Ylläpito kyselee palstalaisilta

Palautetta keskustelupalstasta, ideoita, ehdota hyviä linkkejä!

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 17 Joulu 2010, 16:23

fedja kirjoitti:Voi olla kyllä niin, kuten sanotte Ch ja Orkidea, että C. vaihtoehto voisi karsia kirjoittelua liikaa. Ja juu. Tarkoitus ei ole kaikkia keskusteluosioita laitta suljetuksi. Alun perin oli tarkoitus tehdä yksi suljettu osio, mutta pitää katsoa miten toimitaan ja mitä kommenttia asiasta tulee. Käyttäjä-esittelyn muuttaminen suljetuksi osioksi on mielestäni hyvä idea

Tästä asiasta olen sitten vähän eri mieltä kuin Fedja. Henkilökohtaisesti en oikein lämpene ajatukselle, että Käyttäjäesittelyt-osiosta tehtäisiin suljettu. Tämä siksi, että siellä on paljon tarinoita ja tietoa, joista voi olla hyötyä lukijoille ja tiedon hakijoille. Jos se on suljettu osio, ei ymmärtääkseni myöskään Google- yms. -haut löydä tietoja sieltä. Itse olen omat tarinani dokumentoinut sinne siinä mielessä, että sieltä satunnainen lukijakin saattaa löytää jotain hyödyllistä tietoa.

Privaatimmat asiat voisi sitten kirjoittaa tuonne yksityiseen osioon, jos ei halua niiden olevan kaikille avoimia. Vai? Lisää mielipiteitä tähän asiaan? :?: :shock: :?:

Nyt olen sitten luonut kaksi yksityistä osiota, joista toinen edustaa A-vaihtoehtoa ( ="Kaikki rekisteröidyt käyttäjät" ) ja toinen B/C-yhdistelmää ( ="Kutsutut rekisteröidyt käyttäjät" ). Valitsin omasta päästäni pienen porukan, joka nyt pääsee kokeilemaan tuota B/C-osiota. Jos joku muukin haluaa oikeudet siihen osioon, niin pyyntöä sitten vain minulle tai Fedjalle.
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Orkidea » 18 Joulu 2010, 00:24

DirtyDeeds kirjoitti:
fedja kirjoitti:Voi olla kyllä niin, kuten sanotte Ch ja Orkidea, että C. vaihtoehto voisi karsia kirjoittelua liikaa. Ja juu. Tarkoitus ei ole kaikkia keskusteluosioita laitta suljetuksi. Alun perin oli tarkoitus tehdä yksi suljettu osio, mutta pitää katsoa miten toimitaan ja mitä kommenttia asiasta tulee. Käyttäjä-esittelyn muuttaminen suljetuksi osioksi on mielestäni hyvä idea

siellä on paljon tarinoita ja tietoa, joista voi olla hyötyä lukijoille ja tiedon hakijoille. Jos se on suljettu osio, ei ymmärtääkseni myöskään Google- yms. -haut löydä tietoja sieltä.

Totta tuokin ja ainakin minulle sopii, että pistän omia kuviani jne. tuonne privaattipuolelle, kaipa sinnekin voi oman ketjun perustaa?! Tulen testailemaan uutta osiota heti kun olen vähän paremmassa hapessa, sain heti suomeen tultuani flunssan, joka aiheutti pahan astman pahenemisvaiheen, joten tällä hetkellä en jaksa olla kauaa pystyssä :? . Kiitos joka tapauksessa DD:lle ja Fedjalle vaivannäöstä, ainakin pikaisesti katsoen nuo kaksi osiota näyttivät hyvältä ratkaisulta :D
Orkidea
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 18 Joulu 2010, 00:48

Orkidea kirjoitti:
DirtyDeeds kirjoitti:

siellä on paljon tarinoita ja tietoa, joista voi olla hyötyä lukijoille ja tiedon hakijoille. Jos se on suljettu osio, ei ymmärtääkseni myöskään Google- yms. -haut löydä tietoja sieltä.

Totta tuokin ja ainakin minulle sopii, että pistän omia kuviani jne. tuonne privaattipuolelle, kaipa sinnekin voi oman ketjun perustaa?! Tulen testailemaan uutta osiota heti kun olen vähän paremmassa hapessa, sain heti suomeen tultuani flunssan, joka aiheutti pahan astman pahenemisvaiheen, joten tällä hetkellä en jaksa olla kauaa pystyssä :? . Kiitos joka tapauksessa DD:lle ja Fedjalle vaivannäöstä, ainakin pikaisesti katsoen nuo kaksi osiota näyttivät hyvältä ratkaisulta :D

Mukavaa saada sinutkin Suomeen, vaikkakin vähän ikävissä merkeissä. Ja tottakai sinne voi vapaasti omia ketjujaan perustaa, sen mukaan mikä hyvältä tuntuu! :D
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Donnuska » 23 Joulu 2010, 00:39

Mulla ei ainakaan näy tämä osio foorumista. Tulee ilmoitus että näkyy vain erikoisoikeusia saaneille.

Kannattaisiko tuo osio piilottaa niin, ettei se näy ollenkaan niille, joilla ei sinne ole oikeuksia? Kokeilin tuota samaa systeemiä nimittäin joskus yhdellä omalla foorumillani ja osa loukkaantui siitä kovinkin, kun ei ollut "sisäpiirissä" :lol:
Donnuska
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 23 Joulu 2010, 01:23

Donnuska kirjoitti:Mulla ei ainakaan näy tämä osio foorumista. Tulee ilmoitus että näkyy vain erikoisoikeusia saaneille.

Kannattaisiko tuo osio piilottaa niin, ettei se näy ollenkaan niille, joilla ei sinne ole oikeuksia? Kokeilin tuota samaa systeemiä nimittäin joskus yhdellä omalla foorumillani ja osa loukkaantui siitä kovinkin, kun ei ollut "sisäpiirissä" :lol:

Kiitoksia kommentista, laitetaan harkintaan. :D Tarkoitus ei ole pahasti rajata accessia, vaikkei tarkkoja sääntöjä siihen olekaan määritelty vielä. Pääidea lienee yrittää rajoittaa mahdolliset "epäaidot" tapaukset ulos. Kyseessä on kuitenkin puhdas kokeiluvaihe.

Haluatko sinä, Donnuska, oikeudet alueelle?
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Donnuska » 23 Joulu 2010, 01:55

DirtyDeeds kirjoitti:Haluatko sinä, Donnuska, oikeudet alueelle?

Ihan mielelläni otan oikeudet, jos haluat mut sinne päästää :lol:

Ei tuo kommentti ollut tarkoitettu kritiikiksi, eikä sillä etten itse sinne päässyt, vaan tosiaan lähinnä sillä, ettei sitä kritiikkiä tulisi :roll: Omalla foorumillani siitä tuli melkoinen sanominen. Tosin täällä on aikuisia lähes kaikki, joka ymmärtää varmasti, ettei halua jokaisen netissä kävijän nähtäväksi ihan kaikkea.
Donnuska
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 23 Joulu 2010, 02:08

Donnuska kirjoitti:Ihan mielelläni otan oikeudet, jos haluat mut sinne päästää :lol:

Ehdottomasti haluan. :-) Welcome!

Donnuska kirjoitti: Tosin täällä on aikuisia lähes kaikki, joka ymmärtää varmasti, ettei halua jokaisen netissä kävijän nähtäväksi ihan kaikkea.

Toivotaan näin.
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Donnuska » 23 Joulu 2010, 02:31

DirtyDeeds kirjoitti:Ehdottomasti haluan. :-) Welcome!
Kiitos kaunis :D
Donnuska
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 23 Joulu 2010, 18:01

DirtyDeeds kirjoitti:Nyt olen sitten luonut kaksi yksityistä osiota, joista toinen edustaa A-vaihtoehtoa ( ="Kaikki rekisteröidyt käyttäjät" ) ja toinen B/C-yhdistelmää ( ="Kutsutut rekisteröidyt käyttäjät" ). Valitsin omasta päästäni pienen porukan, joka nyt pääsee kokeilemaan tuota B/C-osiota. Jos joku muukin haluaa oikeudet siihen osioon, niin pyyntöä sitten vain minulle tai Fedjalle.

On varmaan selkeintä, että toiseen vaihtoehtoon eli "Kutsutut rekisteröidyt käyttäjät" pääsee kaikki halukkaat, kun vaan ilmaisee ylläpidolle halun päästä suljettuun yksityiseen osioon.

Minusta on hyvä, että se yksityinenkin osio näkyy palstalla, niin halukkaat voivat siihen liittyä.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 26 Joulu 2010, 00:41

Oli toisen ylläpitäjän kanssa keskustelua siitä, että kuka pääsee yksityiseen osioon, johon ylläpito antaa oikeudet.

Tuli monenlaista ajatusta.
Esim tälläaisia.
- Onko hyvä, että jokainen halukas siihen pääsee, vaikka ei olisi kirjoitellut palstalle mitään aiemmin. Joku voi haluta kirjoittaa suoraan yksityisosioon palstalle rekisteröitymisen jälkeen
- Kynnys olisi hyvä pitää mahdollisimman matalana, että ryhmään tulee kirjoittajia, mutta toisaalta häiriköt ja tieton urkkijat olisi kivaa pitää loitolla. Tosin noita viimeisiä tulisi vain satunnaisesti.
- Sallitaanko ryhmässä statisteja eli sellaisia, jotka vain lukevat, mutta eivät kirjoita siihen mitään

Joka tapauksessa osiota, johon ylläpito antaa oikeudet, on tarkoitus jatkaa sellaisenaan testivaiheen jälkeen, mikäli se toimii.

Yksi vaihtoehto suljetun ryhmän viesteihin on sellainen, että sinne voi laittaa automaattisen siivouksen, joka poistaa 2vk/1kk vanhat viestit osiosta. Silloin yksityinen kama häviää sieltä ajan kanssa. Tietenkin jossakin tietokannassa näkymättömästi on olemassa, mutte julkisesti nähtävillä. Kannatatteko ajatusta?

Voipi sitten kommentoida, jos ed. mainitut herättävät ajatuksia.

t. fedja, joka joulupäivänä vahingossa teki foorumitöitä. yläselkä tulessa, pitää lähtee lepäämään.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Palaute ja ehdotukset, palstan käyttöohjeita