Vähän taustoja

Palstan käyttäjät voivat kertoa tarinansa

ViestiKirjoittaja anzqu » 11 Syys 2012, 14:49

Lymfahoitoa parhaasta päästä vedessä oleilu.

Tuo huimauksen paheneminen on varmaan liitoksissa aivorungon gravitaatiovasteen hämminkiin. Vedessähän kehon painontunne muuttuu ja kun nousee pois, niin normaalistikin keho tuntuu todella raskaalta, saati sitten niskavammaisella jolla muutenkin on ongelmia gravitaation kanssa.
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 11 Syys 2012, 14:54

Joo, juuri noin Huhmarkin minulle asian selitti, kun tuli puhetta siitä, että en enää halua mennä veteen, vaikka olen tähän asti ollut innokas uimari.
Orkidea

ViestiKirjoittaja anzqu » 11 Syys 2012, 14:55

Jes, jotain on siis jäänyt päähän Huhmarin puheista :D
anzqu

ViestiKirjoittaja Orkidea » 11 Syys 2012, 14:59

Eiköhän se noin mennyt, kun molemmat muistetaan asia samalla tavalla :wink:
Orkidea

ViestiKirjoittaja kojootti » 12 Syys 2012, 18:11

Sama juttu mulla. Tänä kesänä pystyin jonkin verran istua laiturilla kun oli niin tyyntä. Kaikkea olen kokeillut tämän liki kahdeksan vuoden aikana ja rauhallinen kävely on ainut jota voin jokseenkin tehdä ilman oireiden pahenemista. Ongelma on siinä kun en uskalla lähteä kodin läheisyydestä juuri mihinkään :oops: :cry:
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Syys 2012, 18:47

Ahistaako sua Kojootti koskaan eristäytyneisyys. Minun reviiri on jonkin verran laajempi, mutta tämä ruumiin vankila ja eristäytyminen ihmisistä on välillä tosi vaikea kestää.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 12 Syys 2012, 20:42

En ole kylläkään kojootti, mutta voin sanoa että elinpiirin supistuminen syö jo tässä vaiheessa naista. Onneksi minulla käy ystävä lähes päivittäin tässä, muuten tulisin kyllä hulluksi. Ja eniten ottaa päähän se, kun on täysin toisten "armoilla" jos haluaa liikkua mihinkään :(
anzqu

ViestiKirjoittaja kojootti » 13 Syys 2012, 11:17

Fedja: Olen ihmeen hyvin pärjännyt, mulla käy joka päivä joku "kylässä". Tähän asti en ole edes kaivannut mihinkään mutta just tänä aamuna viimeksi ajattelin, että voi saakeli kun pääsisi edes lähikauppaan yksin ja omin neuvoin :shock: . pyörällä en uskalla lähteä ja autolla ajosta ei tule mitään. Kävellen on turhan pitkä matka. Olen alkanut haaveilla sellaista ns "pakettipyörää" siis kolmirattaista. En tiedä kumpi olis parempi jos edessä ois kaksi pyörää tai takana. Onko kellään kokemuksia? Enpä usko , että mua ainakaan hävettäisi ajaa sellaisella.

Viime talvena oli eka kerran myös tunne, että nyt kaatuu kodin seinät päälle, jollain ihme konstilla selvisin taas kevääseen, pääsi pihalle. Tympäseehän sitä olla aina toisten avun tarpeessa enkä oikein ole sata varma , etteikö se alkaisi myös kalvaa aviomiestä :?: Hän itse kyllä sanoo pärjäävänsä mutta voiko siitä olla varma :?:

Oman kropan vankina oloon on ollut vain pakko tottua vaikka välillä joutuu voimasanoja käyttää kun ottaa NIIN päästä.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja anzqu » 13 Syys 2012, 12:38

Kaksi pyörää takana on varmaan parempi, jos ne on edessä niin ohjaaminen vaikeutuu. Tosin minulla ei kestä niska pyöräilyäkään ellei istu vain tikkusuorana.
anzqu

ViestiKirjoittaja kojootti » 13 Syys 2012, 13:04

Eikös ne oo nuo pyörät nimenomaan semmosia, että niissä voi istua ihan suorana eikä paino tule käsiin ja sitä kautta niskaan? En minäkään tavallisella pyörällä voi ajaa enkä edes kuntopyörällä kun paino tulee väärään kohtaan.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja fedja » 13 Syys 2012, 13:40

Sitten on olemassa myös nojapyörä, jossa on selkänoja. Kokeilin sellaista Käpylässä. Siinäkin aika tarkkaa, minkälainen istuin on. Jos polkemaan pystyyn, niin pyöräilyssä yhtenä ongelmana on railot ja kohoumat. Niissä tulee isku niskaan. Vaikka pystyn ajamaan mummopyörällä, jossa ohjaustanko käännetty, pyöräilyn jälkeen niska on totaalijumissa 3h.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nojapy%C3%B6r%C3%A4
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja kojootti » 13 Syys 2012, 18:16

Kiitos Fedja linkistä! Niin en tiedä , liekö toiveajattelua koko homma mutta aina joku juttu tulee mieleen, että saisi kuntoaan kohennettua :) .
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja kojootti » 10 Loka 2012, 18:11

Tänään kävin meidän loistavalla fysiatrilla!! Eipä hällä kovin paljon ollut mulle vaihtoehtoja esittää kun mitkään terapiat ei oo oikein mulle sopineet. Antoi kyllä jonku toimintaterapeutin nimen joka käyttää taidetta apuna, saa nyt nähdä, pitää tutustua asiaan.

kovasti oli huolissaan miten kotona pärjään, miten minä jaksan ja miten parisuhde jaksaa. Tutki taas päästä varpaisiin ja tuumas, että eipä tuo niska paljon taivu mihinkään ja kaikki muut nivelet on yliliikkuvia :shock: Lihaksia pitäisi saada huollettua ja vahvistettua mutta siinä tullaan taas kysymyksen eteen , että miten :?: Tämän jälkeen joudun nyt sitten perusterveydenhuollon piiriin, oli siitä vähän pahoillaan. Mua kyllä jokin onni potkii näiden lääkärien suhteen sillä meidän alueen terveyskeskuslääkärikin on aivan fantsu tyyppi, huolehtii hyvin potilaista, soittaa kotiin ja kyselee vointia ja tutkii todella tarkkaa :shock: :!: Siinä on vain yksi vika: se polttaa usein itsensä loppuun kun tekee iltaan asti töitä.

Nyt olen aivan naatti ja kallonpohja luultavasti tulee ens yönä kipeäksi vääntelystä.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja fedja » 10 Loka 2012, 18:46

Minullakin viimeisin tk-lekuri oli hyvä, mutta...hän lopetti...:/. Viimeksi, kun kävin hänen vastaanotolla, mietin että polttaakohan hän itsensä loppuun, kun tekee työnsä niin hyvin.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja kojootti » 17 Loka 2012, 14:39

Ankara syysflunssa päällä, viime yönä yskein kuuteen asti aamulla. Sain sitten muutaman tunnin nukuttua. Nyt on "kivireki niskassa" ja menen pitkin seiniä.
kojootti
kojootti

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjäesittely