JumiJumi

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

JumiJumi

ViestiKirjoittaja JumiJumi » 19 Huhti 2011, 22:59

Hei. :) Kopioin nyt tähän ensimmäisen viestini ns. esittelyosuuden, jossa olen kertonut vähän omaa niskaongelmahistoriaani.
Nimimerkistä suurimmat anteeksipyyntöni. Kirjautuessani tänne, oli juuri niskaongelma suurimmillaan ja mielikuvitus karkuteillä. :lol:

Olen 26v naisimmeinen ja niskavaivani alkoivat jo teini-iässä.
Muistan nukkuneeni huonossa asennossa sohvalla ja heränneeni niska kipeänä. Sen jälkeen useita vuosia kärsin oireesta, joka tuli ajoittain kääntäessäni päätä. Niska ns. naksahti ja siihen sattui ihan jumalattomasti noin murto-osasekunnin ajan. Asialle ei kuitenkaan tehty mitään.

Olen ammatiltani puutarhuri ja muutamia vuosia sitten olin töissä kunnallisella puolella, jossa jouduin käyttämään trimmeria suhteellisen paljon. (lue joka päivä 8h) Eräs päivä tuli jalkojeni alle maanjäristys! Siltä se ainakin tuntui. Maa keikahti ja sitten kaikki normalistoitui. Jatkoin töitä normaalisti.
Loppupäivästä alkoi tulla yht äkkiä todella huono olo. Oksetti ja alkoi huimata. Loppujen lopuksi en pysynyt tolpillani ja minut oli ajettava autolla kotiin. Istuin vain eteisen lattialla ja ihmettelin, että kuinka nyt näin, kun siskoni toi lastani hoidosta kotiin. Mietin jo nestehukkaa ja ties mitä.
Seuraavana aamuna olo ei ollut parempi, mutta ajoin silti lapsen pyörällä hoitoon (hullu minä), työpaikalle en sitten meinannut edes päästä, koska pyörrytti ihan kamalasti.
Minut vietiin terveyskeskukseen päivystykseen, missä tehtiin ne normaalit testit, jossa suljettiin aivoveritulpan sun muun mahdollisuus pois, sitten ohjattiin sairaslomalle kotiin.
Oireet ei helpottaneet ei sitten millään. En pääsyt edes kaupassa käymään, koska päässä heitti jos kävelin vähänkin pidemmän matkan. Pelkäsin jo paniikkihäiriötä.