Gindanin seikkailut huimauksen parissa

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja mariela » 20 Heinä 2011, 07:19

Mulle kävi alussa ihan sama juttu. Ehdin käydä 2 kk sellaisella OMT:lla, joka ei osannut auttaa mua oikein mitenkään, ei löytänyt mitään vikaa niskasta ja antoi ymmärtää, ettei mitään oikein voi tehdä. Kehotti vain salilla bodaamaan ja jumppaamaan normaaliin tapaan...

Onneksi satuin seuraavaksi kuitenkin sellaiselle OMT:lle, joka oikeasti löysi missä on vika. Ja hän asettikin välittömästi kiellon millekään raskaalle liikunnalle, kun tilanne niskan kanssa oli tosi huono. Harmittaa vaan, että hoidon aloitus viivästyi, ja ehdin tuossa alussa tehdä niskalle huonoa jatkamalla "normaalia liikuntaa". Fyssareita lienee moneen junaan... nyt oon pyytänyt hoitopaikoista vain luottamaltani lääkäriltä suosituksia. Enää en lähde itse etsimään ja kokeilemaan.
mariela
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 20 Heinä 2011, 12:37

Hyvä Gindan, että oireita aiheuttavaa on löydetty. Tuntuu, että silloin on mahdollista kenties löytää apuakin.

Mariela. Ootko päässyt eteenpäin nyt noitten harjoitteiden kanssa. Positiivista aina, jos joku kuntoutuu retkuvammasta edes osittain. Itsellä vielä ainakin se isompi harppaus tapahtumatta. Melkoista taistelua oireitten kanssa päivittäin.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja mariela » 20 Heinä 2011, 22:50

Mun olo on säilynyt melko tasaisena ja hyvänä keväällä otetun harppauksen jälkeen. Voimakasta huimausta on enää harvemmin, mikä on tosi hyvä juttu, koska se vaikuttaa mulla elämiseen kaikkein eniten!

Niska kipeytyy edelleen helposti, kaikkea pitää varoa ja hermosto-oireita on nykimisineen, välillä kovaa sykettä, jne. Olo on kuitenkin jo niin paljon parempi kuin viimeiseen 1,5 vuoteen, että uskallan toivoa toipuneeni retkusta ainakin osittain.

Harjoitteiden osalta olen menossa tarkistuttamaan / pyytämään "second opinion" harjoittelu-ohjelmaani uudelle, Penttisen suosittelemalle OMT fyssarille (ei vaimonsa vaan eräs toinen). Uskon, että nykyisissä harjoitteissa on paljon oikeaa, kun olo on jo huomattavasti parantunut. Haluaisin kuitenkin löytää keinoja ja helpotusta hermoston sekoiluun. Osa aiemmin saamistani harjoitteista on myös liian rankkoja, enkä halua niillä lisätä oireilua tai aiheuttaa muuta takapakkia.
mariela
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja gindan » 12 Elo 2011, 19:58

Otetaanpas pieni päivitys.

Kävin lääkärin luona ja kertoilin hierojan kommenteista liittyen toispuoleisuuteen ja lantion virheasentoon. Otettiin röntgen rintarangasta. Löytyi lievä skolioosi sekä Scheuermannin tauti. Tuo jälkimmäinen tarkoittaa sitä että minun tapauksessani kaksi nikamaa ovat muodoltaan kiilamaisia ja pyrkivät aiheuttamaan kumaraselkäisyyttä. Eli rankani on samasta kohdasta poikkeavasti mutkalla sekä sivulle että eteenpäin. Tämä todennäköisesti selittää sen, miksi selkäni lihakset ovat alhaalta ylös saakka huomattavasti tiukemmat toiselta puolelta.

Nyt niitä yritetään murjoa tasapainoon fysioterapialla.

Sanottakoon niin että hassu tunne, kun oikeasti alkaa löytymään syitä ja seurauksia vuoden ihmettelyn jälkeen.

EDIT: Scheuermann
gindan
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Edellinen

Paluu Käyttäjäesittely