Niskanretkahdusvamma

Niskan retkahdusvamman voi saada paitsi peräänajokolarista, myös kaatumisesta ja putoamisesta, esim. polkupyörällä tai ratsailta pudotessa

Niskanretkahdusvamma

ViestiKirjoittaja Perhonen » 27 Elo 2018, 10:35

Hei, nyt kirjoitan ensimmäistä kertaa vaikkakin yritin etsiä tietoa jo viimevuoden lopulla. Marraskuussa-17 kaaduin kylppärinlattialla pesuaineisiin liukastuin ja pääni löin seinään. En tiettävästi menettänyt tajuntaani. Ambulanssin tullessa päässä oli kova paine ja en nähnyt selvästi, muisti pätki. Ensihoitaja paineli niskaa ja päähän levisi virtausta. Kaulurin kanssa sairaalaan jossa ottivat kuvat ja niskassa ei mitään ja kotiin. Päänsärky lisääntyi ja menin seuraavana iltana takas. Yksityiselle menin vakuutuksen kautta ja otettiin pää magneetti ja se hyvä. Kaularangan magneetti ollut myös hyvä. Sairaslomaa pätkittäin vuoden loppuun. Fysioterapiaa sain 10 kertaa vakuutuksesta mutta se eteni hitaasti sillä pahensi oireita paljon. Lähdin töihin vuoden vaihteessa ja liukastuin pihassa. En lyönyt kaatuessa päätäni mutta niska ilmeisesti retkahti ja siitä seurasi kovat päänsäryt ja toistuvat huimaukset. Puuttumisen tunnetta ollut marraskuun kaatumisesta alkaen kasvoilla, kielessä ja vasemmat käsi ja jalka. Työterveyslääkäri ei keväällä päästänyt töihin huimaukset vuoksi mutta kelan lääkärin mukaan olen työkuntoinen joten sairaspäivärahaan tuli hylkäävä päätös. Olin kesäkuun loppuun saikulla ja olo parempi kun en tehnyt niskajumppaa kun se lisäsi huimausta. Autoa en arvannut ajaa alkuvuodesta. Edelleen muistamiset tuo painetta päähän. Istuminen lisää niskasärkyä.

Heinäkuun olin kesälomalla ja kesä meni hyvin, huimausta ei ollut. Elokuussa aloitin Kevan työkokeilun ja muutaman päivän jälkeen huimaus alkoi palata. Teen alkuun 4 tuntia töitä ja kohta lisääntyy.

Itse huolestunut nyt kun jo lyhyt työpäivä kotiarjen lisäksi lisää oireita. Mikä on tulevaisuus ja jatkot?? Kelasta ei saa rahaa joten saikulla ei voi jäädä, työkokeilun jälkeen ei työt jatku jos oireita...

Keväällä kävin neurologilla ja hän sanoi että oireet pitkittyneen kun tuli uusi kaatuminen mutta pitäisi hävitä.

Työterveyslääkäri toistaa vaan kun kuvissa ei mitään näy. Itsestä alkaa jo tuntua, että onko minussa jotain vikaa kun silti oireet jatkuu...

Mitä seuraavaksi? Niskajumppaa voisin lisätä minkä fyssari antoi, mutta se lisää oiretta. Hierojalle menoa mietin niskasärkyä. TT lääkäri sanoi ettei jumpalla ja hieronnalla voi pahentaa.

Kiitos tästä foorumista
Perhonen
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Vamman tunnistus, diagnosointi, hoitoon pääsy - (Whiplash)