Annmark liittyy joukkoonne

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja Annmark » 28 Loka 2011, 13:48

Juuh mullahan leikattiin tuo hermopinne tuosta kyynärvarresta ja se olikin hyvä noin 2kk, kun palasin saikulta takaisin töihin ja tuli ensimmäinen asiakas vastaan jonka kanssa joutui oikeasti käyttmään voimaa niin napsahti kyynärpäästä ja rupesi se hel***in kipua taas... Tätä nyt ollut ja nyt myös näitä muita, syö todella naista kyllä... tekis mieli vaan heittää hanskat tiskiin. Ja nyt on tää huimas ym joka häiritsee tosi paljon... No ensi viikolla tiistaina on käynti Hyvinkään Sairaalassa Fysiatri Leena Kauppilan vastaanotolla. Oisko kellään kokemusta tuosta Fysiatrista?

Kerro sitten mitä MRIstä selvis!

anzqu kirjoitti:Nuo on juuri niitä minun potemia niskavammakipuja. Kämmenessä on joku kohta, johon esim. veitsenkannan osuminen laukaisee kaamean kiputilan, joka säräyttää kivun muualle käteen. Pikkusormessa js nimettömässä saattaa tuntua kipua ja kiristystä, joka kulkee kämmenen ulkosyrjää myöten ja huomaa, että samaan aikaan saattaa koskea myös kyynärpäähän tai hartiaan tai olkapäähän. Pelkkä käden laskeminen rentona alas riittää laukaisemaan tunteen. Olihan välillä kausi, etten voinut kulkea kuin käsi kyynärpäästä taivutettuna ja nostettuna rinnan päälle, muutoin kiputila oli sietämätön. Sormista pystyy päättelemään mistä kiputila tulee, sillä eri hermot hermottavat eri sormia.

Huimausta, kyllä. Päänsärkyä, kyllä. Päänsärky tulee pääsääntöisesti yhteen tietyyn pisteeseen syvälle pään sisään. Suupieli nykii, kasvoja puuduttaa jne. Ensiviikolla olenkin menossa pään MRI-kuvaan.

Toivottavasti saat vastauksia tilaasi, sillä epätietoisuus se vasta syö miestä/naista. :roll:
Annmark
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 28 Loka 2011, 14:08

Annmark kirjoitti:Kerro sitten mitä MRIstä selvis!

Minulla ei kyllä oikeasti ole pahemmin odotuksia tuon mri:n suhteen, eihän niskan mri:ssäkään näkynyt kuin pari pientä pullistumaa ja hermojuuren ahtauma ja nämäkin voivat kuulemma olla vanhoja vammoja ja vakuutusyhtiöhän nämä kuittasikin mitättömiksi nykyoireiden pohjalta.

Onhan minulla lisäksi sairaalan fysioterapeutille meno ja psykiatrin konsultaatio työkykyyn liittyen ;) Kohta selviää siis onko päässä vikaa vai onko "päässä vikaa" :lol:
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

Se oli sitten diganoosi paikka...

ViestiKirjoittaja Annmark » 01 Marras 2011, 18:03

Noniin nyt on Fysiatrilla käyty ja se oli kyllä yhtä tyhjän kanssa. Ensin käytiin läpi röntgen,enmg ja verikokeiden tulokset..niissä ei mitään kummempaa, normaalit. Sitten piti ottaa paita pois ja seistä lääkärin edessä, nostaa kädet suorina etukautta , sivukautta , taaksepäin, punnerusta ovea vasten ja siinä se ... ei tunnustellut ei koskenut minua ollenkaan...

Diagnoosina olis nyt sitten se että olen ylipainoinen ja ylipainoisilla yleensä sattuu kyynärpäihin molemmin puolin ja tietenkin kun on tuota rasvaa yläkeholla se tekee sen että niska on jumissa...??? Ohjeeksi sain että täytyy ruveta käymään sauvakävelemässä, uimassa tai kuntosalilla. Nooh olen kokeillut tuota sauvakavelyä joskus mutta se tärähdys kun sauva iskeytyy maahan sattuu jo kyynärpäähän ja uimassa voisin käydä mutta ilman kunnollista uintitekniikkaa mulla menee niska jumiin vielä enemmän (kokeiltu on) kuntosali, nojoo voisin käydä mutta kun ei nytkään pysy mikään vähäänkään painavampi juttu kädessä niin enpä tiiä..voihan siellä tehdä muutakin tietenkin.

Noh torstaina ois vielä MRI , lekuri sanoi jo kyllä että ei sieltä mitään kumminkaan selviä...

Kylläpä taas oli aika masentava reissu.
Annmark
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 01 Marras 2011, 19:14

No huh huh! Voisin kyllä kyseenalaistaa tuon fysiatrin ammattitaidon...

Minulle tehtiin tänään sairaalan fysioterapeutilla 6min kävelytesti ja kun sanoin, että kädet kaipaisi sauvoja tueksi, niin niille tuli ehdoton kielto koska väärällä tekniikalla sauvat vaan pahentavat niskaoireilua.

Ja kuntosalikin tuollaisessa tilanteessa fysioterapeutin kanssa! Uintia en omalla niskalla uskaltaisi edes harkita, kun uin perinteistä "niskat notkolla"-sammakkoa.
anzqu

ViestiKirjoittaja Annmark » 01 Marras 2011, 19:57

Joo just samaa itsekkin ajattelin, mikään noista vaihtoehdoista ole se paras minulle..

Tää fysiatri on ollu yli 20v alalla...toivon todellakin että sieltä magneetista löytyisi jotain, jotta saisi pitkän nenän... eikä vaan ole se että mulla on tota painoa "liikaa"

anzqu kirjoitti:No huh huh! Voisin kyllä kyseenalaistaa tuon fysiatrin ammattitaidon...

Minulle tehtiin tänään sairaalan fysioterapeutilla 6min kävelytesti ja kun sanoin, että kädet kaipaisi sauvoja tueksi, niin niille tuli ehdoton kielto koska väärällä tekniikalla sauvat vaan pahentavat niskaoireilua.

Ja kuntosalikin tuollaisessa tilanteessa fysioterapeutin kanssa! Uintia en omalla niskalla uskaltaisi edes harkita, kun uin perinteistä "niskat notkolla"-sammakkoa.
Annmark
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 01 Marras 2011, 22:03

Kyllä tuo niskan ja rangan liikkuvuuksien tutkiminen manuaalisesti pitäisi kuulua fysiatrin vakiorepertuaarin.

Ei kyllä kovin ammattitaitoiselta kuulostanut. Sellaista ei kannata tehdä mikä pahentaa paljon oireilua. Itse en voi uida tai pitää sauvoja kädessä kävellessä. Kävelyvauhtikin on aika hidas. Melkein paikallaan tehty vesikävelykin aiheuttaa loppuillan jumit. PYöräilemässä käyn pari kilsaa, vaikka se niskaa pahentaa, mutta kalvoja helpottaa.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Annmark » 02 Marras 2011, 08:48

Fillarilla tykkäisin ajella mutta tärinä ja asento käy kyynärpäille kipeästi ja sitten mua rupeaa sattumaan niskaan niin kuin sinullakin. Jo pelkällä autolla ajaminen tekee pahaa nykyään

fedja kirjoitti:Kyllä tuo niskan ja rangan liikkuvuuksien tutkiminen manuaalisesti pitäisi kuulua fysiatrin vakiorepertuaarin.

Ei kyllä kovin ammattitaitoiselta kuulostanut. Sellaista ei kannata tehdä mikä pahentaa paljon oireilua. Itse en voi uida tai pitää sauvoja kädessä kävellessä. Kävelyvauhtikin on aika hidas. Melkein paikallaan tehty vesikävelykin aiheuttaa loppuillan jumit. PYöräilemässä käyn pari kilsaa, vaikka se niskaa pahentaa, mutta kalvoja helpottaa.
Annmark
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 02 Marras 2011, 15:05

Annmark kirjoitti:Fillarilla tykkäisin ajella mutta tärinä ja asento käy kyynärpäille kipeästi ja sitten mua rupeaa sattumaan niskaan niin kuin sinullakin. Jo pelkällä autolla ajaminen tekee pahaa nykyään

Niin tuttua, niin tuttua. Tosin neurologi suositteli välttämään autolla-ajoa, jos ei kerran tavaratkaan tahdo enää käsissä kestää. Taksilipun turvin olen ajellut lääkäri- ja fysioterapiakäyntejä.

Ja fillari... huoh! Minä hankin jo vuosia sitten ns. mummonmallin pyörän jossa ajetaan pystymmässä asennossa, koska niskoissa on ollut hämminkiä ennenkin, kiitos nörttivuosien. Mutta nyt en voisi kuvitellakaan ajavani pyörällä, koska huimausta on sen verran. Kävellen olen käynyt lähikaupassa ja hyvä etten päätynyt ojan pohjalle :D Kävely on horjuvaa, ei voi mitään. Ja tärinä on myös minulla tekijä, joka laukaisee oireilun, autossa tärinä tulee ratin kautta niskoihin, matkustajana käytän yhtään pidemmillä matkoilla niskatukea. Tosin niskassa on pieniä välilevyvaurioita, joten ne selittävät tuonkin.
anzqu

ViestiKirjoittaja Annmark » 08 Marras 2011, 14:09

Masentaa... vieläkin tuo fysiatrin käynti... juttelin eilen yhden fyssarin kanssa joka hoitaa mieheni pojan kuntoutusta ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä että fysiatrin olisi pitänyt tunustella mun niskaa ym paikkoja ja tämän fyssarin mielestä käsi/niska vaivani eivät johdu siitä että olen ylipainoinen.... Pitää varmaan hakeutua toiselle lääärille...
Annmark
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja CH » 08 Marras 2011, 16:14

Tuon fysiatrin asenne ja ammattitaito olivat kyllä kivikautisia! En ymmärrä, miten joku voi suhtautua tuolla tavalla potilaaseen, jolla on niin selkeät oireet kuin sinulla! Tuollaiset tyypit, jotka tarjoavat vain pintapuolista tutkimusta ja ylimielistä asennetta, saisivat mun puolesta lopettaa fysiatri-tittelin käytön. :x Älä lannistu - sellainen ammattitaitoinen fysiatri löytyy aivan varmasti, joka ottaa sinut tosissaan.
CH

ViestiKirjoittaja Annmark » 16 Marras 2011, 14:36

Teimme isännän kanssa ilta-ajelun eilen Jyväskylään ja voe kiesus että tänään onkin sitten ihan tosi huono olo, huimannut koko päivän ja niskaa/selkää/päätä /käsiä jomottaa... No sen siitä sai kun jaksoi könöttää autossa mooooonta tuntia. Matkalla sai välillä pistää penkin makuuasentoon jotta jaksoin.

Sauvakävelyä en ole vielä ruvennut harrastamaan ja viime viikolla yks tutuu fyssari teki pikkasen kokeita ja esim kun pidän silmiä kiinni kaadun vasemmalle melkein välittömästi...sanoi sitten vaan mulle että ei tää juttu tule siitä että olet ylipainoinen... nyt odottelen mri:n tuloksia jotka saan ens viikon tiistaina...sitten rupean etsimään uutta lääkäriä!!
Annmark
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Annmark » 22 Marras 2011, 14:27

Noniin nyt se fysiatri soitteli, ei ole mitään vakavaa, onneksi, rappeumaa vain. Vieläkin se meinasi että ainoat syyt kipuihin on tuo ylipaino. En tiedä itkeäkkö vai nauraa, helpotus kuulla että ei mitään vakavaa, mutta huolettaa että mistä huimaus ja kivut johtuvat...
Annmark
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 22 Marras 2011, 16:16

Kannattaa kysyä lekurilta, että miksi kaikilla ylipainoisilla ei ole samanlaisia oireita kuin sinulla, jos kerto syy-yhteys on sinun kohdalla noin selkeä.

Jos tiedät, että syy ei ole tuo ylipaino, niin ei kannata niellä heidän selitystä.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Annmark » 22 Marras 2011, 22:03

Tiedän että ylipaino ei ole syynä käsikipuihini, koska onhan multa jo leikattu toinen kyynärpää ihan "oikean syyn" takia, eli hermo oli 15cm matkalta pinteessä.

Voihan tuo huimaus ja muut jutut olla vaikka mistä, seuraavaksi tutkivat sydäntä.

fedja kirjoitti:Kannattaa kysyä lekurilta, että miksi kaikilla ylipainoisilla ei ole samanlaisia oireita kuin sinulla, jos kerto syy-yhteys on sinun kohdalla noin selkeä.

Jos tiedät, että syy ei ole tuo ylipaino, niin ei kannata niellä heidän selitystä.
Annmark
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 23 Marras 2011, 15:27

Annmark kirjoitti:Voihan tuo huimaus ja muut jutut olla vaikka mistä, seuraavaksi tutkivat sydäntä.

Tuo on ihan totta. Juttelin juuri päiväkahvilla ystäväni kanssa ja hän kertoi vanhemmasta naisihmisestä, jolla on samanlaista huimausoireilua kuin minulla ja hänellä on sydämmessä vikaa.
anzqu

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely