Humahdukset?

Niskan retkahdusvamman voi saada paitsi peräänajokolarista, myös kaatumisesta ja putoamisesta, esim. polkupyörällä tai ratsailta pudotessa

Humahdukset?

ViestiKirjoittaja Mokoma66 » 09 Syys 2016, 16:03

Heip. Löysin tänään tämän sivun, toivottavasti löytyisi apua ja toivottavasti teksti on oikeassa foorumissa :) Noin 5-6 vuotta sitten ensimmäisen kerran ilmeni tämmöinen humahdus päässä, pelästyin aika paljon tätä humahdusta ja tämä toistui muutaman kerran ennenkuin nukahdin, yöllä heräsin hengenahdistukseen ja siihen, että sydän lyö hulluna. Tämmöistä tapahtui jonkin aikaa aina nukkumaan mennessä. Kävin lääkärissä jossa sydäntä tutkittiin ja verenpainetta, kaikki niiltä osin ok.. Ei löytynyt mitään vikaa mutta oireet jatkuivat,, taas jonkin ajan päästä hakeuduin lääkäriin mutta tälläkään kertaa ei mitään löytynyt, enemmänkin lääkäri oli sitä mieltä, että on jotenkin johtuva stressistä tai muusta. Hyväksyin tämän, koska silloin oli paljon ressiä ym, mutta nykyään olen erittäin onnellinen, urheilen ja kaikin puolin pyyhkii hyvin mutta tämä penteleen humahtelu ei lopu.

Eli tunne on tämänmoinen menen illalla nukkumaan kaikki hyvin, sitten humahtaa sanon tätä humahdukseksi, koska mua ei pyörrytä eikä huimaa vaan tuntuu siltä kuin veri humahtaisi yhtäkkiä päähän, jos käsi sattuu olemaan kaulan alla niin tunnen kuinka kaulasuoni muljahtaa, aikaisemmin tunsin kuinka pään verisuonet pullistuivat kun käsi oli pään alla mutta lopetin käden pitämisen siellä, koska se oli pelottava tunne. Humahdus on hyvin nopea ja sen jälkeen aivan pienen hetken tuntuu kuin hartia olka seutu olisi puutunut. Vasemmalla kyljellä kun on, niin on ihan pieniä humahduksia mutta oikealla kyljellä on todella voimakkaita humahduksia. Minulla on aina ollut ongelmia selän ja hartioiden kanssa, menevät todella helposti jumiin.
Näitä ei tapahdu aina joskus voi olla monta iltaa välissä, että ei oireile mitenkään mutta nyt tuli jotenkin seinä vastaan, kun jännittää välillä mennä nukkumaan vaikka olen jo aika hyvin sopeutunut tähän humahteluun, mutta sen verran kovaa taas humahtelee, että pomppaan ylös istumaan.
Toivon todella, että joku tietäisi tämmöisestä vaivasta ja osaisi neuvoa oikean suunnan mihin mennä kyselemään neuvoja. Ystävällisin terveisin Jari
Mokoma66
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Vamman tunnistus, diagnosointi, hoitoon pääsy - (Whiplash)