"Visual Snow" vaivainen esittäytyy

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

Etsin kohtalotovereita

ViestiKirjoittaja Rentonen » 13 Heinä 2013, 11:49

Itsellä oireilua koko iän. Pahentuneet vuosien varrella. Lumisateen lisäksi tinnitus ja aistyliherkkyyttä. Löysin englanninkielisen feissariryhmän, jossa hurjasti jäseniä. Kaipaisin myös Suomen tasolla yhteistä, kun ei nuo kielet suju niin täydellisesti.
Myös tiedot lasiasta tietävistä lääkäreistä ja tutkijoista olisi hyvä juttu.
Loin naamakirjaan ryhmän, jonka ei ole tarkoitus kilpailla olemassa olevien foorumien kanssa. Se olisi lähinnä yhdistävä kokoontumispaikka, kun näit lumisade keskusteluja on hajanaisesti eri foorumeilla. Kuten muro, suomi24, pakkotoisto jne. Ehdottomasti kannatan että keskustelu jatkuu myös niilläkin... mutta olisi kiva, jos ihmiset jakaisivat kokemuksiaan ja tietoaan myös tuolla uudessa ryhmässä. Näin kenenkään ei tarttisi kahlailla montaa eri foorumia.
Ryhmä ihan alussa. Etsikää FB hakutoiminnolla;
Visual Snow & Tinnitus Finland

T, Rentonen
Rentonen
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Emoetana » 12 Elo 2013, 04:13

Tervehdys

Samanlaisia oireita on ollut jo noin viisi vuotta. Kohinaa silmissä (näkyy erityisen hyvin pimeälle taivaalle katsellessa), lieviä jälkikuvia liikkuvista esineistä, valkoiset seinät ikäänkuin hiukan "hengittävät"

Itselläni tuo visual snow alkoi myös suhtalaisen äkisti; olin n. 8 kk käyttänyt masennuslääkkeitä ja kun koin, ettei niistä ollut järin ollenkaan apua, niin lopetin niiden käytön pikkuhiljaa annosta pienentämällä. Sinä aikana tuli välillä muitakin pieniä näköhäiriöitä ja sitten yhtenä iltana lenkille lähtiessä hyppäsi tuo kohina silmiin. Näytti vähän kuin olisi pientä tihkusadetta koko ajan tullut, kun katsoi taivaalle tai puiden oksiin.

Aurallinen migreeni minulla oli ollut pari vuotta jo ennen tuota ja englanninkielistä nettiä lueskelemalla tuntuu, että aika monella visual snow -ihmisellä se on. Toinen laukaiseva tekijä tuntuisi monella olevan psykedeeliset päihteet (itse en ole kokeillut)

Jotenkin itsekseni tosiaan nettiä lueskelemalla päättelin, että migreeni ja serotoniinitasapainon heittely (masennuslääkkeethän vaikuttavat serotoniin) jotenkin laukaisivat tuon. Mitään fyysistä kolaria minulla siis ei ollut.

En ole ihan varma kuvittelenko asian, mutta minusta tuon visual snown myötä minulle on tullut myös enemmän ns. depersonalisaatio-olotilaa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Derealisaatio
Tuntuu aina välillä kuin katsoisi elokuvaa tai olisi jotenkin irtaantunut omista tunteistaan. Tämä oikeastaan itseäni haittaa enemmän kuin nuo visuaaliset häikät. Migreeni-ihmisillä tätäkin saattaa ilmeisesti olla.

Niska- ja hartiaseudut voivat olla minullakin jumissa, sen verran paljon tulee koneella istuttua ja stressattuakin välillä. Itsekseni olen koittanut venytellä ja hieroa, mutta en ole tähän asiaan kauheasti eroa huomannut ainakaan, voi olla että fysioterapeutilla tai hierojalla käynti voisi olla ihan paikallaan.

Ilmoittele vaan jos jostain saat apua tai lisää infoa asiasta.
Emoetana
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 12 Elo 2013, 09:45

Moi!

Tähän ketjuun voitte ihan vapaasti laitella erilaisia Visual Snow -linkkejä, vaikka niihin feissariryhmiin, muihin foorumeihin yms. niin muutkin Visual Snow -ihmiset löytävät helposti.

Eli tällä foorumilla ei tarvitse arkailla muiden foorumien yms. linkkaamista. Meillä on tarkoitus edistää tiedon jakamista yms. eikä olla mustasukkaisia muista foorumeista. Tiedot ja linkit vaan jakoon!
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 18 Elo 2013, 17:03

Kannattaa selvittää noi hormonitasapainojutut myös, ettei ole päävamman seurauksena tullut niitä. Niistä löytyy tietoa nimellä aivolisäkehormonit. Kilpparin toiminta kannattaa tutkituttaa myös.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Marja » 09 Syys 2013, 01:08

Moikka, sain pahan whiplashvamman vuonna 2004, k-a rengas osui autoni keulaan ajaessa 80 km/h. Minä kävin KAIKKI mahdolliset tutkimukset, kuntoutukset, hoidot mitä kuvitella saattaa. MISTÄÄN EI OLLUT APUA. Ainoastaan kraniosakraaliterapiaa pystyin ottamaan. Kaularankaani laitettiin yksityislääkärillä vuosikausia minta kertaa vuodessa hyaluron/kortisonipiikkejä. MUTTA tämän vuoden alussa löytyi apu!!! Hevosiani on jo vuosikausia hoideeetu laserilla, siis niveli ja lihaksia. Tajusin vasta nyt itsekin kokeilla. Alkuun oireet pahenivat ja olin kipeämpi. Jatkoin sinnikkäästi ja nyt oloni on aivan hurjasti parempi kuin vuosikausiin. Lasereita on erilaisia, kaikki eivät ole riittävän tehokkaita. Minulla on nyt oma laser, Irradia Mid laser 904, alkuun otin muiden laseria 10-15 min, 700 hz, parisen joulea per neliösentti. Myöhemmin nostin hertsimäärää jo 1500 ja jopa 5000 hz olen laittanut tuohon kakkosnikamaan jonne pukkaa nivelrikkoa. Olen saanut hurjasti apua, mikään muu ei ole auttanut minua, jätin kipulääkketkin pois. Mikäli asut Tampereen lähellä, niin minä voin antaa laserhoitoa jos haluat testata. Yhteystiedot löytyy www.maanrakennuskivijarvi.fi
Marja
Yritys tai mainostaja
Yritys tai mainostaja

Edellinen

Paluu Käyttäjäesittely