Minun tarinani

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

Minun tarinani

ViestiKirjoittaja tyttönen88 » 25 Tammi 2012, 00:14

Hei! Löysin tämän foorumin ja luulen että täältä saan vertaistukea ja vinkkejä elämäntilanteeseeni. Haluan kertoa tänne oman tarinani. Huh en edes tiedä mistä' aloittaa. No Vuosi sitten uutenavuotena tein punnerruksia ja selässäni lapaluiden välissä napsahti jotain, mutta olin niin juhlahumussa etten välittänyt ja juhlinta jatkui... Parina seuraavana päivänä alkoi oksentelu ja vasemman rinnanalle sekä kylkeen rupesi koskemaan ja vihlovia kipuja tunti kainalon alla. Menin sairaalan päivystykseen kovien kipujen takia. Diagnoosi oli kylkivälirevähtymä---lääkäri ei edes katsonut...Nooh sitten alkoi kaameat hengenahdistukset ja rinnassa olevat sähköiskumaiset pistot. Säikähdin että noniiin sydänkohtaus tai jotain sellaista ja eikun sairaalaan sydänkäyrään.Mitään ei tietenkään löytynyt. Olin näiden kipujen alettua unelmätyössäni enkä oikein ymmärttänyt että mitä oli tapahtunut. Kivut rupesivat pahenemaan ja kävin kiropraktikolla joka sanoi että minulla oli rintaranka lukkoja 4-5 nikamissa. Jouduin jäämään pois töistä koska kivut olivat tosi kovia ja ramppasin lääkärissä. Keväällä 2011 rupesin laihtumaan koska ainakun söin niin rintojen alle tuntui puristava vanne. Oksentelin paljon ja laihduin 10kg. Kivut joita minulla oli uudenvuoden punnerrustapaturman jälkeen.

Käsien puutuminen
jatkuva jännitys niskassa
repiväkipu rinnassa keskellä
rintojen välissä oleva rusto kipeytyy kovasti
kova tuikkaava kipu rintaan
pisto lapaluun välissä
vasen olkapää kipeä treenaamisen jälkeen
vasen käsi ranteeseen asti kipeytyy helposti jos joutuu rasitukseen

kesällä kivut pahenivat ja kävin ahkerasti lääkärissä ja valitin niin kauan että pääsin fysiatrin erikoilääkärille joka pisti minut magneettikuva jonoon. kävin magneettikuvissa 2.12.11 siellä ei ollut mitään löydöksiä. Olen käynyt nyt kipujen takia omt.fysiterapeutilla ja hän sanoi että tukirankaperäinen vaiva. ja minun vasen lapaluu on repsahtanut alaspäin ja sitä hoidetaan lihaskunto harjoituksilla. Nyt alkuvuodesta 2012 minulle on alkanut tulla rytmihäiriö tuntemuksia joista olen lukenut sen verran että ovat hyvin yleisiä meillä tukirankavaivaisille. ja tuntuu että hermosto on ruennut oireilemaan, olen käynyt myös kalevalaisella jäsenkorjaajalla ja akupunktiossa mutta siitä jäi huonot vibat koska hoitoa seurannut yö oli kamala pulssi heitteli miten sattuu. joulukuussa 2011 minulle tehtiin holter pitkäaikaistutkimus jossa havaittiin sinus rytmin kiihtyminen eli pulssi vaihtelee 51-120 päivän mittaan. olen todella hoikka 167cm 46kg joten tunnen kaikki muljahdukset ja kaikki rintarankaperäiset tuntemukset niin helposti. Työt lopetin viime elokuussa koska kivut pahenivat ja tein asiakaspalvelu työtä

Luontaistuotteista olen aloittanut vahvan b-vitamiini valmisteen solgar 50mg)hermosto-oireisiin)
magnesium 400mg
sekä teen kuivaharjausta 2x päivässä
lapaluiden väliin laitan 4x päivässä kylmäpussin sekä kylmägeelit ja muut kipuvoiteet ovat tuttujajuttuja
panadolia otan silloin tällöin

tänään kävin lääkärissä tykytys tuntemusten kontollissa niin yrittivät ylläripylläri paniikkihäiriölääkitystä aloittaa minulle sanoin että ei kiitos kuitenkaan!!

Triptyl lääkitystä kanssa suosittelivat kipukynnystä nostamaan,en ole aloittanut sitäkään. Propral 10mg otan silloin tällöin jos tuntuu että pulssi nousee inhottavasti.

Ja jos muilla tulee tykytyksiä tahi hermostuttaa niin kannataa kokeilla kauranversouutetta luontaistuotekaupoista saatavilla. itselle toimii ja ei tule sivuvaikutuksia.

Helpottaa tämä kirjoittaminen ja se auttaa että saa lukea muiden kokemuksia ja oireita. Voimia kaikille joilla näitä inhottavia vaivoja on ollaan tukena toisillemme.

kommentoikaa ja kertokaa kuulumisia.

-laura-

tällä viikolla menen hermoratahierontaan sekä omt-fysioon.

Olen tehnyt myös flexi-bar harjoittelua.
:)
tyttönen88
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 25 Tammi 2012, 08:38

Moi laura,

allekirjoitan nuo sinunkin oireesi. Oma oire kuva on sangen kirjava ja pirun laaja. Mulle ei ainakaan triptylistä ole ollut haittaakaan, kokeile. Nyt omaa annostusta ajettu alaspäin psykiatrin toiveesta(250 mg ->150(100)mg) ja haetaan tilalle mielummin vahvempi kipulääke nykyisin vaikeisin neuropaattiisiin kipuihin.
Kaikki hoidot ei sovi kaikille, samoin lääkkeet. Nyt näyttä siltä, että lymfakin taitaa olla lian raju hoitomuoto mulle.
kaikesta huolimatta, tervetuloa joukkoon.

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tyttönen88 » 25 Tammi 2012, 14:15

Hei torvelo ja kiitos viestistäsi. Miten triptyl helpotti sinun oireitasi, kun pelkään että se nostaa pulssia tai tekee jotain inhottavia oireita, mutta eihän se selviä kun kokeilemalla. Oletko käynyt hoidoissa oireittesi kanssa tarkoitan kansanparantajia yms. Otan kaikki vinkit ja kokemukset vastaan koska alan itse olla totaaliseen uupunut oman tilani kanssa.

-laura-
tyttönen88
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 25 Tammi 2012, 15:39

Moi,
en tiedä mitä tarkoitat inhottavilla oireilla :lol: , niitä on noin alunperinkin, ja vaikuttamisesta en tiedä, mutta nyt 100 mg pienenmällä annostuksella on tarvetta vastaavasti lisätä muuta kipulääkettä. Sykkeen ja paineen vaihtelut ovat olleet mukana alusta saakka, niihin ei ole triptyl vaikuttanut. Jokaisen pitänee kokeilla itse, miten lääke vaikuttaa. Aluksi taisi olla suun kuivumista, mutta siihen tottui. Napropatilla kävin akupunktiossa, siitä oli hetken helpotus, mutta omasta pussista maksettuna julmetun kallis. Muuten en ole kokeillut erikoisempaa, enkä nyt uskalla kenenkään koskea niskaan. Aiempina vuosina, siis ennen tätä, olen käynyt jäsenkorjaajalla. Se oli onnistunut kokeilu silloin, hoito auttoi ja ne kivut ja kolotukset hävisivät 5 kerran jälkeen. Pahemmin en ole vaivannut aikaisemmassa elämässä muita. Oma apu paras apu.

-torvelo-
torvelo

Paluu Käyttäjäesittely