niska vaivaa

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

niska vaivaa

ViestiKirjoittaja suski7 » 30 Loka 2012, 16:14

no niin, päätinpä minäkin liittyä koska kertomukset tuntuvat niin omilta. okei, eli mun huimaus alkoi elokuussa 2012, ja aluksi luultiin että kyseessä on korvakäytävän tulehdus sekä verenpainelääkityksen aloittaminen. Korvaa on nyt hoidettu kahdellakin kuurilla ja verenpainelääkitys lopetettu (ihan ite lopetin), josko sillä olisi vaikutus huimaukseen. Olen juossu työpaikkalekurilla ja kun on uskovainen lääkäri, käski minun lopettaa luulottelu huimauksesta ja uskoa vain että pystyn kävelemään! tässä vaiheessa olin itekki jo varma että luulosairaaksi olen muuttunut. jopa terveydenhoitaja sanoi että tuntuu näitä huimausoireisia olevan tavallista enemmän.
Kun nyt muistelen niin ekat oudot oireet oli jo kesäkuussa, silloin ikeniä vihloi ja niskaan sattui, myös kieltä pisteli ja oli tunnottomuutta. silloin käväsin hammaslekurissa ja kaikki oli ok.
nyt olen ollut sairiksella kuukauden kun lääkäri näki mun röntgenkuvat niskasta. mulla näyttäis olevan nikamat väärinpäin ?! lekuri puhui lordoosista sekä kyfoosista ja fysiatrille menosta....tällä hetkellä yritetään selvittää onko kyse työperäisestä vammasta vai syntymäviasta...synnyin meinaan niin että lonkka oli sijoiltaan, ja mulla on toinen jalka hiukka lyhyempi toista. Mut on tää kauheeta, kauppaan ei uskalla edes lähteä ellei joku ole mukana...hieroa ei saa eikä voimistellakaan ennenkuin syy selviää. ..toinen lekuri määräsi sirdaluttia ja ibusallia, en ole syönyt, meen enempi sekasin lääkkeistä, samoin kuin eräs toinen lekuri määräsi hierontaa niin sen hieronnan jälkeen menin pitkin seiniä viikon verran...mulla on kuvattu pää (kun epäiltiin vikaa päässä), on tutkittu kilpirauhanen kun sukuvika ja nieleskely tuntuu ja pala jää kurkkuun, sieltä ei löytynyt vikaa, neurologiset kokeet on tehty, ei vikaa....joten syyn täytyy todellakin olla tuo niska. Onko kellään muulla nikamat niskassa sekamelskana?
suski7
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja CH » 30 Loka 2012, 22:54

Moi Suski ja tervetuloa foorumille! Minusta oireesi kuulostavat selvästi niskaperäisiltä - huomaat varmaan itsekin tutustuttuasi foorumin värikkäisiin sairauskertomuksiin ja oirekuvauksiin ;) Mitäköhän tuo "nikamat väärinpäin" mahtaa tarkoittaa? Itselläni on "ranka väärinpäin" eli kaularanka kaartuu väärään suuntaan (kyfoosiin, vaikka pitäisi mennä lordoosiin) ja aiheuttaa ongelmia myös yksittäisille nikamille. Kaularangassa oleva kyfoosi on yleensä merkki siitä, että niskassa ja sen toiminnassa on jonkinlainen häiriö - joko onnettomuuden tai jonkin muun aiheuttama.
CH
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja suski7 » 31 Loka 2012, 09:58

kyllä, olen lukenut kertomuksia ja kyllä ne niin yksiin menee tän mun jutun kanssa. Lääkäri selostus mulle, että jos normi niska menee kuin joutsenella (joutsen kaula) niin mulla kuulemma menee just päinvastoin?! mä olen miettinyt millon tää tarkalleen ottaen alkoi niin jokseenkin tasan vuosi sitte, heräsin yöllä jumalattomaan kipuun vasemmassa pohkeessa, herätys selältään suoraan jalkaan kiinni, se kipu oli järjetön ja linkkasinkin 3 pvää sen jälkeen. olin varma että vähintään tukos jalassa muttei siinä mitään ollu. se vois olla yksi syy, meinaan tietty niska jäykkänä nousin ylös....eipä tässä voi muuta ku odotella mitä tuleman pitää....
suski7
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Käyttäjäesittely