Ylläpito kyselee palstalaisilta

Palautetta keskustelupalstasta, ideoita, ehdota hyviä linkkejä!

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 27 Huhti 2010, 16:55

Mukava kuitenkin, että jaksoit vastata, tomssu1! Vastauksessasi oli monta mielenkiintoista pointtia. Samoin muidenkin mielipiteistä on löytynyt paljon sellaista, mitä ei itse olekaan osannut ajatella... :roll: :P :roll:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 27 Huhti 2010, 21:13

Tomssulle nopsan popsa kommentti, että jälleen kerran sait hymyilemään! :D siis ei nauramaan sinulle, vaan nauramaan kaikille asioille ja elämälle ylipäänsä. Kommenttejasi on kiva lukea, ja en mä ainakaan tiedä, kuka sä olet, joten ihan anonyyminä vissiin täällä pörräät. :D

Mukavaa alkanutta viikkoa!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Kaisa » 28 Huhti 2010, 07:42

Tomssu! Pyydän anteeksi sitä Homssua, se oli vähän samanlainen juttu kuin TV:n nopsan popsa, siis kevennys. Homssu on joku lasten satuhahmo. En halunnut todellakaan udella persoonallisuutta.
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja tomssu1 » 28 Huhti 2010, 09:56

En ole vasta kuin viisi riviä poistanut tätä tekstiä :lol: Naurattikin noi teidän vastaukset.

En minä loukkaannu vaikka mulle -vähän_ naurettaisiinkin. Elämäntehtäväni onkin olla hiukan hassu ja naurattaa muita. Se on kyllä sitten sukuvika. Itse nauran eniten itselleni ja joskus ihan yksin.

Oli muuten kyllä kauhia työ etsiä koko ilta sukulaista, kauan kadoksissa ollutta Hemulia. Se löytyi lopulta Muumilaaksosta onkimassa sen hattupäisen tyypin kanssa. Vai oliko se Hemuli vai mikäs sen nimi olikaan, jota piti etsiä? Notta varokaa mitä mulle puhutte ;)

Juu, anteeksi kun on mennyt "hiukan" asian vierestä, yleensä olen niin jämäkkä ja suoraan asiassa, not. Mun ajatusten työstäminen on hikistä puuhaa. On niin kova tarve -yrittää- olla olematta töksähtävä tai loukkaava. :wink:
Sitten kun en heti muista laittaa noita hymiötä niin jälkikäteen se ei ainakaan mun koneella onnistu.

Koitin siis kovasti sanoa sitäkin, että vaikka mulla ei kapasiteetti riitä kaiken tiedon imemiseen niin jollain muulla sitä kapasiteettia on ja arvostan sitä. Jos muistini toimisi niin olisin jo kirjan kirjoittanut näistä niskavammoista :wink: En löytänyt sellaista polvillaan kumartavaa hymiötä.

Silloin kun itselläni on niskanikama niin flintallaan, ettei oikein kävelykään meinaa onnaa. Niin silloin ei voi edes läppäriä nostaa syliin ja näpytellä siinä. Sitä vaan ottaa sirdaludia ja toivoo pientä tajuttomuutta ja siksi jää se sen hetkinen mielentila jakamatta esim. täällä. Kun tokenen niin sitten jo unohdankin...
+ tunnottomuusoireet esim. niin vältän kaikkea mikä voisi tilaa pahentaa ja yksi niistä on tietsikalla näpyttely. + tuo hermovamma oikeassa kädessä sitten oikuttelee välillä, se ei tykkää mistään hiiristä. Menee taas niin OT ja pitkäksi voi voi.

Tuolla Ortonissakin moni koki, että kipulääkkeet kyllä vie voimia ja ymmärrystä tai hoksaamista ja muistia. Sekin on yksi asia, joka öö öö :lol: kyllä se kohta tulee...siis lääkitys ...5min...10min...ajatus ei luista kunnolla ja moni ehkä varoo kirjoittamasta, ettei sitten jälkeenpäin kaduta tai jotain. :D

DD:llä ei nyt ollut foliohattu päässä tai siinä oli reikiä :lol:
tomssu1
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 28 Huhti 2010, 21:07

Kaisa kirjoitti:Tomssu! Pyydän anteeksi sitä Homssua, se oli vähän samanlainen juttu kuin TV:n nopsan popsa, siis kevennys. Homssu on joku lasten satuhahmo. En halunnut todellakaan udella persoonallisuutta.

Eiks Homssu ole Muumeista siis? :) Ei ole omia lapsia mutta omasta lapsuudesta on jo kauan. Ei pysty muistamaan... Mymmelikin taitaa olla Muumeista?
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 28 Huhti 2010, 22:52

Homssu. Oliko se nyt se muumipeikon ihailema tapaus, joka oli itsenäinen vaeltaja? Vai oliko se nyt se, joka pelkäsi katastrofeja jatkuvasti?

Täälläkään ei oikein muisti pelaa. Oliko Homssulla foliohattu vai kenellä?

Mukava, kun on tullut kommentteja ketjuun ü.

Vapaus vallitkoon siinä onko palsta itse kullekin selailupalsta vai keskustelupalsta. Molempi parempi ü.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Emmä » 30 Huhti 2010, 11:39

Tuohon Homssuun löysin sattumoisin tällaisen :) http://www.youtube.com/watch?v=QBL-zoEj ... re=related

Mukavaa vappua :D
Emmä
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja tomssu1 » 30 Huhti 2010, 19:56

Voi Emmä, ihana linkki kertakaikkiaan. Melkein itkettää. Mulle ryöpsähti lapsuus 70- luvun alussa mieleen. :) Tuntuu kuin siitä olisi ikuisuus ja kaikki on muuttunut omituiseksi niistä ajoista.

Jotenkin tuli semmoinen fiilis, että ennen tarinat ja sadut oli juuri tuollaisia yksinkertaisia ja niihin oli helppo lapsen samaistua ja ymmärtää ja oivaltaa. Niissä oli yksinkertainen opetus. "ei kukaan huomaa sinua jos et mene mukaan". "hän usvan turvin pakeni ja ...kun sanomaan ei kyennyt, nyt sanottaisko heipä hei....vaan nyyti juoksi piiloon, oli yksin...se ken kääntää selän on yksin...ei kukaan sinua huomaa jos et itse mene mukaan...löysin ihmeellisen maailman...yksinään ei kukaan nauti edes näkinkengästä....

Melkein itketti tuon kuuntelu ja ihan vanhojen päivien ikävästä johtuen. Tänä päivänä on seikkailuohjelmia aivan hirveästi. Mutta noin yksinkertaisia helposti ymmärrettäviä ei enää lainkaan tai hyvin vähän. Tuohon on hirmu helppo lapsenkin samaistua ja miettiä, että noinhan se elämässä menee. Voisiko näistä yksinkertaisten tarinoiden puutteesta johtua se, että tänä päivänä ihminen kokee yksinäisyyttä tosi paljon. Ja, rima on niin korkealla, että jokaisen pitäisi olla jotain ihmeellistä ja kaikki muu on jotenkin lähes säälittävää...

Juuri tuossa mieheni kanssa juttelin, että minulla on ikävä sitä lapsuuden sukulaisuutta. Eli käytiin kyllä paljon useammin kylässä kuin nykypäivänä. Ihan selvinpäin aikuiset jutteli ja oli hauskaa. Nykyään tuntuu, että jos ei ole viinaa tarjolla niin ei ole oikeasti hauskaa.

Ajat on muuttuneet ja osittain elämä on helpompaa. Mutta ehkä elämässä on menetetty jotain sisältöä.

Oli miten oli, huomenna on treffit luvassa ja aion imeä kaiken voiman mitä ystävyys vain voi antaa. Tätä päivää on se, että on vuorotyötä ja vähemmän yhteistä vapaa aikaa.

Onneksi on muumitarinat ja niitä voi välillä kuunnella. Mutta, ei se elämä ennen ollutkaan niin huonoa. Vähemmän oli rahaa mutta vähemmän myös henkistä painetta....

Jotain uutta, jotain vanhaa, jotain lainattua....
tomssu1
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 15 Marras 2010, 01:52

Vanha ketju, mutta vastaanpa kuitenkin, kun tämän löysin :) Niinkuin monet muutkin, minäkin kaipaan foorumille enemmän keskustelua, ja olen sen vuoksi yrittänyt vastata muille, vaikka minulla ei juurikaan ole tietoa asiasta, eli voin kertoa vain omista kokemuksistani. Henkilökohtaisesti pidän kaikkia vastauksia arvossa, vaikka toisella ei olisikaan muuta annettavaa kuin "koita jaksaa" tai muuta vastaavaa.

Mielestäni ulkopuolisilta suljetut keskustelut voisivat myös olla hyvä asia (eli esim. vain rekisteröityneet näkevät keskustelut), ehkäpä jäsenet uskaltaisivat reilummin kertoa kokemuksistaan, jos palsta ei olisi kaikille avoin. Nythän nämä keskustelut löytää helposti googlettamalla ja vaikka nimimerkeillä kirjoitellaankin, saattaa intimiteettisuoja mietityttää.

Minua ei ainakaan ole häirinnyt ylläpidon ja TV:n asiantuntevat kommentit, päinvastoin :D , eivätkä ne ole lisänneet kirjoittamiskynnystä ainakaan minulla. Pyrin käyttämään hymiöitä ilmaisun tukena, koska teksti ei aina ole niin kauhean selvää, joten toivottavasti ne auttavat ymmärtämistä tai toivottavasti ainakin estävät aiheettomat huonosta ilmaisusta johtuvat mielipahat.

Jotain muutakin piti vielä mainita, mutta ajatus katkesi :roll: Ehkäpä lisäilen myöhemmin lisää :wink:
Orkidea

ViestiKirjoittaja fedja » 25 Marras 2010, 02:11

Orkidea kirjoitti:Vanha ketju, mutta vastaanpa kuitenkin, kun tämän löysin :) Niinkuin monet muutkin, minäkin kaipaan foorumille enemmän keskustelua, ja olen sen vuoksi yrittänyt vastata muille, vaikka minulla ei juurikaan ole tietoa asiasta, eli voin kertoa vain omista kokemuksistani. Henkilökohtaisesti pidän kaikkia vastauksia arvossa, vaikka toisella ei olisikaan muuta annettavaa kuin "koita jaksaa" tai muuta vastaavaa.

Toivottavasti palstalla lisääntyy kuvaamasi keskustelu!

Orkidea kirjoitti:Mielestäni ulkopuolisilta suljetut keskustelut voisivat myös olla hyvä asia (eli esim. vain rekisteröityneet näkevät keskustelut), ehkäpä jäsenet uskaltaisivat reilummin kertoa kokemuksistaan, jos palsta ei olisi kaikille avoin. Nythän nämä keskustelut löytää helposti googlettamalla ja vaikka nimimerkeillä kirjoitellaankin, saattaa intimiteettisuoja mietityttää.

Tää laitetaan harkittaviin asioihin. Tätä on ehdotettu aiemminkin. Mietitään.

Orkidea kirjoitti:Minua ei ainakaan ole häirinnyt ylläpidon ja TV:n asiantuntevat kommentit, päinvastoin :D , eivätkä ne ole lisänneet kirjoittamiskynnystä ainakaan minulla.

Hyvä juttu!
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Orkidea » 25 Marras 2010, 02:51

fedja kirjoitti:
Orkidea kirjoitti:Mielestäni ulkopuolisilta suljetut keskustelut voisivat myös olla hyvä asia (eli esim. vain rekisteröityneet näkevät keskustelut), ehkäpä jäsenet uskaltaisivat reilummin kertoa kokemuksistaan, jos palsta ei olisi kaikille avoin. Nythän nämä keskustelut löytää helposti googlettamalla ja vaikka nimimerkeillä kirjoitellaankin, saattaa intimiteettisuoja mietityttää.

Tää laitetaan harkittaviin asioihin. Tätä on ehdotettu aiemminkin. Mietitään.

Tämä toteutettiin eräällä toisella palstalla, jossa olen kirjoitellut ja siellä näkyi kyllä selkeä ero kirjoitusaktiivisuudessa ja ihmiset alkoivat puhua paljon vapaammin asioistaan :) En tosin yhtään tiedä, että onko tämä työläämpi vaihtoehto ylläpidolle, se täytyy tietysti ottaa huomioon päätöksen teossa.
Orkidea

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 03 Joulu 2010, 14:16

Hei!

Olemme Fedjan kanssa keskustelleet ylläolevasta ehdotuksesta ja aloitamme parin viikon päästä (DD:n muuttokiireiden jälkeen) testailemaan tuollaisen suljetun osion mahdollisuuksia.

Sellainen on ainakin mahdollista, että kaikki rekisteröityneet pääsevät kirjoittamaan suljetulle osiolle, mutta ulkopuoliset eivät edes näe osiota. Tällä nykyisellä phpBB2-alustalla kovin monimutkaiset järjestelyt eivät ole mahdollisia, mutta lienee mahdollista tehdä myös sellainen osio, jonne pääsevät vain halukkaat rekisteröidyt kirjoittajat kirjoittelemaan keskenään siten, että ylläpito antaa halukkaille oikeudet. Tätäkin mahdollisuutta ryhdymme testaamaan parin viikon päästä.

Sillä välin olisi kiva kuulla, minkälaista suljettua osiota foorumilaiset pitäisivät toivottavimpana? Minkälaisesta järjestelystä teille olisi eniten hyötyä? Tästä asiasta olisi mukava jos syntyisi keskustelua ja mahdollisimman moni ilmaisisi oman mielipiteensä... :D :P :D

Tällaisia vaihtoehtoja tuli nyt alkuun ylläpitäjien mieleen:
Suljetulle osiolle pääsisivät kirjoittamaan
A. Kaikki rekisteröidyt (automaattisesti), tai
B. Kaikki halukkaat rekisteröidyt (pyyntö ylläpidolle), tai
C. Vain luotettaviksi tunnistetut eli aktiivisesti kirjoittelevat nimimerkit (tällä suljetaan pois potentiaaliset vakuutusyhtiöiden edustajat :wink: ) , tai
D. Jokin muu järjestely, ideoita ???

Lisäksi kysyisimme, että onko teidän mielestänne tarpeellista päästä heti rekisteröitymisen jälkeen kirjoittamaan yksityiseen osioon? Vai vasta myöhemmin? :?: :shock: :?:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja CH » 03 Joulu 2010, 20:53

DirtyDeeds kirjoitti:Suljetulle osiolle pääsisivät kirjoittamaan
C. Vain luotettaviksi tunnistetut eli aktiivisesti kirjoittelevat nimimerkit (tällä suljetaan pois potentiaaliset vakuutusyhtiöiden edustajat :wink: ) , tai

Kinkkinen juttu, jos noita vakuutusyhtiöidenkin edustajiakin saa varoa...
Ehkä siinä tapauksessa C. Mutta toisaalta äksessiä ei varmaan pitäisi vaikeuttaa liikaa. Joten B:kin kuulostaa hyvältä. :)
CH

ViestiKirjoittaja Orkidea » 03 Joulu 2010, 23:40

DirtyDeeds kirjoitti:Tällaisia vaihtoehtoja tuli nyt alkuun ylläpitäjien mieleen:
Suljetulle osiolle pääsisivät kirjoittamaan

Lisäksi kysyisimme, että onko teidän mielestänne tarpeellista päästä heti rekisteröitymisen jälkeen kirjoittamaan yksityiseen osioon? Vai vasta myöhemmin? :?: :shock: :?:
Kiva jos suljettu osio onnistuu ilman suurempia ponnisteluita :D En tiedä kuinka konkreettinen uhka tuo vakuutusyhtiöiden edustajat ovat, mutta tietysti jos foorumilaiset tuota pelkäävät, niin vaihtoehto C on luultavasti paras vaihtoehto. Tosin nähtäväksi jää, saisiko se ihmiset kirjoittamaan aktiivisemmin vai pieneneekö kirjoittajien joukko entisestään :? Niinkuin Ch:kin mainitsi, niin vaihtoehto B on myös ajateltava vaihtoehto :)

Joka tapauksessa jos toteutus ei ole hankalaa, kannattaa mielestäni osa alueista jättää kaikkien nähtäville (hyödylliset linkit, apuvälineet ym. "neutraalit" aiheet, mutta esim. foorumilaisten omat "esittelyketjut" näkisin mielelläni suljetussa osiossa. Esim. laittaisin itse mielelläni esim. magneettikuviani foorumilaisten kommentoitavaksi, mutta koska joka ikisessä kuvassa lukee nimeni ja syntymäaikani, en ole halunnut laittaa niitä tänne kaikkien katseltaviksi... :wink:
Orkidea

ViestiKirjoittaja fedja » 04 Joulu 2010, 10:39

Orkidea kirjoitti:
DirtyDeeds kirjoitti:A. Kaikki rekisteröidyt (automaattisesti), tai

En tiedä kuinka konkreettinen uhka tuo vakuutusyhtiöiden edustajat ovat, mutta tietysti jos foorumilaiset tuota pelkäävät, niin vaihtoehto C on luultavasti paras vaihtoehto. Tosin nähtäväksi jää, saisiko se ihmiset kirjoittamaan aktiivisemmin vai pieneneekö kirjoittajien joukko entisestään :? Niinkuin Ch:kin mainitsi, niin vaihtoehto B on myös ajateltava vaihtoehto :)

Joka tapauksessa jos toteutus ei ole hankalaa, kannattaa mielestäni osa alueista jättää kaikkien nähtäville (hyödylliset linkit, apuvälineet ym. "neutraalit" aiheet, mutta esim. foorumilaisten omat "esittelyketjut" näkisin mielelläni suljetussa osiossa. Esim. laittaisin itse mielelläni esim. magneettikuviani foorumilaisten kommentoitavaksi, mutta koska joka ikisessä kuvassa lukee nimeni ja syntymäaikani, en ole halunnut laittaa niitä tänne kaikkien katseltaviksi... :wink:

Voi olla kyllä niin, kuten sanotte Ch ja Orkidea, että C. vaihtoehto voisi karsia kirjoittelua liikaa. Ja juu. Tarkoitus ei ole kaikkia keskusteluosioita laitta suljetuksi. Alun perin oli tarkoitus tehdä yksi suljettu osio, mutta pitää katsoa miten toimitaan ja mitä kommenttia asiasta tulee. Käyttäjä-esittelyn muuttaminen suljetuksi osioksi on mielestäni hyvä idea.

Vakuutusyhtiöiden edustajilla voi olla passiivinen nikki foorumilla. Retkahdusvamma/aivovamma puolella lähes jokainen, joka haluaa saada oikeutta, joutuu käräjöimään asiasta. Vakuutusyhtiöille kyseessä on miljoonaluokan korvaukset henkeä kohti kokonaisuudessaan. Tekevät kaikkensa, ettei potilas saa korvauksia, eivätkä välttämättä jätä yhtään kiveä kääntämättä. Jenkeissähän näitä sosiaalisia foorumeilta kerättyä tietoa ovat vakuutusyhtiöt käyttäneet oikeustaisteluissa ainakin aputietona. Tietääkseni varsinaiseen oikeusprosessiin niitä ei voi käyttää, kun rekisteröityneen henkilöllisyys ei ole tiedossa, mutta en ole varma. En kuitenkaan näe, mitä vaaraa oikeusprosessiin olisi sillä, jos foorumin kirjoituksissa on esillä kirjoittelijan kunto todellisuudessaan.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Palaute ja ehdotukset, palstan käyttöohjeita