Aurora esittäytyy

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

Aurora esittäytyy

ViestiKirjoittaja aurora » 12 Helmi 2013, 10:57

Täällä yksi 3-kymppinen jännitysniska. Hitto, pitkittynyt stressi ja unettomuus toi ison kasan inhottavia oireita taas kerran, tällä kertaa pahemmin kuin ennen. Joo, tiedän jumppaliikkeitä - vaiva ei ole uusi - ja tiedän että pitäisi rentoutua ja olen tutustunut monenlaiseen kirjallisuuteen aiheesta. Mutta jos niska menee jumiin, se menee. Tällä kertaa kävin työterveydessä hakemassa (taas) lihasrelaksantteja ja tulehduskipulääkekuurin, hiirikäden hartia on niin kipeä ja jumissa että siihen laitettiin pari puudutusinjektiotakin.

Työergonomia on ookoo, vaiva on pitkittyneestä stressistä pahentunut entisestään. Jumppaa on vaikea aloittaa, koska kivut ovat kohtalaisen kovat ja hartiat ihan jumissa. Menen tänään ekaa kertaa OMT-fysioterapeutin luo, katsomme mitä mulle voitaisiin tehdä.

On vähän toivoton fiilis tän kaiken suhteen. Mun työ on haastavaa eikä sitä pysty tekemään jos päässä ei liiku mikään ja hartiat kiristää hulluna. Väsyttää, olo on heikko. Kyllä kumppanilla on kestämistä, yritän olla kaatamatta vaivojani ja murheitani hänen päälleen mutta huomaan että hän kantaa huolta musta. Onhan se toki rassaavaa toisellekin kun olen huonovointinen ja kipuileva. Missä on se hyväntuulinen oikea minä?

Täytyy nyt tutustua huolella tähän palstaan ja jo kirjoitettuihin viesteihin. Kaipaan neuvoja rentoutukseen/kuntoutukseen ja yleistä tsemppiä siihen, että elämä jatkuu näiden vaivojenkin kanssa. Välillä tuntuu että se ei jatku. Nyt tapaamaan sitä OMT-fysioterapeuttia, tää on eka kerta ikinä niin kiinnostaa kuulla mitä siellä sanotaan. Tsemppiä kaikille!
Jumissa.
aurora
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 12 Helmi 2013, 11:27

Tervetuloa palstalle, aurora! :D
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 12 Helmi 2013, 14:14

Tervetuloa mun puolesta myös :) Tsemppausta kaipailit, niin kannattaa muistaa että nää vaivat on kausiluontoisia. Vaikka pahassa vaiheessa tuntuu tosi mustalta, niin hyviäkin päiviä on varmasti luvassa :) !
Rautanaula
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 12 Helmi 2013, 20:09

Tervetuloa palstalle! Täällä yksi niskavammainen ex-toimistotyöntekijä, jonka lapsella on todettu jännitysniska. Itse olen tapellut kaksi vuotta niskakipujen kanssa, joten niskojaan valittaneen lapsen vein ensin osteopaatille ja koska tästä.ei ollut apua, kokeiltiin vyöhyketerapiaa ja sepä auttoi kertakäynnillä!

Stressi on myrkkyä ja riittää itsessään ylläpitämään kiputiloja, joten jos normaalit rentiutusharjoitukset eivät auta tai tuntuvat naurettavilta, niin kannattaa kokeillä vyöhyketerapiaa. Akupunktiota ilman neuloja, jolla voi tehdä ihmeitä myös korvien väliin :)
anzqu

ViestiKirjoittaja aurora » 15 Helmi 2013, 00:32

Olin jo mielestäni kirjoittanut tänne eilen vastauksen mutta se on näköjään kadonnut johonkin bittiavaruuteen. Omt on auttanut hiukan! Ja kinesioteippi myös, sitä laitettiin ekaa kertaa mun elämässä niskaan ja selkään. Parissa päivässä turvotus on laskenut selvästi ettei mulla ole enää greippiä yläselässä. :D

Onko teillä muilla kokemuksia kinesioteipin autuudesta? Aivan uusi tuttavuus mulle mutta ensikokemus on positiivinen. Nyt kun saisi vain tulehduksen pois hartioista niin voisi päästä jo tekemään jotain jumppaakin. Toinen lääkekuuri jo menossa eikä se ole vieläkään helpottanut kokonaan.

Kiitos tsempistä, mulla on vielä paljon opettelemista ja tajuamista että olen niskapotilas/toipilas/vammainen. Mutta pohjalta on hyvä ponnistaa. :)
Jumissa.
aurora
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 15 Helmi 2013, 10:08

Kinesioteippauksesta on ollut valtava apu kivunlievityksessä, niskan ja selä ryhdin tukemisessa ja turvotuksen lievittämisessä. Tälläkin hetkellä on lymfa-hoitoa tehostava teippaus selässä :)
anzqu

ViestiKirjoittaja aurora » 16 Helmi 2013, 17:22

No ainakin kipuun ja turvotukseen teippi on auttanut loistavasti. Mietin, että miten jonkun läheisen voisi saada opiskelemaan teipin laittoa paikoilleen. Yksi käynti omt-fysioterapiassa maksaa 65e joten mulla ei ole mahdollisuuksia käydä siellä teipillä jatkuvasti. Onko täällä itseteippaajia?
Jumissa.
aurora
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 16 Helmi 2013, 17:26

Netti on ohjeita pullollaan ja teippia saa ostettua fysiokeskuksilta. Liian kireälle laitettu teippi tekee ihoon vesirakkulat, joten ohjeita kannattaa noudattaa.
anzqu

Paluu Käyttäjäesittely