexs kirjoitti:Minä tiedän tuon savon lääkärin, se oli ennen kuulema hyvä ja otti potilaan asijat vakavasti, mutta sitten liitty tähän "herrojenliittoon" ja sieltä ohjataan näitä lääkäreitä, tuomareita,asijanajajia,ym virkamiehiä.

Niinkös siinä on käynnyt.

Mikä tuo "herrojen liitto" on? Onko se oikeasti fyysisesti olemassa? Vai tarkoitatko lääkärien keskinäistä lojaaliteettia.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja japexs » 25 Huhti 2009, 13:24

Etkö tiedä mikä on Suomen Mafia?

Yleensä kaikki johtavassa virka-asemassa olevat miehet on vapaamuurari alasen järjestön jäseniä. Se on samalainen toiminta systeemi kuin ulkomailla Mafia. Minun käsityksen mukaan naisia ei kuulu vapaamuurareihin, en ole ihan varma. Tästä ei haluta puhua julkisesti ollenkaan, herrat suojelevat toisiaan ja omia etujaan ja lahjuksilla muokataan päätöksiä. Eli hallitaan virkamiehiä, lääkärit ohjattu kirjottamaan ympäripyöreitä lausuntoja, ettei tavan kansalainen saisi oikeita korvauksia, koska vakuutus yhtiöt tulos romahtaisi. Tämä maa on täynä rahan ahneita bisnesmiehiä, jos tiukka paikka tulee, järjestö siivoaa jäljet ja annetaan ihmisille asiasta eri kuva.

Tässä yksi esimerki yhdestä korkea arvosesta lääkäristä, oli päättämässä kelan maksuista ja eläkepäätöksistä. Oli annettu tiukat riteerit mitä vähemmän eläkepäätöksiä, sen parempi ja lopulta meni homma yli ja muutama ihminen haastoi käräjille ja hyvät todisteet tätä virkapäättäjää vastaan. Mutta kun lähesty käräjä istunto, tämä otti katumuspillerin ja teletoi ihtesän pois näistä syytteistä, koska järjestö ei haluna saada tästä ennakko päätöstä tavallisten ihmisten tietoon. kerrottiin vain että kuoli sairaskohtaukseen. Järjestö haluaa pitää kaikki tälläset tavantallaajan aisoissa, ei mitään isoja korvauksia, muuten kaikki haluaa vahinkoistaan oikean korvauksen.

Se on pahinta kun eka lääkäri kirjottaa ympäripyöreän lausunnon ja toiset ei lähde muuttamaan sitä, vaikka näkisivät miten paljon epäkohtia, nämä on tätä järjestön sanelemia. Samoin suurin osa asianajajat kuulu järjestöön ja silloin järjestö sanelee asianajajan toimen kuvan ja sinä et saa oikeaa kohtelua. Monesti oikeus salissa tuomari ja ym kuuluu järjestöön ja päätös tehty muuvalla ,kuin salissa puitu.

Aina olisi tärkeää löytää puoluveton asianajaja!

Tää on sitten totta!
japexs
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Nani » 25 Huhti 2009, 19:18

Heips,

kuulin vastikään tuttavalta tällaista, en tiedä kuinka paikkansapitävää tämä siis on:

Tuttavani tuntee henkilön, joka aiemmin oli töissä siinä muutoksenhakulautakunnassa tm., jonne voi siis valittaa vakuutuspäätöksistä. Hän oli kuulemma kertonut, että siellä on sellainen 'yleisohje', että 94% valituksista pitää hylätä, ettei vakuutusbisnes kärsi.
Kahvion pöydän ääressä sitten keksitään yhdessä perusteet hylkäykselle, vaikka oikeaa syytä hylkäykseen ei olisi.

Karmivaa, jos tämä on totta.

Nani
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja japexs » 25 Huhti 2009, 21:37

Nani kirjoitti:Heips,

kuulin vastikään tuttavalta tällaista, en tiedä kuinka paikkansapitävää tämä siis on:

Tuttavani tuntee henkilön, joka aiemmin oli töissä siinä muutoksenhakulautakunnassa tm., jonne voi siis valittaa vakuutuspäätöksistä. Hän oli kuulemma kertonut, että siellä on sellainen 'yleisohje', että 94% valituksista pitää hylätä, ettei vakuutusbisnes kärsi.
Kahvion pöydän ääressä sitten keksitään yhdessä perusteet hylkäykselle, vaikka oikeaa syytä hylkäykseen ei olisi.

Karmivaa, jos tämä on totta.

Nani

Valitettavasti se on totta :cry:
Se on tänäkin päivänä melkein sama, kuin joskus muidoin. Oli kuningas, aateliset, talonpojat ja me ollaan talonpoikia ja maksetaan ylempiluokkasien rilluttelut. :evil: Maksa veroja ja maksuja, mutta elä valita ja sairastu, jos sairastut, kuole äkkiä pois tai lypsetään kaikki viimeiset sentit terveyspalveluilla ja lääkkeillä. Auton vahinkot korvataan, mutta miksi ei loukkaantuneelle ihmiselle makseta oikeaa korvausta?

Me Suomalaiset ollan liijan taipuvaisia kohtaloon, pitäisi taistella ja pitää omia puoliaan enemän. Siten saataisiin jotekin muutoksia meidän nöyryytykseen.
japexs
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Salaliitto, vapaamuurarit

ViestiKirjoittaja fedja » 25 Huhti 2009, 23:54

japexs kirjoitti:Etkö tiedä mikä on Suomen Mafia?

En.

Tuo vapaamuurarius on jotakin epämääräistä. Minä olen käsittänyt, että siihen kuuluu osa johtavista virkamiehistä yms. Salaliitto, mikä lie. Ja miksi.

japexs kirjoitti:Se on samalainen toiminta systeemi kuin ulkomailla Mafia.

Onneksi ei ihan samanlaista. Luin vastikään kirjan Gomorra, Italian Mafiasta.

japexs kirjoitti:Se on pahinta kun eka lääkäri kirjottaa ympäripyöreän lausunnon ja toiset ei lähde muuttamaan sitä, vaikka näkisivät miten paljon epäkohtia, nämä on tätä järjestön sanelemia.

On joitakin rohkeita tapauksia. Olen ajatellut, että niillä lääkäriys on sitten aika yksinäistä.

Minusta voi olla muitakin syitä kuin vapaamuurarius. Esim. se, että ei pysty myöntämään tekemiään virheitä. Se tuntuu yleensäkin ihmiselle olevan vaikeaa, mutta jos joutuu myöntämään sen, että minun virheeni takia töskäsin tuossa juuri 100 000 e, niin kuinka monella on kanttia ottaa vastuu toimistaan.

Vakuutusyhtiö on bisness. Se myy mielikuvaa turvallisuudesta, ei turvallisuutta. Pikkurikot korvataan, mutta totta kai heti laitetaan hanttiin, jos tulee jotakin isompaa, kun ei niillä ole vara korvata ansionmenetyksiä yms. Jos se ei bisneksen teon kannalta ole mahdollista, niin ei siinä tarvi olla edes vapaamuurari, että laittaa korvauspyynnöille hanttiin.

japexs kirjoitti:Aina olisi tärkeää löytää puoluveton asianajaja!

Sellaista ei kannata ainakaan ottaa, joka ensimmäiseksi sanoo, että jutulla ei ole mahdollisuutta mennä läpi. Ja ei myös kannata uskoa.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 25 Huhti 2009, 23:59

Nani kirjoitti:Tuttavani tuntee henkilön, joka aiemmin oli töissä siinä muutoksenhakulautakunnassa tm., jonne voi siis valittaa vakuutuspäätöksistä. Hän oli kuulemma kertonut, että siellä on sellainen 'yleisohje', että 94% valituksista pitää hylätä, ettei vakuutusbisnes kärsi.

On kyllä karmivan kuuloista. Mikäs se todellinen hylkyprosentti nyt olikaan?

On tää jotenkin epämääräistä. Miten koko sairaala jotenkin tuntuu olevan jostakin asiasta samaa mieltä. Aivan kuin jossakin paperissa lukisi salakirjoituksella, että älä ota tätä tapausta tosissaan. Ja sitten kaikki toteuttaa sitä. Mun tilanteen tajusi yksi neuropsykologi ja se sanoi suoraan, että susta yritetään täällä sairaalassa tehdä hullu. Mää en käsitä, missä se luki, kun itse omista papereista lukemalla en tästä saanut selvää.

Se kans tuntuu ihmeeltä, että miten kokonainen iso sairaala voi alkaa peittelemään yhden henkilön virhettä siten, että kukaan ei vastaa enää puhelimeen, ystävälliset ihmiset muuttuivat yhtäkkiä epäystävällisiksi, kieltäytyy tekemästä pyydettyjä tutkimuksia. Tällaista tapahtui tuttavalle vastikään.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Vamman tunnistus, diagnosointi, hoitoon pääsy - (Whiplash)