Vähän taustoja

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja Orkidea » 17 Loka 2012, 14:59

Pikaista paranemista, kojootti!
Orkidea
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 18 Loka 2012, 15:57

Juu, kiitos teille. Villahuivi kuuluu vakio varustukseen varsinkin iltaisin, viime yö meni jo paremmin :lol:
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja kojootti » 20 Helmi 2013, 19:38

Päivitänpä tänne samalla kun odotan, että saan pestä hiusvärin pois. Sain sen nyt viimein laitettua :shock: On ollut kivulias kausi ja sitämyöten myös huimaus ollu aika pahana. Kipu alkoi lapojen välissä , oikealla puolella oli kovempi kipu. Yritin hoitaa Voltaren geelillä ja kipukoukulla. Ei herranen aika ko hulluni vaan viikon sisällä kipu oli levinnyt kallonpohjasta pakaroihin asti. Järkyttävä :evil: . Tiedän kyllä mistä se alkoi, kävin muutamana päivänä potkuttelemassa (siis ihan aikuisten mallisella potkukelkalla) n 500 metriä. Kun teki mieli liikkua ja olla ulkona. Huimauksen takia en uskalla ilman kelkkaa lähteä kauemmas.

No joo, nyt olen suurinpiirtein "uinut" Voltaren Fortessa ja sisuskaluja on kyllästetty Panacodilla ja Buranalla ja pakarat on saaneet piikkimatto hoitoa. Tänään oli vain normaali kipu oikean lavan alla :!: Ihanaa!!! Sain värin päähän. Nyt täytyy lähteä huuhtelemaan värit pois. Muuten vointi ennallaan eli jatkuva epävakaa olo , näköhäiriöt, korvanhuminat( joku puhaltaa pulloon oikeassa korvassa :? ) jatkuu.......
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja Orkidea » 21 Helmi 2013, 18:59

Onko sinulla kojootti tutkittu tuota oikean korvan oiretta? Minulla on ihan samaa ja kävin korvalääkärilläkin, mutta ei löytynyt muuta vikaa kuin pahasti jumissa olevat lihakset, jotka ehkä voivat aiheuttaa tuollaista lääkärin mukaan... Inhottava vaiva joka tapauksessa :?
Orkidea

ViestiKirjoittaja torvelo » 21 Helmi 2013, 19:23

onko toi humina minkälaista. kovaa tinnitusta?
mulla korvissa vinkuu niin että häiritsee ajattelua :D
ei hetkeäkään hiljaista. vaikka edellytykset siihgen olisi hyvät

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 21 Helmi 2013, 22:58

Minusta Tahdonvoiman kielenimemisharjoitukset on auttaneet tinnitukseen. Samoin "silmätreenit" eli jonkun kohteen seuraaminen pelkällä katseella. pää paikoillaan.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Orkidea » 21 Helmi 2013, 23:57

Minulla ei ainakaan ole tinnitusta vaan oikea korva on ikäänkuin lukossa ja kun kumarrun eteenpäin, niin korvassa kohisee niinkuin kuuntelisin simpukkaa tms. Normaalisti ei satu, mutta välillä paineentunne on niin voimakas, että tuntuu kipuakin. Korvalääkärin mukaan tuo johtuu todennäköisesti totaalisesti jumissa olevista niska-kaula-leuka -alueen lihaksista, jotka vaikuttavat myös sisäkorvan lihaksiin ja tuo humina tulis sieltä. Kuulonkin tutkivat, siinä ei ollut mitään ongelmia eikä nähtävästi muuta sisäkorvan ongelmaa kuin noi jumittavat lihakset.
Orkidea

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 22 Helmi 2013, 00:15

Orkidea, mä ravasin korvalääkärissä viime kesänä kun luulin, että vika on korvassa. Niska alkoi oireilla vasta muutama kuukausi korvan jälkeen. Korva tuntui olevan ikään kuin lukossa, ja "aukesi" vain kun meni makuulle. Korvasta ei löytynyt mitään poikkeavaa, mutta yksi lääkäri epäili tuba apertaa eli avointa korvatorvea. Korva olikin siis tavallaan liian auki eikä suinkaan lukossa. Oire voi johtua muistakin syistä kuin niskajumista, esim. hormoneista (tuota esiintyy kuulemma joskus odottavilla ja tuoreilla äideillä) mutta mulla niskajumi kyllä painoi korvatorvea auki. Onko muille tämä oire tuttu?

Myöhemmin korva alkoi sitten tinnittää. Lukkoilu loppui joulun tienoilla ja tinnitus on kadonnut pikkuhiljaa. Joskus vielä kuuluu vaimeaa ininää, mutta se ei häiritse.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Eippi » 22 Helmi 2013, 10:34

Minulla oli heti alkuvaiheessa myös tunnetta, että etenkin toinen korva olisi lukossa, lisäksi saman puolen poskiontelo oli kipeä. Olin aivan varma, että minulla on vähintää korvatulehdus. Korva oli lääkärin mukaan hieman punainen, mutta ei tulehtunut. Korvatipoilla ja duactilla pääsin oireista eroon. Nyt minulla on sen sijaan ollut syksystä lähtien korvakipua ja korvien rutinaa, mikä ei ole ihme, koska lihakset on niin jumissa. Fyssarin käsittelyssä lihakset saadaan hetkeksi rentoutumaan, mutta vetävät sitten saman tien jumiin.
Eippi

ViestiKirjoittaja kojootti » 23 Helmi 2013, 13:24

Ainakin kymmenen kertaa on tutkittu, tehty kaikki mahdolliset testit. (Äidillä Menierin tauti). Ei ole muuta vikaa löytynyt kuin nuo Orkidean mainitsemat. Sieltä kuuluu makuulla ollessa sellainen laivan sumutorven ääni, samanlainen ku lapsena puhallettiin pulloon, tosi rasittavaa. Mun vertaistuki henkilöllä on jatkuva tinnitus eikä siihen auta mikään, valitettavasti.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja Orkidea » 23 Helmi 2013, 16:11

Meilla taitaa sitten olla kojootin kanssa sama ongelma, pirullinen vaiva kyllä tuokin :? Mun korvalääkärini sanoi, että tuohon auttaa yleensä hieronta eli kun niska saadaan rennoksi, niin sisäkorvankin jännitys laukeaa. Heti perään totesi kyllä, että harmi vaan, kun sinun niskaasi ei tietenkään voi hieroa, joten en valitettavasti osaa auttaa :(
Orkidea

ViestiKirjoittaja kojootti » 23 Helmi 2013, 16:16

Se on tää noidankehä :roll:
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja fedja » 02 Maalis 2013, 20:46

Mulla on tinnitus ollut varmaan 10 vuotta. Ensin tuli vasempaan korvaan ja pari vuotta myöhemmin oikeaan. Tinnitus on jatkuvaa ja aika kovaa. Onneksi pystyn elämään sen kanssa ihan ok. Kyllä se häiritsee, mutta enemmän häiritsee kyllä jumit. Mitä enemmän niska jumissa, niin sitä voimakkaampi tinnitus ja sitä enemmän siinä on taajuuksia mukana.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tepsu » 14 Syys 2013, 21:09

Uutena foorumilaisena lueskelen täällä käyttäjäesittelyitä läpi. Symppaukset sinulle kojootti, ihailen positiivista asennettasi :)
Niskan retkahdusvamma + aivojen alaosan ja selkäytimen yläosan venähdysvamma
Tepsu
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 15 Syys 2013, 11:02

Terve Tepsu ja tervetuloa sivustolle! Joo, se on syntymävika :shock:
kojootti
kojootti

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely