Nuova

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

Nuova

ViestiKirjoittaja nuova » 08 Loka 2011, 15:58

Olen 42 vuotias mies ja olen nuoruuden harrastuksissani liukunut maata pitkin, pää edellä puuntyveen. Äly meni ns. "Ämpäristä" hetkeksi silloin. Vahva on lääkitys ja niska oikealta koko ajan kipeä. Oikea puoli kehosta on vaihtelevasti puuduksissa, eli jos ei jalka ole puuduksissa niin sitten naaman puolikas-olkapää-käsi. Puristusvoima kadoksissa ja jos jotain yrität tehdä niin makuulle nakkaa ukon heti. Autolla ajan vasemmalla kädellä niinkuin länsinaapuritkin tosin kaikki tien epätasaisuudet tärisyttää niskaan. Tuki kauluria käytän ajaessa ja kävellessä. Vuosi saikkua nyt takana ja toinen edessä. Tosin vamman olen saanut jo 23 vuotta sitten ja kiusannut on melkein vajaan 20 vuotta. Särkyä ja kipua on siis ennenkin ollut mutta ei koskaan näin kovasti. Ennen selvisi lääkkeillä jollakin lailla ja tuli heti alkuvuosina kokeiltua osteopatiaa ja kiropraktiikkaa vai mitäse nyt olikaan ja normi hierontaa tietysti. Noilla mentiin aika pitkälle ja tuli ajateltua vasta olevan kuusikymppisenä kipeä, mutta ei se näköjään mennytkään niinkuin on kirjoitettu.
Viimeksi muokannut nuova päivämäärä 11 Loka 2011, 23:24, muokattu yhteensä 1 kerran
nuova
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 08 Loka 2011, 16:14

Moi,

aikas samanlaiselta kuulostaa, paitsi että vaivana vasenpuoli ja tapaturmista aikaa n. kolme vuotta. Tosin kipuilu on hiipinyt pikku hiljaa oikeaankin käteen. Lääkityskin on jonkinlainen.
Terveeks tulemast.

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja nuova » 11 Loka 2011, 23:15

Nyt mennyt viimeinen puolivuotta taistellessa paikallisen keskus-sairastamon kanssa. Fysiatri on mieltä että, kaikki minusta tehdyt löydökset on kiistanalaisia julkisen sektorin sairaanhoidossa, joten maksusitoumusta erikois-sairaanhoitoon ei saa. Pyydetty kaksi kertaa Ortonista tämän vuoden aikana. Lisäksi olen käynyt privaatist MRI.n Vantaalla ja hain lisäksi vielä hoitosuosituksen Tampereelta vammoihini heille. Päättivät tehdä itse ENMG.n puhtain löydöksin ja nyt Neuropsygologin tutkimusta odotellut 1.5 kuukautta. Tänään sain puh. tiedon sen olevan marraskuussa. Kraniosterapiaa en pääse koittamaan kun sekin on kiistanalainen hoito. Fysioterapiassa olen käynyt heillä ja kokeilleet kaikenlaista. Niska vaan on edelleen polttavan kipeä. Näillä mennään ellei potilaan tila muutu pahemmaksi.
nuova
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja nuova » 25 Loka 2011, 23:15

Posti kiikutti terveiset viime viikolla Kelasta ja työvakuustus yhtiöstä. Hylky tuli kuntoutustukeen ja työkyvyttömyys eläkkeeseen. Molemmissa tekstit lähes samat. Kaikki paperit ovat katsoneet ja selvitellet käyntejäni eri lääkäreillä. Lausunnossa luki jotenkin hienosti näin: Kasomme terveydentilanteenne muuttuneen vain siinä määrin että pystytte nykyisessä työssänne hankkimaan kohtuulliseen ansiotuloon. Kuka ottaisi miehen töihin jos vasen puoli vain toimii mitä lääkkeistä sekaisin oleva pää käskee. Oikea puoli ajoittain puuduksissa ja ei aina toimi moitteetta. Stressaannun aika lailla tuon oman hoitolaitoksen lääkärien toiminnasta joten stressin sietokykykin on aikalailla nolla. Joulukuussa on neuropsykan aika. Kohta tarvii lintukotosuomessakin olla Asianajaja mukana kun menee tikkua poistamaan sormesta ja Poliisi mukana kun määrätään lääkettä kun lääkärin mielestä 2500 mg kolmiolääkettä päivässa voi ajella autolla, "no eihän nämä nyt kovin vahvoja ole".
Perjantai sentään kohta kiehuu taas puurot hellalle. :shock:
nuova
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 26 Loka 2011, 14:52

Valitusta kehiin vaan, periksi ei saa antaa. Samoilla sanoilla mullekin ensimmäiset hylyt tuli. Vastasin, että miten se ja se työvakuutusyhtiössä kuvittelee, että "kohtuullisella" työkunnolla voi tehdä tänä päivänä työtä paikassa kun paikassa. Vetoa aina sen hetkiseen kuntoosi ja selitä niille tarkkaan miten päivän askareet sujuu.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja nuova » 14 Joulu 2011, 00:42

Valitin tosiaan noista päätöksistä Kelaan ja Eläkeyhtiöön ja toimitin työterveys lääkärin lausunnot kunnostani ja selvityksen siitä että julkisella puolella "fysikaaliset tutkimuset" ja hoitokokeilut edelleeen kesken.
Tuli tuossa tiedoksianto jossa ovat siirtäneet sosiaaliturvan muutoksenhakulautakuntaan asiani. 30 pv. on aikaa lähettää uutta vastinetta sinne.

Hienosti toimii systeemit.
nuova
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja nuova » 14 Joulu 2011, 00:57

Viime viikolla kävin Neurologilla mutta kukaan ei ollut lähettänyt niitä testiaikoja minulle. Hieno tunne mutta pidin sen sisälläni kiltisti. Olihan niistä puhetta että semmoisiin testeihin tuli lähete 4kk sitten, mutta eipä tullut pieneen mieleeni missään vaiheessa vaikka tulleessa paperissa luki Lääkärin vastaanotto. Kaikki mitä minulle on yritetty tehdä julkisen puolen hoidossa on mennyt ns. persiilleen.

Ymmärrän nyt hyvin sitä pientä oravaa jonka pähkinät oli viety pesästä. Sitäkin V.... todennäköisesti yhtä paljon.

Joulu tulossa ja räntää sataa ikkunasta tupaan..
nuova
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja nuova » 27 Tammi 2012, 00:17

Neurologiset testit käyty. Käyn "hitaalla" johtuen lääkkeistä ja Kroonisesta kivusta.
Aikani valitettuani sain vaihdettua Fysiatrini toiseen Lääkäriin ,jonka kanssa asiat sujuvat hienosti. Eli amattitaitoa on toisilla enemmän kuin toisilla.
Tänään kävin aivo-selkäydin nesteen näytteen otossa, ei mikään kovin mukava tapahtuma noin niinkuin kokeena.
Tuntui kivuliaalta ja jouduimme keskeyttämään kun oksetti ja tajunta oli lähellä karata. Aikani huilattua pystyimme jatamaan toimenpidettä, vähän jäin siihen fiilikseen että nestettä tuli hitaanlaisesti eli olikohan sitä siellä riittävästi ollenkaan.
Oikea puoleni valahti heti veltoksi ja kömpelöksi tuona aikana. Vähän kerrassaan on palautunut muttatuntuu tuo rangan oikeapuoli jotenkin turvonneelta kallonpohjaan asti ? Luulosairautta vai mitälie. Tulokset tulee perässä.
nuova
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 27 Tammi 2012, 08:45

Mikä oli syy nestemittauksen toimenpiteeseen ?
Kun kirjoitit tuosta toispuoleisesta turvotuksesta, niin kappas kummaa, mulla tuntuu vastaavanlainen turvoutus vasemmalla .Tähän "luulosairauteen" ei auta enää lymfa, näkyvä nesteturvotus sillä lymfalla taisi poistua. Tai niin ainakin sanoi terapeutti, mutta tämä turvotuksen tunne ei katoa. Niin, mitä lie, piilohulluutta tai sitten luulosairautta. Onneksi meitä on monta.
Tsemppiä.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja kojootti » 27 Tammi 2012, 16:30

Selkäydinnesteestä tutkitaan mm MS-taudin mahdollisuus, borrelioosi l. punkin aiheuttama infektio, aivokalvontulehdus jne.
Mulle tehtiin myös tuo tutkimus kun diagnoosia haettiin. Erittäin ikävä tutkimus.
kojootti
kojootti

Paluu Käyttäjäesittely